1

Onderwerp: Cakecentral waarschuwing?

Als ik probeer Cakecentral aan te klikken op mijn pc dan krijg ik een waarschuwing dat het bezoeken van deze site mijn computer kan beschadigen, omdat deze site malware bevat en als ik dan verdere info vraag krijg ik oa onderstaande. Moet ik dit serieus nemen en voorlopig CC niet bezoeken?

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 1077 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 365 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-12-27. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-12-26.
Malicious software includes 131 exploit(s), 97 trojan(s). Successful infection resulted in an average of 1 new process(es) on the target machine.

Schadelijke software wordt op 4 domein(en) gehost, waaronder gdag.cz.cc/, lrty.co.cc/, dfg2.co.cc/.

4 domein(en) lijken te functioneren als tussenschakels voor het verspreiden van malware naar bezoekers van deze site, waaronder js-isp.com/, gdag.cz.cc/, jsanalyze.net/.

This site was hosted on 5 network(s) including AS14618 (AMAZON), AS16509 (AMAZON), AS39111 (ADSI).

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

2

Re: Cakecentral waarschuwing?

Ow, da's balen voor ze, hoop dat ze het snel hebben opgelost. Daar word je niet blij van als site-eigenaar :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ja ik krijg het ook sinds vandaag... wist ook al niet wat ik er mee moest..

Maar Marianne, dit is dus een serieuze melding?

4

Niet altijd, maar voor hen wel, voor ze van die melding af zijn.

kreeg m inderdaad ook al :Y

Maar M, beter nu cakecentral niet bezoeken? Of die waarschuwing wegklikken?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

In firefox kom ik er al helemaal niet meer op..............internet explorer opent de site wel gewoon  :think:

7 Laatst bewerkt door Chantelle (27-12-2010 19:55)

Ik krijg het ook te zien maarklik gewoon open als het echt erg zou zijn doet mijn computer hem vanzelf dicht gooien!!

8

Karin09 schreef:

In firefox kom ik er al helemaal niet meer op..............internet explorer opent de site wel gewoon  :think:

Internet explorer is dan ook net iets minder veilig; in die browser zijn zeg maar "gaten" in de software gelaten om zelf virussen binnen te halen. Dat hebben ze gedaan om er zeker van te zijn dat mensen antivirussoftware zouden kopen.
Firefox is beter, maar vooral safari en google chrome zijn behoorlijk veilig. Ik vind chrome t fijnste werken.

Ik krijg iig ook met google chrome de waarschuwing. Ik zou de mensen van CC gewoon de tijd geven om het op te lossen.

9

tipsytaartje schreef:

Maar M, beter nu cakecentral niet bezoeken? Of die waarschuwing wegklikken?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik vertrouw op mijn beveiligingssoftware en die is vooralsnog niet gaan piepen, maar ik surf met FF en die geeft de melding weer, dus meestal laat ik betreffende site dan voor wat het is totdat ze het probleem hebben opgelost.

10

Internet Explorer waarschuwt me nu ook...............

11

Hij doet het weer........ :Y

Dus zonder gevaar weer CC bezoeken O-)

Groetjes Heidi

Is het echt terug veilig om naar Cake Central te gaan ? Want ik heb op het einde van vorig jaar (nog voor deze waarschuwing) een lelijk virus binnegehaald op mijn computer  :mad:  en het was zeer moeilijk om het hersteld te krijgen.

Heb sindsdien het niet meer durven wagen vandaar mijn vraag.
Ik zou er toch graag terug willen gaan kijken er is ook zoveel op te zien hé.

13

Hier hetzelfde vorig jaar, ook een virus binnengekomen waar mijn vader die gelukkig een redelijke expert een dikke week bezig is geweest om het eruit te krijgen.
En dat terwijl ik er een prima virusscanner op heb zitten.
Ik zou wel erg voorzichtig zijn en zeker als je een waarschuwing krijgt.
Die krijg je niet voor niets.
Niet alle virussen worden dus tegengehouden met je antivirus programma, sommige nieuwe virussen worden niet herkend en komen er dus gewoon door.

14

Ik krijg geen melding bij CC en gebruik firefox. Safe to go.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

CC is nu weer goed te bereiken...........de blokkade die erop was gegooid door i-explorer en firefox o.a. is eraf. Op dat moment kon je dus ook gewoon niet op de site komen voor alle veiligheid.

Binnenhalen van virussen is sowieso een hot item, en iets waar je altijd op moet letten............heeft niet alleen met cakecentral te maken  ;)

Ok, dan kan ik het terug wagen eens een kijkje te gaan nemen.

Uiteraard is het binnenhalen van een virus niet enkel gelinkt aan cake central maar het was wel een hardnekkig en verspreid zich zo snel internationaal waarschijnlijk.

17

Dit was de waarschuwing die ik via twitter van CC kreeg. Volgens mij heb ik een goede virusscanner, want ik heb gelukkig nergens last van.

http://cakecentral.com/jackie/355/fixed … entral-com

Groetjes Heidi