1

Onderwerp: Help, beginner! SPOED

Nu heb ik net alles klaar gezet om aan mijn taart te beginnen (mijn eerste echt taart alleen) en had ik nog precies 100 gram poedersuiker voor de botercreme over en nu heeft mijn lieve zoontje het omgegooid en kan ik het niet meer gebruiken. Weten jullie een alternatief??? Kan basterdsuiker ook?

2

Re: Help, beginner! SPOED

als je heel toevallig een koffiemolen heb of een apparaat waar je fijn mee kan malen neem je kristalsuiker en maalt dit heel fijn wordt het vanzelf poedersuiker succes

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

3

Heb je slagroom in huis? dat kun je ook gebruiken voor alles waar je botercreme voor nodig hebt.
Vullen/dijkje maken/afsmeren.
Bij voorkeur wel met klopfix voor de stevigheid.

4

Ilonas schreef:

Heb je slagroom in huis? dat kun je ook gebruiken voor alles waar je botercreme voor nodig hebt.
Vullen/dijkje maken/afsmeren.
Bij voorkeur wel met klopfix voor de stevigheid.

Afsmeren met slagroom zou ik niet doen................je kan even bij de faq's kijken voor alternatieven: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … bekleden?/

5

Karin09 schreef:

Afsmeren met slagroom zou ik niet doen................

Heb het zo geleerd tijdens een workshop basistaart en het sindsdien altijd zo gedaan.
Weet sinds ik op het forum zit dat veel mensen het afraden.
Tot nu toe heeft het nog nooit problemen opgeleverd (afkloppen!!).

6

Tis net oud en nieuw geweest dus de buren zullen vast nog een bus poedersuiker hebben ;)  :D

7

Ilonas schreef:
Karin09 schreef:

Heb het zo geleerd tijdens een workshop basistaart en het sindsdien altijd zo gedaan.

Niet alleen zit er te veel vocht in slagroom, ook is het niet stevig genoeg voor een dijkje.. op het moment dat je je marsepein of fondant over de taart legt drukt het gewicht de slagroom naar buiten..

En ook het camoufleren van deukjes lukt echt niet met slagroom..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Ilonas schreef:
Karin09 schreef:

Juist dan is het raadzaam om in je advies naar nieuwkomers/vragenstellers voorzichtig te zijn als je weet dat het risico bestaat (je hebt het immers over 'afkloppen')............

9

Karin09 schreef:
Ilonas schreef:
Karin09 schreef:

Juist dan is het raadzaam om in je advies naar nieuwkomers/vragenstellers voorzichtig te zijn als je weet dat het risico bestaat (je hebt het immers over 'afkloppen')............

Ik heb het geleerd van Petra Achttien, die doet dat altijd zo en das toch geen beginnertje.
Ten gevolge van die ene workshop met z'n 12 vrienden/vriendinnen zijn er zeker 100 taarten gemaakt en ik heb nog nooit van iemand problemen gehoord.
En botercreme vind ik niet lekker.

Dus om deze redenen maak ik altijd mijn taarten met slagroom en adviseer ik het ook aan anderen.

Dat afkloppen geldt ook in het algemeen, tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad. En als ik hier soms kleine rampen voorbij zie komen (ook met botercreme) ben ik daar heel blij om.

10

:lol:     haha, komisch is dat he, dat de één zweer bij zus en de ander bij zo, hetzelfde verhaal als bij stapelen en alles eromheen; wel dowels geen rietjes, cakeboards of kartonnetjes, dat blijven van die discussies!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

11

Ilonas............Petra van de tafel van 18 gebruikt geen gewone slagroom........maar pati krem, en dat is toch iets anders............

Verder zal ik het hierbij laten................ik hoop dat topicstartster haar oplossing heeft gevonden............