Onderwerp: carnaval Topsy turvy - ingezakt!!

Hier de topsy die ik voor ons familiefeest gisteren had gemaakt. Eigenlijk een verlate kerst, maar met een kerstthema kon ik toch niet meer aankomen. Toevallig kwam ik de narretjes-topsy van Tom Poes weer tegen, en dat vond ik zo'n mooi ontwerp dat ik ook zoiets wilde maken (bedankt Yvonne voor de uitleg over het boetseren!)
Dan nog effe zoeken naar de link die Mamakaat gaf, van hoe je een echt topsy moet snijden. En van haar ook weer veel tips gekregen, bedankt!
So far, so good, gisteren met 3 afzonderlijke onderdelen in de auto gestapt. Toen ik aankwam was de onderste laag helemaal gaan verzakken!! Help! Natuurlijk weerstaan dan de bovenste lagen ook niet aan de zwaartekracht en ging alles overhellen. We hebben dus maar snel iets achter de taart gezet zodat hij niet kon omvallen. En gelukkig konden we 15 min na het stapelen al met eten beginnen. Met de smaak was niets mis, gelukkig.
Nu vraag ik me af, ligt het aan het feit dat het biscuit is? Of teveel laagjes gesneden (zodat de laagjes onderling gingen schuiven)? Geen idee, ik denk dat mijn volgende weer een rechte taart wordt.
En hier nog een foto die mijn tante me net doorstuurde: de cakeballetjes erbij die ik met de afgesneden stukken had gemaakt:

Waarmee had je gestut?