Re: Cricut Cake Sheets

maar als je de gumpaste helemaal hard laat worden kun je hem toch nooit meer leuk op een taart doen?
het moet toch mogelijk zijn om dingen uit te snijden die nog flexibel genoeg zijn om daarna als border om je taart te vouwen.
met de frosty sheet gaan de grote dingen wel aardig, maar zodra er kleine dingetjes uitgesneden moeten worden propt hij de sheet in elkaar.
ik heb icing sheets besteld en als die binnen komen ga ik daar eens mee proberen.
fondant in de vriezer moet ik ook nog proberen.
zag op youtube een advies om wiltonfondant te gebruiken...dat heb ik helaas niet in huis.

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

27 Laatst bewerkt door Katy (26-01-2011 14:36)

Hier ook een erg hoog GRRRRRRRR... O-)  gehalt wil zoooo graag dat het goed gaat. Heb 6 cardriges klaar staan om te proberen.

HELP HELP HELP  :(

jammer dat je zo ver weg woont anders kwam ik samen met je grrrrrrrr roepen.
ik heb ook 4 cartridges en zoveel idee en.
is er iemand die het ding werkend heeft en misschien een soort kleine workshop achtige probeer avond wil doen voor de rest?

help help help

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

29

cindydorssers schreef:

jammer dat je zo ver weg woont anders kwam ik samen met je grrrrrrrr roepen.
ik heb ook 4 cartridges en zoveel idee en.
is er iemand die het ding werkend heeft en misschien een soort kleine workshop achtige probeer avond wil doen voor de rest?

help help help

jaaaaaa...goed idee !!!! :Y

30

Ik heb net zolang lopen stoeien met de 'pressure' zodat het mesje wel door de frosting sheet heen ging maar geen afdruk achterlaat op de mat... zo gaat je mat veel langer mee... (dus ja het is normaal dat je een afdruk ziet.. daarom geven ze ook aan dat je hem na 30x moet vervangen.. )

@ Cindy Maar waarom lukte het jou niet met de frosty sheets? Heb je wel voldoende crisco gebruikt tussen de sheet en de snijmat? Heb je het plastic verwijderd van het frosty sheet?

Hier ging het de eerste keer ook een beetje mis, meer crisco eronder en het mesje ging er als boter door heen.. totaal geen beschadigingen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

Ik heb net zolang lopen stoeien met de 'pressure' zodat het mesje wel door de frosting sheet heen ging maar geen afdruk achterlaat op de mat... zo gaat je mat veel langer mee... (dus ja het is normaal dat je een afdruk ziet.. daarom geven ze ook aan dat je hem na 30x moet vervangen.. )

@ Cindy Maar waarom lukte het jou niet met de frosty sheets? Heb je wel voldoende crisco gebruikt tussen de sheet en de snijmat? Heb je het plastic verwijderd van het frosty sheet?

Hier ging het de eerste keer ook een beetje mis, meer crisco eronder en het mesje ging er als boter door heen.. totaal geen beschadigingen.

ik heb echt geen idee...heb het plastic eraf gehaald en de gladde kant van de sheet op de mat gedaan...crisco erop...met de smoother echt goed aan staan drukken.
snelheid op medium, druk op high, en op medium, maakte niks uit, zodra hij een kleiner detail wil snijden hapt hij een soort luchtbel en propt de sheet op een hoopje en scheurt?
ik baal echt want het ding is best duur en het enige wat ik heb is een mat met afdrukjes

32

cindydorssers schreef:
Bommeltje schreef:

ik heb echt geen idee...heb het plastic eraf gehaald en de gladde kant van de sheet op de mat gedaan...crisco erop...met de smoother echt goed aan staan drukken.
snelheid op medium, druk op high, en op medium, maakte niks uit, zodra hij een kleiner detail wil snijden hapt hij een soort luchtbel en propt de sheet op een hoopje en scheurt?
ik baal echt want het ding is best duur en het enige wat ik heb is een mat met afdrukjes

Het hadden mijn woorden kunnen zijn....ik heb gewoonweg precies het zelfde gedaan en ook zelfde resultaat  :s

33

cindydorssers schreef:
Bommeltje schreef:

Ik heb ook al vanalles geprobeerd. Marsepein, fondant, gumpaste. Maar ergens las ik dat je de mat met matrsepein even in de vriezer moest doen en dat werkte goed. Gisteravond heb ik het met een frosty sheet geprobeerd. (na advies van Noompie) Dat ging heel goed, ben begonnen met low pressure en low speed en dan tempo en druk rustig opvoeren.  Ik was helemaal blij gisteravond.

