Onderwerp: Wondermold ook te gebruiken zonder heating core?
Zoals de titel al zegt: is de Wondermold ook te gebruiken zonder de heatingcore? Heeft iemand hier ervaring mee?
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wondermold ook te gebruiken zonder heating core?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zoals de titel al zegt: is de Wondermold ook te gebruiken zonder de heatingcore? Heeft iemand hier ervaring mee?
Je bedoelt dat pijpje in het midden, dat erbij hoort? Ik zou hem niet weglaten, door dat pijpje wordt hij gelijkmatig gaar...
Mocht je hem niet (meer) hebben, kun je het wel proberen, maar ik zou dan wel goed op de gaarheid van het middenstuk letten. In een blanda steek ik wel eens een vork in het midden als ie niet gaar is en bak hem dan nog ff verder.
Ik 'm (nog??) niet dus wil graag weten of iemand ervaring heeft met het bakken zonder.
Dat met die vork vind ik wel een goede tip! Ga ik zeker proberen.
Goeie tip van die vork!
Ik moet binnenkort voor het eerst een rond 30 bakken en heb ook (nog) geen heatingcore.
Ik 'm (nog??) niet dus wil graag weten of iemand ervaring heeft met het bakken zonder.
Dat met die vork vind ik wel een goede tip! Ga ik zeker proberen.
Maar het pijpje waar Jozien het over heeft zit erbij hoor
Sonj@ schreef:Ik 'm (nog??) niet dus wil graag weten of iemand ervaring heeft met het bakken zonder.
Dat met die vork vind ik wel een goede tip! Ga ik zeker proberen.Maar het pijpje waar Jozien het over heeft zit erbij hoor
Als je 'm nieuw koopt wel ja Maar wellicht gaat het nog goedkomen!
In een blanda steek ik wel eens een vork in het midden als ie niet gaar is en bak hem dan nog ff verder.
Kan iemand mij helpen? Wat is het nut van een vork in het midden te steken? Steek je die dan zo maar mee in de oven???
In een blanda steek ik wel eens een vork in het midden als ie niet gaar is en bak hem dan nog ff verder.
Kan iemand mij helpen? Wat is het nut van een vork in het midden te steken? Steek je die dan zo maar mee in de oven???
, doordat de heating core (of metalen vork) warm wordt, zal de warmte zich beter verspreiden, waardoor de taart ook vanaf die kant sneller gaar wordt.
OK dank je wel. Nu heb ik weer iets bijgeleerd dat ik nog niet wist.
Gaat prima zonder.
Ik gebruik de magic mold, is nog iets breder/hoger dan de wondermold en ben 'm wel eens vergeten en ik merkte geen verschil. Nadeel met pijpje is, dat hij op de onderste richel moet staan anders past het niet in de oven.
Gaat prima zonder.
Ik gebruik de magic mold, is nog iets breder/hoger dan de wondermold en ben 'm wel eens vergeten en ik merkte geen verschil. Nadeel met pijpje is, dat hij op de onderste richel moet staan anders past het niet in de oven.
Ooh! Nog mooier Ik ga het ook gewoon een keer proberen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wondermold ook te gebruiken zonder heating core?