1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (04-02-2011 21:10)

Onderwerp: soms zit het mee en soms zit het tegen....

vandaag stond in de planning een diego taart te maken en gistermiddag was ik al een een nieuw oefen project begonnen maar omdat we gisteravond lekker saampjes uit gingen wilde ik die nu natuurlijk wel afmaken. maar ik moest van mijzelf eerst de diego taart maken, dit heb ik met een print gedaan want puzzelen wil ik niet meer doen, het is niet mijn ding, dus dat had ik al aangegeven, een print was ook prima gelukkig, ze kwamen zelf met een plaatje...

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1296739916.jpg
het scheelde mij enorm veel tijd en ergenis om het op deze manier te doen.

daarna mijn probeersel van de vorige dag afgemaakt.  (het was een vervolg idee op de taart van afgelopen weekend (fabulous five) dus die technieken zitten hier ook weer in verwerkt (overigens is dit gewoon met de MMF gedaan dames, ging eigenlijk ook gewoon goed hoor)) het zag er niet uit toen ik vanmiddag verder wilde gaan en wilde hem eigenlijk niet eens afmaken laat staan gaan posten, zelfs niet in de oepsparade, dat zou namelijk niet eerlijk zijn, het was geen ongelukje maar het zat gewoon in mijn klungelende vingers en mijn ongeduld. maar goed, we geven niet op en proberen er alsnog iets van te maken....en even later ziet hij er zo uit. ik vind het meer een soort van vogelhuisje nu.... we zeggen dat dat dan ook maar het idee was ;)
dit is wel cake overigens (can de cupcake mix gemaakt) in 5 lagen dunnetjes gevuld met vanillecreme en lemoncurd.

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1296740088.jpg

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1296740146.jpg

uiteraard zijn dit weer de inmiddels beroemde mamakaat swirlys welke ik nog eens wilde uitproberen na het gezamelijke fabulous five project. ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: soms zit het mee en soms zit het tegen....

Zijn toch werkelijk prachtige taarten? Zelfs die kindertaart en ik vind over het algemeen printjes totaal niet leuk.

Niet zo streng zijn voor jezelf!

Jacqueline

3

pffff ik wou dat mijn mislukte taarten er zo geweldig uitzagen... ik vind hem mooi! :)

4

wooooow wat is die onderste gaaf!!!!Echt helemaal super.

5 Laatst bewerkt door kwebbeltje (03-02-2011 14:54)

nee ik ben ook niet ontevreden hoor, zeker niet over die diego taart... meer over dat vogelhuisje (zullen we het zo maar noemen?)  daar had ik meer van verwacht, had meer willen proberen. daar zijn uitprobeersels tenslotte voor... het is gewoon niet geworden wat ik eigenlijk wilde. was onhandig bezig, dingen in de verkeerde volgorde en je moet best snel werken hiermee...gewoon mijn eigen stomme schuld en ongeduld, maar ik ben zeker niet ontevreden hoor, maar ik probeer voor mijzelf de lat steeds een treetje hoger te leggen en dat gaat ook mij niet altijd even gemakkelijk af, dus dat zijn de uitdagingen die wel grappig maar ook frustrerend kunnen zijn ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Vogelhuisje? Met een beetje fantasie zie ik er een korset in, vooral in de achterkant!

Jacqueline

7

Wat als je die parelrand aan de golfjes plakt en dan nog iets moois als topper?

Jacqueline

8 Laatst bewerkt door kwebbeltje (03-02-2011 15:03)

dat corset idee zat ook in mijn hoofd :Y  ;) iets moulin rouge achtigs en dan met een leuk valentijn idee met een diepliggend hart.... maar met dat idee in mijn hoofd en er komt een vogelhuisje uit???? dan is er toch ergens een draadje losgeprongen tussen mijn hoofd en mijn handen :lol: maar goed.... is niet anders hoor ;) ik ga er ook niets meer aan veranderen nu, het is tijd om eens flink te gaan huishouden hier, het is echt de grootste bende die ik in tijden gehad heb in huis (ja he Annemarie?), mijn keuken en woonkamer zijn ontploft, mede doordat de kids gisteren alleen thuis waren terwijl mijn hubbie en ik samen lekker uit zijn geweest. en natuurlijk maar taartspullen die overal verspreid liggen nu.

9

volgens mij zal het nog heel wat taarten gaan duren vooraleer mijn mooiste taart er zal uitzien als deze die jij misliukt noemt :rolleyes:

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

10

Ik vind het ondanks dat het anders in je hoofd zat, een geweldige taart!

11

Als deze in de oepstaarten-parade had gestaan, had iedereen je uitgelachen hoor! Ik vind ze beiden hartstikke leuk!

Ik zie ook al een volgend project aankomen, nog hoger en dan idd een korset!
Ik vind het hartstikke leuk en vernieuwend joh!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Corset, vogelhuisje??
Ik zie er juist meer een hoed in   :lol: .
Ik weet alleen niet of ik dat rood er nou zo mooi bij vind.
Het springt er wel uit, maar toch.... ik weet het niet.

