Onderwerp: Strik
Zouden jullie mij kunnen helpen wat ik fout doe met een strik maken? Vandaag heb ik geprobeerd om alles in elkaar te zetten, maar het brak en het bleef gewoon niet goed staan. Ik had al veel erover gelezen, maar het viel echt heel erg tegen. Ik zal zo goed mogelijk proberen te beschrijven hoe ik het gedaan heb.
Dinsdag ben ik begonnen met de lussen maken. Ik heb tylose door de fondant gedaan. Dit heb ik ongeveer 2 uur in laten trekken. Vervolgens ben ik de lussen gaan maken en ik heb deze laten drogen. Vandaag wilde ik het pas in elkaar zetten, dus het heeft gelegen tm vandaag. Ik heb de how to van tartacadabra gebruikt, dus ik heb een grote cirkel gemaakt waarop ik de onderste lussen kon 'plakken'. Ik wilde het vastmaken met tylose en water, maar het bleef gewoon niet zitten. Toen het uiteindelijk een beetje bleef zitten braken de lussen af. Ik had extra lussen gemaakt waarmee het wel bleek te lukken. Vervolgens heb ik de bovenste rij ook vastgemaakt, dit heb ik ook op een cirkel gedaan. Dit bleek even goed te gaan, maar op een gegeven moment braken de onderste lussen wéér.
Wat doe ik fout? Zou het kunnen dat er te veel tylose door het fondant zat? Of is er iets anders?
En als jullie verder nog tips hebben graag. Want ik vind het erg lastig.
Alvast bedankt!