1

Onderwerp: Mijn eerste baby taart!

Hoera, Michel is geboren! En wat wassie mooooooi en lief en zacht!!! Ik was bijna vergeten hoe het ook alweer was, zo'n kleintje... Zo'n mooi menneke verdient een mooie taart, dus ik heb er erg mijn best op gedaan! Die ene ster boven de baby bungelt trouwens aan de maan, ziet er in het echt erg grappig uit, maar is op de foto niet zo goed te zien... Er zat ook heel veel tegen, maar dat verhaal komt na de foto's wel  :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KUHY8WS4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZSDCH6ZR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IQN6YTZ.jpg

De taart begon goed, ik had voor het eerst hogere kapsels dan mijn 10cm hoge bakvormen! Hoera! Komt vast door het extra eitje wat ik erin heb gegooid? Wat denken jullie?

Maar ik ontdekte ook meteen de nadelen van een hoog kapsel: ik had te weinig fondant en marsepein gekleurd (en had ook niet meer) dus dat moest dun uitgerold worden om nog te passen... Lastig bekleden!! En hoe verder ik naar beneden kwam, hoe meer vervelende vouwen! Pfff.... De taarten zijn dan ook echt niet strak geworden helaas...  :grr: Ik heb de bovenste voor het eerst met Regalice gedaan, wat een ROTspul! Scheuren, smelten, bobbelig, plakkerig, bah! Hebben jullie dat ook? Of doe ik iets verkeerd?

En toen ontdekte ik op het laatst ook nog dat Pipoos mij 2 dezelfde helften had gestuurd voor de snowglobe, dus die paste niet in elkaar... Heb ik het maar met secondelijm gedaan, bibber bibber! Pff, ik was blij dat ie af was! De ontvangster was iig heel erg blij  en verrast met het kado en snapte niet waar ik over zeurde...  :lol:

2

Re: Mijn eerste baby taart!

Ondanks alle ellende vind ik de taart supermooi geworden, Eline! Ik weet niet of ik dat idee met de maan al eerder heb gezien, maar volgens mij is dat wel heel origineel gedaan. Ik heb geen ervaring met regalice, gebruikt altijd funcakes of pettinice (alleen voor uitharden).

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Ondanks dat er aardig wat tegen zat, is ie heel mooi geworden!  :thumb:  Kan me voorstellen dat de ontvangster er blij van werd!

4

en toch hè, istie gewoon prachtig :Y 
Door al die schitterende taarten hier raakt je referentiekader gewoon hopeloos overhoop :Y

Erg leuk die sterretjes op de bovenste laag en dat vliegtuigje.... :thumb:

Ik gebruik (als ik fondant gebruik) altijd RegalIce, weet niet beter (behalve bij een ws een keer Funcakes  :x  :(  (=vieieieies!)); heb er nooit problemen mee.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Echt heel gaaf!! Wil ook nog steeds een keertje iets doen met mijn snowglobe.... Jammer dat een dag maar 24 uur heeft...:-)
En dat ie niet zo strak is zie ik echt niet hoor!! Zeker niet omdat het tafereeltje in je snowglobe gewoon supergaaf is!!

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

6

Wauw wat geweldig mooi..... :Y

Wauw, echt moooooooooi!!!
Ik ken het probleem i.v.m. de regalice. Ik heb em van misérie de deur uitgekieperd :D. Hij bleef ook altijd aan men vingers en handpalmen plakken bij het kneden en zo scheuren dat ie deed! Nu gebruik ik callebaut en floep, alle problemen van de baan! :)
Maar van jouw scheuren en vouwen zie ik niks! Ik vind em echt geweldig!

8

vind hem echt prachtig  :thumb:  wellicht een idee voor mijn eerste babytaart die i kv oor mijn zus ga maken over pakweg 2 weken (uitgerekend)

9

Mooie taart hoor! Je ziet zelf waarschijnlijk meer van de imperfectie dan dat een ander het ziet. Leuk bedacht met dat sterretje wat aan de maan hangt!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

10

wat is die lief weet nu zeker dat ik de baby ook ga aanschaffen :o

Prachtig! De snowglobe ga ik morgen ook op een taartje plaatsen

12

hele mooie taart, zie de hobbels en bobbels ook niet.
Enne misschien hadden onze globes wel in elkaar gepast, heb hier ook 2 dezelfde helften liggen. Maar secondelijm is een goed idee, thanx

13

Heel leuk!

14

Nou ook ik vind hem prachtig hoor  :thumb:  :Y

15

oooh wat mooi! Echt geweldig! Ik vind de taart echt leuk!

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

16

Leuke taart hoor, ik ben jaloers op jouw hoge kapsels, dat lukt mij nooit!

17

WAUW, prachtige taart!!  :Y

18

Tenx allemaal voor de leuke reacties! Wat grappig dat jij ook 2 dezelfde helften hebt Sjaantje! Ik heb vast jouw helften, haha! :lol: Ook bij Pipoos toevallig?

Charlotte, mag ik vragen waar jij Callebaut fondant koopt? Ik heb het tijdens een WS een keer gebruikt, en vond het toen idd heel fijn spul! Errug fijn om te horen dat ik neit de enige ben met ruzie met Regalice, haha! Bij mij plakte hij ook zo vreselijk aan mijn handen idd!! Ik ga op zoek naar Callebaut, en hoop dan ook op een 'floep'!!  ;)