Groetjes Natascha

34

Tascha schreef:
cindydorssers schreef:
Bommeltje schreef:

Ik heb ook al vanalles geprobeerd. Marsepein, fondant, gumpaste. Maar ergens las ik dat je de mat met matrsepein even in de vriezer moest doen en dat werkte goed. Gisteravond heb ik het met een frosty sheet geprobeerd. (na advies van Noompie) Dat ging heel goed, ben begonnen met low pressure en low speed en dan tempo en druk rustig opvoeren.  Ik was helemaal blij gisteravond.

Ik heb het net maar weer geprobeerd met de icingsheets. low press en dat ging goed maar hij was er niet helemaal doorheen gesneden dus maar iets hoger gezet en ja hoor weer helemaal kapot :grr:  Heb er goed crisco onder dan met de smoother dan beetje crisco er boven en weer een luchtbel

Zeg het maar ik weet het echt niet meer.

35

@ Cindy.. Crisco moet tussen de icingsheet en je cutting mat in!  :Y

Dus flink je mat insmeren, dan plastic van je icingsheet afhalen, op de met crisco ingesmeerde mat leggen, smoother er overheen en dan "Loading Mat"

Niet nog crisco over je sheet heen doen.. dan gaat ie lelijk glimmen!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

@ Cindy.. Crisco moet tussen de icingsheet en je cutting mat in!  :Y

Dus flink je mat insmeren, dan plastic van je icingsheet afhalen, op de met crisco ingesmeerde mat leggen, smoother er overheen en dan "Loading Mat"

Niet nog crisco over je sheet heen doen.. dan gaat ie lelijk glimmen!

ja dat bedoelde ik ook hoor :) schreef het alleen beetje verkeerd op...
zal vanaaf nog eens proberen met heel veul crisco en dan op low pressure. welk formaat en welke afbeelding heb je gemaakt?

37

Nee niet op low pressure, op de 1 na hoogste pressure, anders gaat je mesje er niet door heen. En op deze wijze (althans bij mij) gaat het goed en wordt de mat niet geraakt..

Staat jullie speed wellicht op erg snel? Ik heb die van mij niet zo snel gezet..

Ik heb de tekst Happy Birthday gesneden op 3 cm
En diverse vlinders van 3 t/m 5 cm zowel de gesloten als de open vlinder

Riet heeft de snijdsels meegenomen. Dus ik kan er even geen foto van maken.. maar ze zien er net zo goed uit als die van Noompje

38

Ik heb ook een avondje gestoeid en op zich gaat het redelijk maar ik zie de figuren die ik heb uitgesneden ook nog op de mat   Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Ik heb dan wel een "gewone"cricut en geen cake maar dat snijden op de mat is normaal hoor. Daarom kun je ook nieuwe matten kopen. Het lukt namelijk maar zelden om hem precies exact af te stellen.

Maar als je hele erge adrukken in je mat ziet, staat je mes misschien te diep afgesteld en das zonde van je mat maar ook van je mes want dan wordt hij sneller bot!

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

Cindy_K schreef:

Ik heb ook een avondje gestoeid en op zich gaat het redelijk maar ik zie de figuren die ik heb uitgesneden ook nog op de mat   Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Ik heb dan wel een "gewone"cricut en geen cake maar dat snijden op de mat is normaal hoor. Daarom kun je ook nieuwe matten kopen. Het lukt namelijk maar zelden om hem precies exact af te stellen.

Maar als je hele erge adrukken in je mat ziet, staat je mes misschien te diep afgesteld en das zonde van je mat maar ook van je mes want dan wordt hij sneller bot!

de diepte kun je bij de cake niet in stellen, alleen de snelheid en de presure

40

de diepte stel je op het mesje zelf in ;) je kan draaien.. ik heb em meestal op 5 staan ofzo..