En ga je die zelf opeten? Jullie groeien dicht met al die proeftaartjes  :lol:  :P

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

13

ehm nou, meestal verloot ik of geef ik het weg. maar hier zit cake in. dus misschien toch een stukje proeven en de rest weggeven of morgen meenemen naar mijn werk....

14

Weet je wat ik nou zo leuk vind? Dat je dit "vogelhuisje" plaatst als probeersel. Ook al is het in mijn ogen dan gewoon een prachtige taart, ik vind het wel van karakter getuigen om ook de taarten waar je zelf misschien wat twijfels over hebt toch gewoon aan ons te showen. Het is nl. heel leerzaam om te zien voor een beginner als ik dat iemand die al zoveel ervaring heeft ook niet altijd alles in 1 keer uit haar vingers krijgt zoals het in het hoofd zit en dat je daar juist van leert. En dan nog even over de taart zelf, ik vind hem eigenlijk prachtig, heel mooi met al die gestencilde dingen en dat verdiepte hartje, de rode roosjes vind ik er juist mooi bij, zeker als het een soort moulin rouge achtig tintje mag zijn, past dit helemaal!

En wat goed bedacht om de Diego-en-zo taarten niet meer te puzzelen maar met een printje te doen als het puzzelen echt je ding niet is. En ik vind dat je er gewoon een hele leuke taart van hebt gemaakt!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

Prachtig gedaan, alledrie  :Y
En lang leve Mamakaat natuurlijk :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

16

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Prachtig gedaan, alledrie  :Y
En lang leve Mamakaat natuurlijk :)

thanks, maar ehm... het zijn er maar 2 hoor ;) die onderste is een voor en achterkant... :lol:

Oh.... nou, in dat geval zijn ze allebei prachtig gedaan :)  :thumb:

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

18

diego is superstrak :thumb:
En bij het zien van die andere taart dacht ik gelijk Zo dat is een luxe vogelhuisje :lol:  :lol:  muts
Ik vind hem leuk .Alleen als ik heel eerlijk ben vind ik de achterkant mooier.Maar het het hele idee is gaaf.

19

mooie taarten

20

jojade schreef:

diego is superstrak :thumb:
En bij het zien van die andere taart dacht ik gelijk Zo dat is een luxe vogelhuisje :lol:  :lol:  muts
Ik vind hem leuk .Alleen als ik heel eerlijk ben vind ik de achterkant mooier.Maar het het hele idee is gaaf.

thanks ;) ik hou van eerlijke mensen :Y

21

Nou, Kwebbel, ik vind het gewoon weer een echte gave Kwebbeltaart! Heel origineel weer en ik doe door jou altijd weer leuke ideeen op! Dus continue trying!  :Y

22

Een draadje los tussen hoofd en handen?????? Zit daar een draadje dan?? :lol: Bij mij zit er dan een complete constructiefout, aangezien mijn handen NOOIT maken wat ik in mijn hoofd heb :rolleyes:

Hij is echt heel erg leuk! Verbeterpuntjes?..... :think: Ja die zie ik ook wel gelukkig...Stel je voor: Je zou niet menselijk zijn als je alles perfect zou maken en nu weet je ook al weer wat je de volgende keer anders moet doen.
Maar het blijft een fantastisch resultaat! :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

23

ik zit nog steeds te staren hoe die rand nou in elkaar steekt, ik vind dat zoooo gaaf

Maar prachtig vogelhuisje ;) :D het is dat ik in mijn tuin alleen schijtduiven heb anders had ik m zo buitengehangen :lol:

Ik vind ze beide prachtig

Alles goed???? nee 3 fout

24

lune schreef:

ik zit nog steeds te staren hoe die rand nou in elkaar steekt, ik vind dat zoooo gaaf

Maar prachtig vogelhuisje ;) :D het is dat ik in mijn tuin alleen schijtduiven heb anders had ik m zo buitengehangen :lol:

ik denk dat die schijtduiven dit vogelhuisje ook wel kunnen waarderen hoor, ze zouden hem zo opvreten ;)
en wat die rand betreft.... daarvoor moet je bij mamakaat (karen anne) zijn (ik dacht dat iedereen dat inmiddels al wel wist en overduidelijk was :o)
het wordt misschien tijd dat zij daar workshops in gaat geven? ;)

25

kwebbeltje schreef:
lune schreef:

ik denk dat die schijtduiven dit vogelhuisje ook wel kunnen waarderen hoor, ze zouden hem zo opvreten ;)
en wat die rand betreft.... daarvoor moet je bij mamakaat (karen anne) zijn (ik dacht dat iedereen dat inmiddels al wel wist en overduidelijk was :o)
het wordt misschien tijd dat zij daar workshops in gaat geven? ;)

:) Hij is mooi Bren!! Gaaf dat hart, veel beter afgewerkt zo dan met de Fab5.

En het workshopvoorbeeld staat in mijn schetsboek....zodra ik hem gemaakt heb en een mooie foto heb, dan komt dat heeeeelemaaal goed :)
En dankje voor de promotie en het vertrouwen hihi ;)
X

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/