1

Onderwerp: Airbrush!

Ik heb gister een airbrush voor taart besteld..

Kan natuurlijk niet wachten tot ie er is..

Maar vraag me ook meteen af er nog meer mensen zijn die deze regelamtig gebruiken en of jullie tips / how to's hebben?

2

Re: Airbrush!

Ik ga 5 maart beginnen met een cursus airbrush O-)

Aangezien ik totaal niet creatief ben en erg onhandig, wil ik eerst weten of het iets voor mij is, voordat ik weer iets aanschaf wat in de kast ligt :s
Ik ben dus heel benieuwd naar jouw bevindingen.

Veel plezier ermee!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

er is nu eentje in de aanbieding bij bouwhuis ;) mocht je je niet kunnen bedwingen  :P
Ik neem aan dat ik hem morgen krijg..

4

ben ook benieuwd.. lees even mee :)

5

Joyce84 schreef:

er is nu eentje in de aanbieding bij bouwhuis ;) mocht je je niet kunnen bedwingen  :P

:lol: Ik had em al gezien! ;)

Maar ik ga toch maar eerst die cursus doen, die mensen kunnen mij ook vast adviseren welke airbrush ik moet nemen en of ik uberhaupt er eentje moet nemen, want met mijn tekentalent heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in :D

Groetjes Heidi

6

Heidimaris schreef:
Joyce84 schreef:

:lol: Ik had em al gezien! ;)

Maar ik ga toch maar eerst die cursus doen, die mensen kunnen mij ook vast adviseren welke airbrush ik moet nemen en of ik uberhaupt er eentje moet nemen, want met mijn tekentalent heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in :D

Heel knap :P Mijn gat in mijn hand is dus een stuk groter  :lol:

7

Er zijn toch ook een flink aantal dames op workshop geweest met de airbrush, in almere ofzo...
Wat waren jullie bevindingen?

8

Ik ben op ws in Almere geweest en die man vertelde ons dat je beter (voor hetzelfde of zelfs minder geld) een airbrush pistool kan kopen bij een airbrush winkel. Ivm verwisselbare onderdelen die het pistool van bouwhuis  niet heeft. (snap je 't nog?)
Ik heb er destijds eentje gekocht en ben er nog steeds heel blij mee.

9

Ja heb ik ook over getwijfeld om hem bij een "echte" airbursh zaak te halen.. maar dit was best wel een goede actie.. en vind ik het echt wat dan gaat deze weg en komt er een betere ...

Heb je voorbeelden van taarten met airbrush?

10

Ik heb hem binnen ... even snel wat geprobeerd op een dummie en dat beviel goed! Komende week wat tijd in plannen om er echt mee aan de slag te gaan...

11

Ik gebruik mijn airbrush meer voor het kleuren van de taart of bijv herfst blaadjes.

Waar ik tegen aanliep was dat er naderhand een heel dun laagje kleurstof over mijn tafel en grond lag die ik niet zag totdat ik de tafel schoonmaakte.

Nu gebruik ik een grote kartonnen doos en zet daar de taart in en dat helpt.

Veel plezier met je airbrush!!

12

Tnx voor je reactie !

Ik heb hem inmiddels binnen en gisteren ook voor t eerst op een echte taart gebruikt... Vind het erg leuk om te doen...

13

dames hebben jullie ook fotos gemaakt van jullie probeersels ben benieuwd hoe het geworden is hoor

14

rietdhg schreef:

dames hebben jullie ook fotos gemaakt van jullie probeersels ben benieuwd hoe het geworden is hoor

:Y  :Y  :Y

Groetjes Heidi

15

Ik heb hem nu 2 keer gebruikt op taart..

Op deze zijn de parels en de kroon gespoten met airbrush, kroon was witte fondant en de parels grijs.
http://94.100.124.37/1239150001-1239200000/1239188101-1239188200/1239188131_5_VZc-.jpeg

En op deze de zilveren strepen:
http://94.100.121.100/1235450001-1235500000/1235485901-1235486000/1235485921_5_7rnq.jpeg

Ik vind het een geweldig apparaat.. binnenkort gaan Tamara14 en ik ook workshop volgen hier in..

Weet iemand waar je zo'n workshop kunt volgen? Liefst omgeving Sittard.  :rolleyes:

Groetjes Bianca

17

voor het speciale effect van die zilveren streep snap ik het wel maar om een heel kroontje te verven  ???????? kweet het niet hoor

18

rietdhg schreef:

voor het speciale effect van die zilveren streep snap ik het wel maar om een heel kroontje te verven  ???????? kweet het niet hoor

Was maar een test hoor  ;) Kijken of je egaal kleur aan kan brengen op een groter oppervlak ..
Maar sowieso je kan met de airbrush heel mooi een glansje en glittertje aan brengen, veel makkelijker dan dusten ofzo!

19

Joyce84 schreef:
rietdhg schreef:

Was maar een test hoor  ;) Kijken of je egaal kleur aan kan brengen op een groter oppervlak ..
Maar sowieso je kan met de airbrush heel mooi een glansje en glittertje aan brengen, veel makkelijker dan dusten ofzo!

dat is waar jewilt natuurlijkalles uitproberen maar als het het dusten kan vervangen is dat helemaal geweldig ben benieuwd naar nog meer resultaten

20

voor special effects erg mooi!
en idd zoals schorpioentje al zei, weet iemand een workshop in de buurt van Sittard? of ja, Midden of zuid limburg!

21

Ik heb ook z'n apparaat liggen. Maar helaas pak ik hem niet zo gauw. Het geeft een super effect dat weet ik maar ben alijd zo druk met van alles en nog wat dat ik hem steeds vergeet. Hebben jullie misschien tips dat ik hem sneller gebruik hihi

22

luukske schreef:

voor special effects erg mooi!
en idd zoals schorpioentje al zei, weet iemand een workshop in de buurt van Sittard? of ja, Midden of zuid limburg!

daar zou ik ook wel heenwillen :);)

23

Ik zou wel wat meer willen weten over dit onderwerp. Hebben jullie enig idee waar ik wat meer informatie kan vinden?

En ik ben ook benieuwd waar jullie de cursus hebben gevolgd.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

24

Ik heb cursus gehad in emmen.

25

Ik woon in Noorwegen, daar zijn die airbrushes onwijs duur. Ik ben al wezen googlen maar vind geen prijzen in Nederland. Kan iemand mij vertellen hoe duur het ongeveer kost in Nederland? Dan kan ik hem de volgende keer mee laten nemen als iemand naar Noorwegen komt  :Y