1 Laatst bewerkt door Ouassima23 (01-02-2011 15:06)

Onderwerp: Cricut cake tips

Lieve dames,

Laten we hier in deze topic tips geven. er is al een topic over de cricut cake sheets. Maar niets voor de mensen die tips zoeken over het werken met marsepijn en fondant met de cricut cake.

Dus als iedereen hier zijn tips plaatst wordt dit een beetje een centrale toppic over de cricut cake.

Ik begin wel:

Mijn tip gaat over marsepein. Ik heb de marsepein eerst dun uitgerold op de snijmat en daarna even in de diepvries gezet voor een minuutje of 10. Ik heb geen crisco gebruikt en hij versleepte niet. speed en pressure had ik op medium staan

2

Re: Cricut cake tips

Ik hier fondant voorbehandeld met tylose, heeeeeel dun uitrollen zodat je bijna de mat erdoorheen ziet.
Half uur in de vriezer.
Speed op medium pressure op high.

3

Oh wat fijn!! Goed topic...heb nog niet direct een tip..want ik moet nog gaan experimenteren..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

Ik lees hier gezellig mee..............kijken of ik er dan ook 1 ga bestellen......

@Ouassima.......marsepein doet geen pijn  ;)

5

Karin09 schreef:

Ik lees hier gezellig mee..............kijken of ik er dan ook 1 ga bestellen......

@Ouassima.......marsepein doet geen pijn  ;)

HAhaha ik heb de slappe lach hiervan gekregen.. hahaha nee gelukkig niet. hahaha

6

cressy schreef:

Ik hier fondant voorbehandeld met tylose, heeeeeel dun uitrollen zodat je bijna de mat erdoorheen ziet.
Half uur in de vriezer.

ik heb een vraagje als je fondant voorbehandeld met tylose wordt het dan niet hard. dan bedoel ik echt hard net een snoepje of gebruik je niet zoveel

7 Laatst bewerkt door nicole th (01-02-2011 17:35)

Ouassima23 :
Op 250 gr fondant gebruik je 1 theelepel tylose.
Ik heb de dag van tevoren mijn figuren uit gesneden op een plastiek mapje geplaats en daar een folie over en zo in de koelkast gelegd!!! Ik heb ook gemerkt als bv. een van de figuurtjes niet wilde mee plooien zoals ik dat wilde , dan legde ik deze tussen mijn beide handpalmen zodat deze lichaamswarmte kregen en dan kon je ze netjes om een hoek leggen.  ;)
Deze zijn allemaal uit gesneden met de cricut ( behalve het strikje en het naamplaatje)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EV4QDPNZ.jpg

Vele en lieve groetjes Nicole

8

nicole th , wat een prachtige taart heb je gemaakt. Die hond lijkt net echt.

9

Ouassima23 schreef:

nicole th , wat een prachtige taart heb je gemaakt. Die hond lijkt net echt.

Dank je , maar ik hoop dat je wat aan de tips hebt!!! :lol:

Vele en lieve groetjes Nicole

10

super topic!!!

ik heb pas frosty sheets gebruikt,

pressure medium, speed low en op een mat met crisco gelegd en goed aangedrukt....

werkte perfect

N-Joy Cakes

11

Leuk dit topic!!

Bij mij gaat het met de sheets nog steeds niet lekker, maar met de Wilton gumpaste gaat 't wel goed. Eerst zo dun mogelijk uitrollen en op de mat met crisco en dan nog heel even wachten. De pressure had ik op high en de speed op medium. Ook met marsepein geprobeerd dat ging ook wel goed. Wel dun uitrollen en flink crisco op de mat, dan kwartiertje in de vriezer, pressure medium en speed op slow. Alleen denk ik dat ik, voor het verwijderen van de motieven van de mat, het beter nog even in de vriezer had kunnen doen, dan vervormd het denk ik minder...ga ik nog proberen...

12 Laatst bewerkt door cressy (01-02-2011 23:56)

Ouassima23 schreef:
cressy schreef:

Half uur in de vriezer.

ik heb een vraagje als je fondant voorbehandeld met tylose wordt het dan niet hard. dan bedoel ik echt hard net een snoepje of gebruik je niet zoveel

Bij mij wordt het niet hard, maar ik gebruik de m&b fondant, normaal gesproken zou ik balen omdat die dus niet uithard met tylose maar voor dit is dat dus ideaal.
Hij wordt wel stevig maar hard niet uit dus is nog wel mee te werken.
Had nog een restje over van vorige week, die heb ik weer doorgekneed en gebruikt, prima te doen

13

De tips zijn er voor iedereen met een cricut cake. Ik heb er cker wat aan en hoop andere dames ook

14

mijn tip fondant met tylose goed uitrollen dan even met de fhon op de koude stand ging bij mij perfect ik heb sierletters van 3 cm uit gesneden.ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

groetjes gerry

15

Heeft iemand al met SCAL en Inkscape gewerkt? Kan voor de cricut daar ook wel tips voor gebruiken...goed dat ik die vraag hier stel?

16

ik heb gisteravond fondant met tylose gebruikt. eventjes in de vriezer en dat ging heel erg mooi. Ik heb alleen de centimeters niet door. bij sommige is het heel mooi 5 cm en sommige zijn dan zo innie minnie

17

judy tuurlijk kan je hier alles vragen over de cricut. we zijn er hier om tips te geven en te krijgen. ervaringen uitdelen. Ik heb mijn man gevraagd die programma's voor me te downloaden, dus ik heb er zelf geen ervaring mee.( nog niet)

18

Judy schreef:

Heeft iemand al met SCAL en Inkscape gewerkt? Kan voor de cricut daar ook wel tips voor gebruiken...goed dat ik die vraag hier stel?

ik heb wel al met Scal gewerkt, maar dat was een kant en klaar plaatje, maar wil heel graag ook meer over inkscape weten, zoals bijvoorbeeld hoe maak ik een plaatje met lagen (zoals die Disney dingen)

19 Laatst bewerkt door Judy (02-02-2011 15:49)

Ik heb vanmiddag een heel goed filmpje gekeken over inkscape op youtube..even erbij pakken..

http://www.youtube.com/watch?v=DF_XJW3ZAes

Dat heeft me wel geholpen, maar nog geen tijd gehad om het goed uit te proberen op de cricut

20

Wel met SCAL gewerkt maar nog niet met inktscape, wat ik heb begrepen heb je dat bij SCAL 2.0 ook niet meer nodig.

Waar heb je Inktscape voor nodig Judy?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

21

up up... nog meer tips dames..

22

Bommeltje schreef:

Wel met SCAL gewerkt maar nog niet met inktscape, wat ik heb begrepen heb je dat bij SCAL 2.0 ook niet meer nodig.

Waar heb je Inktscape voor nodig Judy?

Ik heb de oudere SCAL en gebruik inkscape op plaatjes uitelkaar te trekken of de lijnen mooier te krijgen (die zijn bij sommige plaatjes rafelig) en om bestaande plaatjes bv. silhouetten omtezetten naar ink. die kan je dan met SCAL openen en uitsnijden.

23

Ah.. maar dat kan ook met photoshop

En bij de nieuwere scal hoef je dat dus idd niet meer te doen.
Ik ga dus nog maar even niet aan de inktscape!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

24

Gisteren heb ik ontdekt dat je de mat ook kunt omdraaien als ie teveel beschadigd is. Misschien waren jullie daar zelf al lang achter, maar dacht zeg het toch maar even ;)

Ik ga ook nog even proberen of het ook werkt om de goedkope placemats van bijvoorbeeld Ikea te gebruiken als mat. Je moet er dan wel een randje afsnijden, maar als het werkt is dit wel heel voordelig :D

25

el schreef:

Gisteren heb ik ontdekt dat je de mat ook kunt omdraaien als ie teveel beschadigd is. Misschien waren jullie daar zelf al lang achter, maar dacht zeg het toch maar even ;)

Ik ga ook nog even proberen of het ook werkt om de goedkope placemats van bijvoorbeeld Ikea te gebruiken als mat. Je moet er dan wel een randje afsnijden, maar als het werkt is dit wel heel voordelig :D

Dat zou idd wel erg fijn zijn :-)