1

Onderwerp: Wat is een fijne weegschaal?

Mijn keukenweegschaal is aan vervanging toe. Er zijn alleen zoveel verschillende types dat ik even niet kan bedenken welke ik zou moeten kopen.
Eisen:
* redelijk plateau om iets op te zetten
* makkelijke aan/uit knop (ook met handschoenen aan te bedienen)
* makkelijk schoon te maken

Welke weegschaal hebben jullie en waarom is deze fijn/handig of juist niet?

Alvast bedankt voor jullie consumenten tips!

2

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Ik heb een siemens digitale weegschaal, deze hangt aan de muur en is inklapbaar, heeft maar 1 knop er kan dus weining misgaan haha....Ik vind dit heel erg gemakkelijk, de kom van mijn kitchen aid of kennie past er zo op.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Re: Wat is een fijne weegschaal?

FunLovin schreef:

Ik heb een siemens digitale weegschaal, deze hangt aan de muur en is inklapbaar, heeft maar 1 knop er kan dus weining misgaan haha....Ik vind dit heel erg gemakkelijk, de kom van mijn kitchen aid of kennie past er zo op.

Dat klinkt als een handige! Heb je ook een serienummer ervan? Kan ik eens googlen.
Dank je!

4

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Ik heb gewoon een weegschaal van de Hema. Lekker makkelijk, 1 knopje, doet het prima. ;)
Makkelijk weg te zetten in de la, aangezien die mooi plat is, makkelijk in gebruik, schoon te maken, en met 1 batterij kan je wel jaren mee doen ;)

Groetjes Tweety!

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Ik had eerst mijn weegschaal gekocht bij de IKEA maar daar had ik vanaf het begin alleen maar problemen mee, gaf zelfs foutmeldingen!

Toen zag ik dat mijn zus al JAREN dezelfde weegschaal heeft dus die heb ik ook gekocht.
Het is de Soehne bij de blokker (glazen weegplaatje).

Waar ik wel op zou letten als je hem koopt, is dat het 'afleesplaatje' onder een goede hoek staat. Als je een laag keukenblad hebt zoals ik, is het echt ergenis om een 'rechte' afleesplaatje te hebben. Die van Soehne staat een beetje schuin waardoor je hem nog kan aflezen als je er van bovenaf naar kijkt ;)

Hopelijk heb je er wat aan ;)

6

Re: Wat is een fijne weegschaal?

ik heb ook de aanbiedingsweegschaal van de blokker, de soehne (nu 10 euro) dit is de 2e al (ze kunnen niet zo goed tegen water :D :D) en ga er nog 1 als reserve kopen)

Alles goed???? nee 3 fout

7

Re: Wat is een fijne weegschaal?

ik heb er 1 van Soehnle, kan er helaas geen typenummer op vinden.
Maar wat ik er wel fijn aan vind is de knop waarmee je het gewicht weer op nul zet (tara). Dus ik zet mijn grote mix-schaal erop en zet gewicht op 0, biscuitmix afwegen, gewicht op 0, ei afwegen, gewicht op 0, water erin, en klaar, alles gelijk in 1 bak en mixen maar.
Daar zal ik zeker bij een volgende aanschaf op letten, vind ik superhandig! Maar ik heb deze al 10 jaar, dus wie weet hebben tegenwoordig alle weegschalen dat....???

Succes  :thumb:

8

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Wat is een fijne weegschaal?>>> eentje die kapot is.....of eentje waarbij de batterij leeg is>>>>eentje die 10 kg lichter aangeeft.... O-)

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

9

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Ik zoek een gewone, want bij mij is altijd de batterij op als ik hem nodig heb.... :s  O-)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

Re: Wat is een fijne weegschaal?

sandravos schreef:

Wat is een fijne weegschaal?>>> eentje die kapot is.....of eentje waarbij de batterij leeg is>>>>eentje die 10 kg lichter aangeeft.... O-)

whahahaha ik kan ook zo lekker lezen....een keukenweegschaal......hoe bedoel je een weegschaal trauma.... :o  :lol:

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

11

Re: Wat is een fijne weegschaal?

ben ook erg blij met mijn soehne (en vind hem nog mooi ook)
(maar dan andere kleur)
http://www.dagelijksekoopjes.nl/img/koopjes/1dayfly-soehnle-keukenweegschaal.jpg

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

12

Re: Wat is een fijne weegschaal?

http://www.dagaanbiedingsms.nl/nicedeal … weegschaal

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

13

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Sietske72 schreef:

ik heb er 1 van Soehnle, kan er helaas geen typenummer op vinden.
Maar wat ik er wel fijn aan vind is de knop waarmee je het gewicht weer op nul zet (tara). Dus ik zet mijn grote mix-schaal erop en zet gewicht op 0, biscuitmix afwegen, gewicht op 0, ei afwegen, gewicht op 0, water erin, en klaar, alles gelijk in 1 bak en mixen maar.
Daar zal ik zeker bij een volgende aanschaf op letten, vind ik superhandig! Maar ik heb deze al 10 jaar, dus wie weet hebben tegenwoordig alle weegschalen dat....???

Succes  :thumb:

Dat heeft de blokkeraanbieding ook, mixerkom erop en weegschaal op nul zetten en dan gewoon in je mixerkom afwegen

Alles goed???? nee 3 fout

14

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Jup, ik zou zeggen:
Ga voor veilig, kies voor Soehnle :D
En hij is niet eens zo duur ;)

Oh dit is trouwens de mijne
http://www.johkock.nl/contents/media/65840%20siena%20zilver.jpg

15 Laatst bewerkt door lune (28-01-2011 15:34)

Re: Wat is een fijne weegschaal?

die is nu in de aanbieding bij de blokker voor 10 euro en die heb ik ook (en gaat best lang mee Annelies, op gewone AA batterijen, dus niet die dure platte)

Alles goed???? nee 3 fout

16

Re: Wat is een fijne weegschaal?

Nataschatjuh schreef:

Jup, ik zou zeggen:
Ga voor veilig, kies voor Soehnle :D
En hij is niet eens zo duur ;)

Oh dit is trouwens de mijne
http://www.johkock.nl/contents/media/65840%20siena%20zilver.jpg

He die heb ik ook. Top apparaat. Eenvoudig en te resetten naar nul zodat je dingen bij elkaar kan mikken.

17

Re: Wat is een fijne weegschaal?

oh de mijne is plots kapot..... :lol:  of misschien de batterij leeg..? nee hoor kapot, tja ik moet echt nodig een nieuwe gaan halen, en wel NU, want ik moet bakken !  :lol:  :lol:  O-)