1

Onderwerp: mengkom KA vaatwasbestendig?

Hoihoi,

Weet iemand of de mengkom van de Kitchenaid vaatwasbestendig is? De witte menghaken wel dacht ik, de ballongarde niet, maar van de mengkom heb ik eigenlijk geen idee..
Ik heb via de zoekmachine al gezocht, maar krijg daar enkel Kenwood resultaten..  :o

2 Laatst bewerkt door lizzl (01-02-2011 19:16)

Re: mengkom KA vaatwasbestendig?

die van mij wel. ;)

Overigens doe ik mijn ballongarde er ook in hoor :Y
alleen het bovenkantje wordt dan dof (dat gebeurt dsu niet bij de mengkom: die blijft mooi glanzend)

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

Re: mengkom KA vaatwasbestendig?

ja de kom is vaatwas bestendig, ik was hem zelf veel met de hand af omdat hij zoveel plek inneemt in de vaatwasser.

succes!!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

4

Re: mengkom KA vaatwasbestendig?

Geen probleem, blijft helemaal goed.
Alles van de KA doe ik in de vaatwasser en alleen de
(bovenkant) van ballongarde kon er niet tegen  :o  (zelfde als bij Lizzl).

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

Re: mengkom KA vaatwasbestendig?

Ik durf de garde niet mee in de vaatwasser te doen. Ik moest een nieuwe kopen nadat ik dat gedaan had. Ik kreeg daarna allemaal zwarte spikkeltjes in de botercreme. Het leek wel of de coating langzaam losliet.
In de handleiding staat ook duidelijk dat het niet kan, maar ja.
Als vrouw wil je wel eens eigenwijs zijn. :s

6

Re: mengkom KA vaatwasbestendig?

De kom en de witte toebehoren gaan wel in de vaatwasser, maar idd de ballongarde niet, omdat dat bovenste aluminium stukje daar niet tegenkan. Niet allen dof, maar gaat ook zwart afgeven. Ik denk dat het zeep het helpt corroderen. Kleine moeite met de hand, die garde toch?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Re: mengkom KA vaatwasbestendig?

Bij de kenwood staat ook in de gebruiksaanwijzing dat alles in de vaatswasser mag, maar zowel de ballongarde (slaat idd zwart uit) als alle andere haken kunnen daar niet tegen (de verfcoating laat los bij alle witte haken) dus ik was dat netjes met de hand af.
De kom gaat overigens wel in de vaatwasser

Alles goed???? nee 3 fout