126

Re: Cricut Cake Sheets

Sandra als je het nog eens invriest gaat het misschien lukken. Dat gelukssymbool met de vele lijnen aan de linke kant kreeg ik na invriezen ook niet goed af dus heb ik er het marsepeinen rondje voor op de cupcake opgelegd terug in de vriezer en toen is het wel gelukt. Dat is uiteraard alleen een oplossing voor cupcake decoratie. Maar misschien dat het zo wel lukt. 
Als het erg klein is en met veel details dan is marsepein misschien niet het juiste material dan is gumpaste denk ik beter.

127

Hoi Bommeltje, zou ik misschien ook donderdag mogen aanschuiven, please?? Hier gaat 't nl ook niet zo goed. Vandaag ongeveer 60 paarden uitgesneden uit fondant met tylose. Er zijn er zo'n 7 redelijk gelukt , de rest ernstig verminkt. Met de sheets wil het helemaal niet lukken...of het verfrommeld tot een hoopje of, als ik minder pressure gebruik, krijg ik het niet heel uit de sheet. Zou natuurlijk ook aan de kwaliteit van de sheets kunnen liggen, maar hulp en ervaringen delen zou heel fijn zijn :Y

128

Bommeltje schreef:

Ok.. Dus Julia komt ook op Zaterdag!

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle
Julia23

Gerlinde.. kun je anders niet met iemand meerijden? Geen idee waar 's gravenzande ligt joh :) ow.. Westland.. Ja das een eindje rijden  :Y

Chantelle je mag altijd aanschuiven.. wellicht wel handig 2 weten meer dan 1 en als je gezelligheid zoekt geloof ik dat dat ook wel lukt met zo'n groepje dames :)

OOh leuk ik schruif graag aan. Heb er zin in.

129

Ok de stand tot dusverre.. mooi verdeeld :)

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy
El

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle
Julia23

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

130

el schreef:

Hoi Bommeltje, zou ik misschien ook donderdag mogen aanschuiven, please?? Hier gaat 't nl ook niet zo goed. Vandaag ongeveer 60 paarden uitgesneden uit fondant met tylose. Er zijn er zo'n 7 redelijk gelukt , de rest ernstig verminkt. Met de sheets wil het helemaal niet lukken...of het verfrommeld tot een hoopje of, als ik minder pressure gebruik, krijg ik het niet heel uit de sheet. Zou natuurlijk ook aan de kwaliteit van de sheets kunnen liggen, maar hulp en ervaringen delen zou heel fijn zijn :Y

Ha, ha. ik ben ook bezig met een paardentaart en heb er net 2 achter elkaar zonder scheuren gesneden. Fondant met tylose heel dun uitgerold, nogmaals op de ingevette mat vastgerold, laten rusten en na ca. 3 minuten in de cricut. Slow speed en dat ging dus prima  :Y

131

Annekehil schreef:
el schreef:

Ha, ha. ik ben ook bezig met een paardentaart en heb er net 2 achter elkaar zonder scheuren gesneden. Fondant met tylose heel dun uitgerold, nogmaals op de ingevette mat vastgerold, laten rusten en na ca. 3 minuten in de cricut. Slow speed en dat ging dus prima  :Y

Dat is toch ook wel de manier waarop ik het heb geprobeerd, maar op de een of andere manier lijkt het wel alsof het mesje de kleinere, dunnere delen optilt en er af trekt. Twijfel wel een beetje of ik het mesje nu wel goed geplaatst heb, maar andersom ging het ook niet beter. Als ik er voor sta dan zit de afgeschuinde kant van het mesje rechts, klopt dit?

132

* Note.. Schrapt Anneke weer van lijst... 

Grapjuh  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

133

El, tijdens het snijden zie je het mesje dan ook draaien in de richting waar hij heengaat? (even met neus op mesje gaan hangen tijdens snijden  :+ )

134

Nou volgens mij kan je het mesje er niet verkeerd in doen. Het aparaat draait het automatisch in de juiste positie. Dat dacht ik tenminste.

135

Nou volgens mij kan je het mesje er niet verkeerd in doen. Het aparaat draait het automatisch in de juiste positie. Dat dacht ik tenminste.

136

oooo dames wat jammer ik kan beide datums niet
wat had iker graag bij geweest ik moetje zeggen dat het bommel erg makkelijk af ging hoor met de sheets komt vast goed veel plezier allemaal er mee en welkom in almere haven

137

Bommeltje ik ga nu met m'n neus richting cricut......tot zo

138

el schreef:
Annekehil schreef:
el schreef:

Dat is toch ook wel de manier waarop ik het heb geprobeerd, maar op de een of andere manier lijkt het wel alsof het mesje de kleinere, dunnere delen optilt en er af trekt. Twijfel wel een beetje of ik het mesje nu wel goed geplaatst heb, maar andersom ging het ook niet beter. Als ik er voor sta dan zit de afgeschuinde kant van het mesje rechts, klopt dit?

Ik zit nog erover te denken. Misschien het mesje even goed schoon maken misschien dat er iets aan vastplakt. Is maar een idee.

139

dat is een goede tip!

Je mesje moet inderdaad draaien, ik had er een keer wat fondant in zitten dat was hard geworden en daardoor draaide het mesje niet meer en ging het krassen!

als het mesje iets kan "optillen" dan zou ik was meer crisco eronder doen.. het moet allemaal wel goed vastplakken op de mat namelijk!

140

Bommeltje schreef:

* Note.. Schrapt Anneke weer van lijst... 

Grapjuh  :lol:

Ik schrik me helemaal een hoedje. Grapjas  :lol:  :lol:  :lol:

141

Nou neus zit er nog aan :+ Het mesje draait wel goed mee in de juiste richting. Bij bijvoorbeeld een grote swirl zonder fijne details ging het nu redelijk (met sheet) maar bij het iets fijnere werk frommelt ie alles op. Ik zal nu dan iddhet mesje nog eens schoonmaken ( het ziet er schoon uit) en een nog dikkere laag crisco proberen. Heb hier nu  eigenlijk geen tijd voor :shh:  maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat het niet lukken wil....nieuwe poging...

142

Lijkt me super gezellig leuk en leerzaam en leuk weer een paar forumers te ontmoeten I am in op zaterdag mailen jullie mij waar ik moet zijn en hoe laat ??? en moet ik nog wat meenemen of wat bakken geen probleem  ;)

143

Bommeltje schreef:

Donderdag 3 Februari
Anneke :lol:  :lol:
Cindy
El

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle
Julia23

nu niet meer  :lol:  :lol:

144

Chantelle schreef:
Bommeltje schreef:

Donderdag 3 Februari
Anneke :lol:  :lol:
Cindy
El

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle
Julia23

nu niet meer  :lol:  :lol:

Ik moet natuurlijk wel iets extra's doen nu en zal wat lekkers meenemen voor bij de koffie!  :P

145

Leuk dat er meerdere dames al zijn!

Ik kan eventueel Sandravos wel meenemen. Als ze nog zin heeft tenminste  :o

146

Jawel... nog een aanvraag voor donderdag dus toch weer gelijke stand Chantelle!

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy
El
Joyce_Pijnacker

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle
Julia23
Chantelle

Dames die iets willen bakken.. graag  :+ Maar een pak koekjes van de supermarkt mag ook hoor!

Ik heb genoeg koffie en thee en water en frisdrank enzo in huis..

Ik ga de dames die hier nu op de lijstjes staan alvast vanavond een mail sturen met mijn adres, wat rij instructies voor laatste stukje en mijn telefoon nr (just in case..)

147

Ja het gaat aardig gelijk op :-) Hi Hi

148

Opnieuw geprobeerd met een dikke laag crisco en een schoon mesje....gaat in het midden van de sheet wel iets beter, maar het gaat nog steeds niet zoals het zou moeten. Bedankt voor jullie tips, maar ik doe het blijkbaar toch niet goed en ik ben blij dat ik donderdag mag komen hoor!!

Bommeltje...  ik zag dat Anneke al wat voor bij de koffie meeneemt, wordt je ook blij van een bloemetje :D ?

149

smollebulle schreef:

Leuk dat er meerdere dames al zijn!

Ik kan eventueel Sandravos wel meenemen. Als ze nog zin heeft tenminste  :o

Wel zin maar ik kan helaas niet :(  Maar tof dat ik mee mocht :thumb:

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

150

wat leuk dat jullie samen komen...
hier is de machine er nog niets eens dus ja.. oefenen heeft ook niet veel zin  :s
Maar veel plezier allemaal :-)