1

Onderwerp: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Ik was deze week bij de Makro en heb een ltr gepasteuriseerd eiwit mee genomen, hier kan je heel wat mbc van maken. Nou vroeg ik me af of je het eiwit ook los kan invriezen en hoe lang dit houdbaar is in de vriezer?

Bedankt alvast.

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

2

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Of het met gepasteuriseerd eiwit kan weet ik niet maar met gewoon eiwit kan het zeker. Dus ik denk dat het met gepasteuriseerd eiwit ook wel moet lukken.

3

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar denk wel dat het kan.
En dan invriezen in ijsblokzakjes, dan kun je precies uit de vriezer halen wat je nodig hebt.

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Of in een klein plastic bakje waar 1 of 2 eiwitten in kunnen.
Gaat prima hoor  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Gaat prima hoor. De avond voordat je het wil gebruiken in de koelkast laten ontdooien. Wel even zeven voor gebruik!

6

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

bedankt voor de tips dames. heb ik straks in ieder geval voldoende voorraad haha

Annekehil waarom moet je de eiwitten zeven?

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

7

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Kun je dan niet beter een grote hoeveelheid mbc maken en dat in delen invriezen? Als je toch bezig bent...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Miss Pebble schreef:

Kun je dan niet beter een grote hoeveelheid mbc maken en dat in delen invriezen? Als je toch bezig bent...

Ik ga allebei doen, een deel mbc maken een deel eiwitten los invriezen.

Hoe lang kan je dit in de vriezer bewaren?

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

9

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Je brengt me wel op een (goed!) idee!

Ik denk trouwens gewoon 3 maanden?

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

10

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

joepie mijn vraag is bij deze beantwoord! lang leve de zoekfunctie!

gr Lon

gr lon

11

Re: Gepasteuriseerd eiwit invriezen?

Ik was op zoek naar het antwoord, niet gevonden dus gewoon geprobeerd.  Ik post het hier nog eens voor alle toekomstige zoekers ;)

Een fles gepasteuriseerd eiwit gekocht in de makro... verdeeld in potjes van 140 en 280 gram (de hoeveelheiden van mijn recept)..  ingevrozen.

Vandaag twee uurtjes op voorhand laten ontdooien (ik raad aan toch iets langer, maar kwam pas laat op het idee om toch nog wat te bakken).
Zelfs nog met brokjes ijs in gemixt met de suiker (au bain marie tot 60°) en kwam heel mooi!  Super merengue...

Het enige verschil dat ik merkte met de verse gepasteuriseerde eiwit is dat ik iets langer heb moeten kloppen om pieken te krijgen, wss omdat het nu ook een stuk kouder was...