Onderwerp: Planning bruidstaart en allerlei andere vragen over bruidstaart
Hoi meiden,
Vrijdag 4 maart trouwt de neef van mijn man en ga ik een mooie bruidstaart maken voor het bruidspaar. Ik ben niet heel erg ervaren op taartenmaakgebied maar heb al wel een aantal gedecoreerde taarten gemaakt dus ben ook weer niet helemaal groen :-) .
Nu heb ik wat vragen:
- Taart voor 80 man: ik wil 4 biscuits maken van 25 cm doorsnee, 3 lagen. Dat moet toch voldoende zijn? Ze komen op zo'n standaard, schuin boven elkaar.
- Vulling: Mascarponeslagroom, aardbeienconfiture, frambozen en botercreme.
- Kleur: het wordt een vrij basic taart in cremewit met bordeauxrode roosjes.
- Bekleding: hoe krijg ik het beste cremewit? Ik dacht er zelf aan om gewoon witte marsepein te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Roosjes: kan ik die al een maand van tevoren maken en luchtdicht bewaren? Het is heel veel werk (ik schat in zo'n 150 roosjes), dus ik doe graag zoveel mogelijk van tevoren. Weet inmiddels hoe ik bordeauxrood kan maken dus dat moet goedkomen :-).
- Planning:
Nu: materiaal bestellen
Nu - komende weken: biscuits maken en invriezen
Nu - komende weken: roosjes maken
Wo 2/4: Biscuits ontdooien, vullen en bekleden.
Do 3/4: roosjes bevestigen en laatste details.
Heeft iemand ervaring met invriezen van bruidstaarten en kan dit? Want dan zou ik er wel al eerder aan kunnen beginnen dan een paar dagen van tevoren (scheelt weer stress).
En hoe vervoer je zo'n taart naar de locatie? Heb een grote auto tot m'n beschikking, alleen vraag ik me af of de temperatuurwisseling (in/uit koelkast, in/uit auto) kwaad kan voor zo'n taart.
Ik heb vast nog een heleboel vragen over maar ik houd het even hierbij. Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast onwijs bedankt!