101

Re: Cricut Cake Sheets

@ Katy: Mocht je alsnog besluiten om je cc de deur uit te gooien dan wil ik 'm wel van je overnemen!

Ik dacht dat alles een makkie zou zijn met dit wonderapparaat, maar dit topic volgende is het toch nog een flink getob! Ik wil er ook graag één bestellen, maar ben nogsteeds zoekende naar een adresje waar ik t eerst eens uit kan proberen.

@ Bommeltje: zou je ook een NOG-geen-cc-bezitter kunnen/willen ontvangen tijdens de oefensessie???

102

Bommeltje schreef:

We houden nog even een slag om de arm voor Donderdag SmolleBulle.. komt je dat wel uit?

en anders kan ik geloof ik ook op zaterdag.. ik stuur Lief het bos wel in!

Op zaterdag zou ik af moeten haken  :s  omdat we dan een weekend weg hebben gepland. Voor het eerst sinds laaannnngggee tijd zonder de kinderen weg.

Ik hoop dus op dinsdag/donderdag  :Y

103 Laatst bewerkt door NiQ (27-01-2011 09:08)

ik heb het gisteren ook geprobeerd met de sheets en werkte echt super!!!

ik had alleen wel dat toen ik 3 figuurtjes had uitgesneden de sheet wel een beetje ging schuiven en dus de kleine details niet meer lukte.....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBSJG4RZ-D.jpg

N-Joy Cakes

104

Ik wacht even Cindy af omdat die met haar man zou regelen dat hij een dag vrij gaat nemen.. anders maak ik er wel 2 middagjes van  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

105

Bommeltje schreef:

Ik wacht even Cindy af omdat die met haar man zou regelen dat hij een dag vrij gaat nemen.. anders maak ik er wel 2 middagjes van  :Y

Toppie Bommeltje  :thumb:
Ik kan dus alleen volgende week Zaterdag.

G. katy

106

@ Paula je bent welkom hoor  :lol:

tot zover het lijstje van de dagen dat jullie (en ik) kunnen
Graag wijzigingen of ander mogelijkheden aangeven :)

Zaterdag
Katy

Donderdag
Anneke
Cindy?
Smollebulle?

Dinsdag
Anneke

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

107 Laatst bewerkt door julia23 (27-01-2011 12:32)

Heb nu pas weer tijd om achter de pc te kruipen en zie jullie bericht. Ik heb dan maar de cc mini maar ben ook aan het proberen. Simpele dingen gaan vrij goed, heb ook al marsepein geprobeerd dat ik na het uitrollen even op de mat in de vriezer had gedaan. Dat vond ik best goed gaan. Maar zodra het wat ingewikkelder word en ook kleiner dan vind ik het lastig.

Heb dan de Make the cut software en ben er erg enthousiast over. Al wat gesneden. Zal zo proberen het te laten zien.

Ik weet niet of jullie nog plek hebben en wanneer jullie gaan freubelen maar als het op een zaterdag is dan zou ik er graag mee willen doen. Anders misschien met een groepje een nieuwe afspraak maken.

108

Nu komen er mooie voorbeelden voorbij maar allemaal met een sheet gemaakt, is er dan geen mogelijkheid om met ander materiaal mooie figuren te maken?

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

109 Laatst bewerkt door julia23 (27-01-2011 12:54)

Niet met sheets!

http://94.100.113.5/1220300001-1220350000/1220324801-1220324900/1220324814_5_qSC2.jpeg

Dat zijn mijn eerste  cc. Decoratie behalve de lieveheersbeestje en de klaver is alles met de cricut gesneden. Het is allemaal met de 'Make the cut' software gesneden. SCAL zal wel vergelijkbaar werken.

Het witte was gumpaste en het zwarte en rode is marsepein. Ik heb alles even in de vriezer gedaan om hard te worden.

Het zijn alles glukssymbolen. Mijn vriendin heeft borstkanker en zit midden in de behandeling. Dus lukky cc's. H

110

julia23 schreef:

Niet met sheets!

http://94.100.113.5/1220300001-1220350000/1220324801-1220324900/1220324814_5_qSC2.jpeg

Dat zijn mijn eerste  cc. Decoratie behalve de lieveheersbeestje en de klaver is alles met de cricut gesneden. Het is allemaal met de 'Make the cut' software gesneden. SCAL zal wel vergelijkbaar werken.

Het witte was gumpaste en het zwarte en rode is marsepein. Ik heb alles even in de vriezer gedaan om hard te worden.

Het zijn alles glukssymbolen. Mijn vriendin heeft borstkanker en zit midden in de behandeling. Dus lukky cc's. H

Bedankt voor het delen!

Marsepein....Zie er goed uit. Ga gelijk even iets uitrollen en invriezen...nog een tip voor de druk en snelheid misschien?

111

Bommeltje schreef:

@ Paula je bent welkom hoor  :lol:

tot zover het lijstje van de dagen dat jullie (en ik) kunnen
Graag wijzigingen of ander mogelijkheden aangeven :)

Zaterdag
Katy

Donderdag
Anneke
Cindy?
Smollebulle?

Dinsdag
Anneke

Hoi Bommel,

Donderdag kan niet (kappertje) dus ik graag naar de zaterdag.

112

nou het is gelukt ,lief is vrij, dus ik kan donderdag middag naar almere komen.
stuur je me even het adres?
dan kan ik even kijken hoe lang ik erover doe, dan weet je ook hoelaat ik ongeveer binnen rol.
ik breng gewoon alle zooi mee.
groetjes cindy

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

113

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle

Tot nu toe gewoon 2 dagen

De dames die in het lijstje staan krijgen een email van me met mijn adres

Andere dames kunnen gewoon bij 1 van de 2 dagen aansluiten  :Y  (ook als je geen cricut hebt maar wilt kijken hoe hij werkt)
Zet het dan even hier neer (of stuur me een mailtje) dan zet ik je erbij!

Ik hoop dat Taartjes van Suus tegen die tijd weer gumpaste heeft, dan zorg ik dat ik dat ook in huis heb.
fondant en tylose heb ik wel altijd en ook 3 vriezers dus we kunnen alles uitproberen  :think:  Alleen marsepein heb ik niet dus wil je dat.. dan zelf meenemen..

114

Bommeltje schreef:

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle

Andere dames kunnen gewoon bij 1 van de 2 dagen aansluiten  :Y  (ook als je geen cricut hebt maar wilt kijken hoe hij werkt)

Ik hoop dat Taartjes van Suus tegen die tijd weer gumpaste heeft, dan zorg ik dat ik dat ook in huis heb.
fondant en tylose heb ik wel altijd en ook 3 vriezers dus we kunnen alles uitproberen  :think:  Alleen marsepein heb ik niet dus wil je dat.. dan zelf meenemen..

Toppie...ik neem mijn sheets mee...hoop dat ze tegen die tijd niet allemaal in de prullebak zijn beland :+
Heb er heel erg veel zin in  :Y

115

Bommeltje schreef:

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle

Helemaal gaaf. Ik zal laptop, cricut, verlengsnoer etc. meenemen! Wacht je email wel af!

Groetjes

116

Ik krijg ondertussen nog meer mailtjes met dames die wellicht langs willen komen en ook vragen hebben over SCAL
Dus dat pakken we dan ook gewoon mee!

:lol:

117

Ik lees dit nu pas allemaal en ben ook nog aan het stoeien met mijn Cricut. De sheets heb ik nog niet geprobeerd wel met fondant en tylose en fondant met gumpaste.
Dat gaat goed alleen de gedetailleerde afbeeldingen gaan nog niet helemaal vlekkeloos.
Scal heb ik al maar nog niet geprobeerd.

Jammer dat het zo ver weg is anders had ik graag met jullie meegedaan.

Groetjes Gerlinde

118

sandravos schreef:
julia23 schreef:

Niet met sheets!

Bedankt voor het delen!

Marsepein....Zie er goed uit. Ga gelijk even iets uitrollen en invriezen...nog een tip voor de druk en snelheid misschien?

Qua snelheid en druk heb ik het tot nu toe op de ener laagste instelling gedaan voor beiden, druk en snelheid.

119

Bommeltje schreef:

Ik krijg ondertussen nog meer mailtjes met dames die wellicht langs willen komen en ook vragen hebben over SCAL

Het ligt er een beetje aan wanneer anders zou ik ook graag komen, dus wie vanuit het zuiden rijdt kan je mij ook ff oppikken?

120

Ik ben vandaag ook bezig geweest met Scal en omdat wij vorige week zondag eerste zijn geworden in de startklasse Ballroom vond ik dat ik een taart moest maken voor morgenavond als wij trainingsavond hebben.

de grote taart voor de groep en het kleintje voor onze trainer om mee te nemen. De plaatjes zijn uitgesneden in fondant zonder tylose

nu proberen om zelf SVG files te maken.

Ik heb namelijk een SVG file van een VW kever en die is in lagen dus zoals wij eigenlijk puzzelplaatjes maken en dat zou ik ook wel zelf willen kunnen maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJB3YVF8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LB7JA6JF.jpg

121

Bommeltje schreef:

OOOOO....Bommeltje je bent een ENGEL !!!!!!

122

Als ik kan helpen hoor ik het wel  :Y  woon vlak bij Almere

Weet ook hoe het werkt en heb ook het programma Sure Cuts a lot en hier lukt alles prima  :Y  :Y  :Y

123

julia23 schreef:
sandravos schreef:
julia23 schreef:

Niet met sheets!

Bedankt voor het delen!

Qua snelheid en druk heb ik het tot nu toe op de ener laagste instelling gedaan voor beiden, druk en snelheid.

Het is inderdaad wel gelukt met marsepein maar de vlinder krijg ik er niet uit (althans heel) ga het straks als de kids slapen nog wel eens proberen.

124

Ok.. Dus Julia komt ook op Zaterdag!

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle
Julia23

Gerlinde.. kun je anders niet met iemand meerijden? Geen idee waar 's gravenzande ligt joh :) ow.. Westland.. Ja das een eindje rijden  :Y

Chantelle je mag altijd aanschuiven.. wellicht wel handig 2 weten meer dan 1 en als je gezelligheid zoekt geloof ik dat dat ook wel lukt met zo'n groepje dames :)

125

Bommeltje schreef:

Ok.. Dus Julia komt ook op Zaterdag!

Donderdag 3 Februari
Anneke
Cindy

Zaterdag 5 Februari
Katy
Smollebulle
Julia23

Gerlinde.. kun je anders niet met iemand meerijden? Geen idee waar 's gravenzande ligt joh :) ow.. Westland.. Ja das een eindje rijden  :Y

Chantelle je mag altijd aanschuiven.. wellicht wel handig 2 weten meer dan 1 en als je gezelligheid zoekt geloof ik dat dat ook wel lukt met zo'n groepje dames :)

Klopt inderdaad het Westland.
Wie weet is het ook een keer hier in de buurt.
Ik blijf nog lekker freubelen met mijn Cricut.
Er is al 1 taartje mee gemaakt.

Groetjes Gerlinde