1

Onderwerp: Wondermold ook te gebruiken zonder heating core?

Zoals de titel al zegt: is de Wondermold ook te gebruiken zonder de heatingcore? Heeft iemand hier ervaring mee?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

2

Re: Wondermold ook te gebruiken zonder heating core?

Je bedoelt dat pijpje in het midden, dat erbij hoort? Ik zou hem niet weglaten, door dat pijpje wordt hij gelijkmatig gaar...

Mocht je hem niet (meer) hebben, kun je het wel proberen, maar ik zou dan wel goed op de gaarheid van het middenstuk letten. In een blanda steek ik wel eens een vork in het midden als ie niet gaar is en bak hem dan nog ff verder.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik 'm (nog??) niet dus wil graag weten of iemand ervaring heeft met het bakken zonder.
Dat met die vork vind ik wel een goede tip! Ga ik zeker proberen.

4

Goeie tip van die vork!  :Y

Ik moet binnenkort voor het eerst een rond 30 bakken en heb ook (nog) geen heatingcore.

Dat is toch een TAART waard!

5

Sonj@ schreef:

Ik 'm (nog??) niet dus wil graag weten of iemand ervaring heeft met het bakken zonder.

Maar het pijpje waar Jozien het over heeft zit erbij hoor  :Y

6

Kimh schreef:
Sonj@ schreef:

Maar het pijpje waar Jozien het over heeft zit erbij hoor  :Y

Als je 'm nieuw koopt wel ja  ;) Maar wellicht gaat het nog goedkomen!

7

In een blanda steek ik wel eens een vork in het midden als ie niet gaar is en bak hem dan nog ff verder.

Kan iemand mij helpen? Wat is het nut van een vork in het midden te steken? Steek je die dan zo maar mee in de oven??? :think:

8

ikkehr schreef:

In een blanda steek ik wel eens een vork in het midden als ie niet gaar is en bak hem dan nog ff verder.

Kan iemand mij helpen? Wat is het nut van een vork in het midden te steken? Steek je die dan zo maar mee in de oven??? :think:

:Y , doordat de heating core (of metalen vork) warm wordt, zal de warmte zich beter verspreiden, waardoor de taart ook vanaf die kant sneller gaar wordt.

Dat is toch een TAART waard!

9

OK dank je wel. Nu heb ik weer iets bijgeleerd dat ik nog niet wist.

10

Gaat prima zonder.
Ik gebruik de magic mold, is nog iets breder/hoger dan de wondermold en ben 'm wel eens vergeten en ik merkte geen verschil. Nadeel met pijpje is, dat hij op de onderste richel moet staan anders past het niet in de oven.

Groet, Jolanda

11

Jol321 schreef:

Gaat prima zonder.
Ik gebruik de magic mold, is nog iets breder/hoger dan de wondermold en ben 'm wel eens vergeten en ik merkte geen verschil. Nadeel met pijpje is, dat hij op de onderste richel moet staan anders past het niet in de oven.

Ooh! Nog mooier  :P Ik ga het ook gewoon een keer proberen!