Het is normaal dat je de afdruk in de mat ziet, dat kan niet anders.. maar je kan de mat echt veeel langer dan 30x gebruiken hoor! ook de mat af en toe draaien (dus niet beginnen met de kant met de pijl maar de andere kant) helpt ;)

Ik snap echt niet waarom de frosty sheet af en toe "stropt" :( jullie zijn welkom om x te komen kijken maar Weert is niet echt bij jullie in de buurt ;)

41

:s  Mesje draaien??? Noompie leg eens uit!!

Bij mij werdt het snijden in de mat minder tot uit eindelijk helemaal niet meer toen ik de pressure instelde..

Noompie schreef:

de diepte stel je op het mesje zelf in ;) je kan draaien.. ik heb em meestal op 5 staan ofzo..

Het is normaal dat je de afdruk in de mat ziet, dat kan niet anders.. maar je kan de mat echt veeel langer dan 30x gebruiken hoor! ook de mat af en toe draaien (dus niet beginnen met de kant met de pijl maar de andere kant) helpt ;)

Ik snap echt niet waarom de frosty sheet af en toe "stropt" :( jullie zijn welkom om x te komen kijken maar Weert is niet echt bij jullie in de buurt ;)

mijn mesje zit in een witte plastik behuizing en kan je echt niet draaien hoor??????

43

cindydorssers schreef:
Noompie schreef:

mijn mesje zit in een witte plastik behuizing en kan je echt niet draaien hoor??????

Die van mij ook niet :nooo

ok
ben nu zover : veel crico, speed op low,druk op low dan komt het er net niet helemaal doorheen, prachtig om te zien, maar hoe haal ik het dan uit de sheet?????ik ben bezig met een scriber maar dan nog breken er hele fijne stukje af
als ik de druk verhoog gaat het meteen happen, alsof het dan niet goed vastgeplakt zit ofzo.

45

Dan is dat dus anders dan de gewone. Daar kun je het mesje in vijf verschillende die[jes in de houder draaien.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

46

Ik begrijp niet waarom je pressure / druk niet hoger kan..  :nooo
We hebben hier een heel sheet vol met figuurtjes gesneden en er bleef alleen iets hangen toen er nog niet genoeg crisco onder zat..

Hoe ver is Etten leur van Almere??  :lol:

@ Cindy K .. jij snijdt dus je fondant met iets waar je ook papier mee hebt gesneden?

Bommeltje schreef:

Ik begrijp niet waarom je pressure / druk niet hoger kan..  :nooo
We hebben hier een heel sheet vol met figuurtjes gesneden en er bleef alleen iets hangen toen er nog niet genoeg crisco onder zat..

Hoe ver is Etten leur van Almere??  :lol:

@ Cindy K .. jij snijdt dus je fondant met iets waar je ook papier mee hebt gesneden?

nou...best ver...maar voor een gezellig middagje, met uitproberen, kom ik graag hoor, misschien zijn er nog anderen die hopeloss vastzitten en kunnen we er een freubelachtig iets van maken

48

Jij en overige desperates zijn welkom!  :lol:  Koffie staat klaar (ow en de cricut ook :) maar ik zou die van jezelf ook meenemen zodat we zeker weten dat het niet aan het apparaat ligt

Hopelijk heb ik zelf tegen die tijd SCAL ook aan de praat

Heb het vannacht gedownload en geinstalleerd..
Mega zooi afbeeldingen gedownload van die site maar die krijg ik maar niet in SCAL te pakken..

Bommeltje schreef:

Jij en overige desperates zijn welkom!  :lol:  Koffie staat klaar (ow en de cricut ook :) maar ik zou die van jezelf ook meenemen zodat we zeker weten dat het niet aan het apparaat ligt

Hopelijk heb ik zelf tegen die tijd SCAL ook aan de praat

Heb het vannacht gedownload en geinstalleerd..
Mega zooi afbeeldingen gedownload van die site maar die krijg ik maar niet in SCAL te pakken..

ik heb scal ook op de pc staan ( maar geen idee wat ik er mee kan, zover was ik nog niet en heb hem niet gekocht dus kan op die site ook niks downloaden.
maare....wanneer hebbie tijd?

ps ik rijd dan van zuid naar noord dus als ik mensen op moet pikken?