26

Re: Cricut cake tips

Ik had laatst op cakecentral gelezen dat er een vrouw was die van die flexibele matten bij een hobbywinkel had gekocht en op maat had gesneden. Ze gebruikte die ipv de originele matten.

27

das wel slim ja...

28

ik vind het nog steeds niet ideaal... maar ja ik heb ook weinig geduld... wilt er misschien iemand een keer komen freubelen om samen te kijken hoe die het beste werkt?

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

29

@ Taartschuur.. lees even het topic over sheets..

Nah.. wacht ik open wel even een apart topic!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

30

scal hebben jullie scal gekocht of werken jullie met de gedownloade versie want waar haal je dan je plaatjes vandaan mijn man heeft om te kijken het programma gevonden maar heb het nog niet bekeken

31

Hey Jolanda

Ik heb de mijne hier vandaan http://www.scrappingtable.com/home.html
En dan de versie zonder CD genomen

Er schijnt wel een illegale versie te zijn maar bij scrappingtable is hij niet echt duur (ongeveer 35 euro) en je krijgt er dan veel uitleg en een plaatjes bibliotheek bij..

De plaatjes haal je van allerlei scrapping sites, als je op free svg googled kom je een hoop tegen  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

32

goh ik moet ook eens op computerles... hahaha ik snap niets van SCAL.. als ik ooit eens niets te doen heb moet ik er echt eens voor gaan zitten. Ik ben al te bang om iets te downloaden, omdat ik vrees dat ik dan weer een virusje te pakken krijg  :lol:

trouwens met de cricut moet je ook geduld en tijd hebben vind ik... en tja dat eerste is niet mijn sterkste kant  :s

groeten, Bianca
TAART in huis

33

Mijn man heeft gezocht naar een gehackte versie van SCAL en ook gevonden. Helaas had ik er niks aan hij zette contant strepen door mijn afbeelding.
Ik heb hem dus ook gekocht bij scrappingtable, dat werkt super.

Groetjes Gerlinde

34

Die met die streepjes erdoor is de demo versie Gerlinde.. Lief heeft ook gezocht maar ik besloot toch voor de echte versie te gaan.. je krijgt er dan ook veel hulp bij en veel plaatjes.. En dat voor 35 euro..

35

Bommeltje schreef:

Die met die streepjes erdoor is de demo versie Gerlinde.. Lief heeft ook gezocht maar ik besloot toch voor de echte versie te gaan.. je krijgt er dan ook veel hulp bij en veel plaatjes.. En dat voor 35 euro..

Zo dacht mijn man er ook over. We vonden het niet duur en ik kwam daar via de link die jij doorgaf.
Ben dus blij met je advies  :Y

Groetjes Gerlinde

36

Ik lees dat er vaak fondant/marsepein in de vriezer wordt gedaan of er tylose door heen wordt gekneed.
Na een aantal uitprobeersels vind ik het volgende ook wel goed werken:
Fondant(Bakels) uitrollen en op de mat leggen. Daarna de bovenkant invetten met crisco. De fondant droogt niet uit en wordt ook niet zo rafelig wat vaak wel mijn ervaring was met fondant. Verder stond de pressure op medium en speed op low.

Het is wel veel uitproberen wat lekker werkt.

37

Ik heb inmiddels ook vanalles wat uitgeprobeerd:)
wat voor mij het beste werkt; funcakes fondant(geen tylose,helemaal niets), pressure low en de speed op high (op low gaat hij juist wel trekken/slepen)
Met de bakels fondant vindt ik het echt een ramp...daarmee krijg ik niets goed uit de machine. (niet zonder tylose en ook niet met)
Gumpaste staat voor deze week op het programma, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

38

grrrrmmpppf... Nou ik heb vandaag ook eindelijk tijd (gehad) om hem te testen.. tot nu toe vind ik het maar een onding...  :o
Ik kan er werkelijk niets mee... hij doet gewoon niet wat ik wil... alles blijft raffelig, gaat slepen of trekt ie kapot.... fondant (funcakes), Bakels fondant, gumpaste, fondant met tylose... wat ik ook doe.. ik krijg echt een punthoofd van dat ding..

Heb alle tips al doorgelezen maar mij lukt het nog niet helaas *zucht*

39

@KimH heb je ook de knoppen van pressure en speed bespeeld? Ik vind dat dat altijd een hoop scheelt...ik heb eerst een youtube filmpje bekeken..dat werkt ook wel hoor!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

40

ja, heb ik gedaan... heb nu speed high en pressure low..
het gaat al iets beter bij grote figuren maar zodra er details in zitten   :nooo

41

@Kimh: wat je ook gebruikt je moet het echt heeeeeeel dun uitrollen, op de snijmat plakken en goed smootheren!

Hoop dat je wel iets verder komt want als je eenmaal weet hoe en wat ga je heel blij worden  :Y  :Y

42

Leuke topic!

Wat computerprogramma's betreft lees ik in dit topic alleen over SCAL (sure cuts a lot) Persoonlijk vind ik MTC (make the cut) veel prettiger werken.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Our house doesn't alway look like this... Sometimes it't worse.

43

Ik kom even kijken of er nog nieuwe tips zijn  :think:

Net alleen gumpaste geprobeerd: verschrikkelijk.
Toen fondant met gumpaste: verschrikkelijk.

Nu aan de fondant met tylose  :/

44 Laatst bewerkt door smollebulle (01-03-2011 23:22)

Ok, eindelijk tevreden met een resultaat:

- fondant met tylose
- door de pastamachine van de kijkshop, standje 3
- op de mat met crisco, goed vastduwen
- even laten rusten
- gaan met die banaan, speed high, pressure medium

http://94.100.120.202/1246300001-1246350000/1246329301-1246329400/1246329381_5__k0a.jpeg

45

En frostysheets werken ook goed. :Y

46

ik lees even mee, vind het erg interessant want ik overweeg om er eentje aan te schaffen.

47

ik lees even mee, vind het erg interessant want ik overweeg om er eentje aan te schaffen.

ik ben van de week erg goede vrienden geworden met de chocoladefondant van Bakels. Even in de magnetron en heel dun uitrollen en dan krijg je dit

http://i52.tinypic.com/2hf45cn.jpg

toch best nog wel lastig om het daarna heel en recht op een taart te krijgen :grr:

49

verliefdmeiske schreef:

toch best nog wel lastig om het daarna heel en recht op een taart te krijgen :grr:

Even met mat en al in de vriezer en het dan als een puzzelplaatje op je taart leggen, wil nog wel eens helpen.

50

Wauw, die is mooi van welke cartridge is deze????