26

Re: Kapsel met holle randjes??

Nou, inmiddels ben heeeeeel wat keren bakken verder en ik durf nu wel met zekerheid te zeggen dat ik voor mezelf DE truc gevonden heb: voorverwarmen!
Maakt eigenlijk niet uit hoe lang, soms zet ik ze al in de oven als de mixer aangaat, maar meestal als ik de mixer zachtjes zet voor de laatste minuut. Klopper laten uitdruipen en schoonvegen, weegschaal klaarzetten ... in die tijd worden de vormen warm genoeg.
Dan insprayen en vullen. Done.

Heb sinds ik dit doe echt GEEN blazen meer gehad!

Er is voor mij maar één klein onhandigheidje: ik moet de bakblikken nu wel met een pannelap vastpakken - en dat vergeet ik nogal eens!  :s

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

27

Bedankt voor de test! Ik ga het ook eens proberen. Hoeveel graden zet je de oven dan?
Vet je dan daarna in met bakspray of met boter?

28

Miss Pebble schreef:

Dan insprayen en vullen.

;)

En de oven op de temperatuur die ook voor de biscuits gebruikt wordt. Bij mij is dat de hele tijd op 150 graden, maar andere ovens - andere werking.... Temp maakt niet zo heel veel uit, of het nou 140 of 170 is...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

29

Miss Pebble schreef:

Nou, inmiddels ben heeeeeel wat keren bakken verder en ik durf nu wel met zekerheid te zeggen dat ik voor mezelf DE truc gevonden heb: voorverwarmen!
Maakt eigenlijk niet uit hoe lang, soms zet ik ze al in de oven als de mixer aangaat, maar meestal als ik de mixer zachtjes zet voor de laatste minuut. Klopper laten uitdruipen en schoonvegen, weegschaal klaarzetten ... in die tijd worden de vormen warm genoeg.
Dan insprayen en vullen. Done.

Heb sinds ik dit doe echt GEEN blazen meer gehad!

Er is voor mij maar één klein onhandigheidje: ik moet de bakblikken nu wel met een pannelap vastpakken - en dat vergeet ik nogal eens!  :s

Zo doe ik het de laatste tijd ook, en het bevalt mij ook goed.

30

Oh sorry niet grondig gelezen :o

31

Bedankt voor de tip om het blik eerst voor te verwarmen. Ga ik donderdag uitproberen. In combi met minder boter (volgens mij is teveel ook niet goed, krijg je luchtbelvorming) en deze tip moet het lukken. Tikken op het aanrecht werkt bij mij ook niet  :nooo

32

petra bedankt voor de tip...ik ga het zo eens proberen... heb zowel met de spray als de wilton cake release de blazen...ook bakpapier op de bodem en ook het tikken deed ik...
dus nu dat maar eens gaan proberen...
ik krijg het met boetercreme daarna wel strak maar is fijner en makkelijker zonder die verdomde blazen hahahaha

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

33

Ik gebruik ook bakspray en had dit echt elke keer, maar sinds ik de randen even naveeg met een keukenpapiertje heb ik er echt nooit
meer last van gehad.

En aangezienm ik bakspray wel heeel veel fijner vind dan invetten ben ik blij dat zo'n simpel keukenpapiertje voor mij de oplossing was. :D

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier