1 Laatst bewerkt door Carien (11-01-2012 22:26)

Onderwerp: de dank-je-wel-voor-m'n-verslaving-taart

Vorig jaar zomer zag ik een foto van iemands bruidstaart en zo is het gekomen.....
Gister een taartje gebracht om ze te bedanken  ;) .
Ze wonen in een prachtig oud huis (bijna kasteel), zijn wat  'klassiekig', maar dan met een moderne smaak, want een paarse buidstaart van Take the Cake. Daarnaast zijn ze ook gewoon heel hartelijk  :) .
Dus wat maak je dan? Een wat klassiekige, paarse taart met erbovenop m'n eerste grote roos (dank voor de how-to!).

https://lh6.googleusercontent.com/-swE5sM83xJE/Tw3yc_29KHI/AAAAAAAAS5o/M4j9PpTcfWM/s800/P1220191%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXVHNLOC-D.jpg

Overigens weer eens met fondant gemaakt (net als de buidstaart), wel eerst een cirkel van dunne marsepein bovenop gedaan, om het bekleden makkelijker te maken. Ik vond de fondant toch best lastig werken hierbij, droogt zo snel uit. De volgende keer weer marsepein :Y

Oh ja, gevuld met slagroom/mascarpone en een laag lemoncurd/slagroom/mascarpone. Was inderdaad (dank je voor de tip) een erg lekkere, frisse en neutrale combi.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: de dank-je-wel-voor-m'n-verslaving-taart

wauw!
ik vind hem supermooi

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

3

Leuk gedaan en je roos ziet er erg mooi uit. Ze waren er zeker wel blij mee?

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

4

Ja, errug :Y  en stomverbaasd, want ze wisten nog van niks.  :D

5

wat een leuke reden om iemand een taartje te brengen!! hij is erg leuk!! en die roos vind ik ook erg mooi!

6

ERg mooi!

X Bloeme

7

Carien schreef:

Oh ja, gevuld met slagroom/mascarpone en een laag lemoncurd/slagroom/mascarpone. Was inderdaad (dank je voor de tip) een erg lekkere, frisse en neutrale combi.

Ik was even de taarten parade aan het bekijken en zag deze taart.
Mooi geworden zeg! :thumb:

En ik ben blij dat de vulling een goede tip is geweest en dat die lekker is maar daar was ik heel stiekumpjes niet zo bang voor ;)

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

8

Heel mooi! Die roos is echt toppie  :Y

Groetjes, Aaf

9

:9 echt errug lekker, die houden we erin! (samen met de bonbonblocmousse/dulce de leche, de eigengemaakte4vruchtensaus/ koekjescreme, de vruchtenmousse/jam, de gebakkenappeltjes/dulcedeleche/speculaascreme en de... :9  O-) )

10 Laatst bewerkt door Steffie70 (20-01-2011 15:45)

Carien schreef:

:9 echt errug lekker, die houden we erin! (samen met de bonbonblocmousse/dulce de leche, de eigengemaakte4vruchtensaus/ koekjescreme, de vruchtenmousse/jam, de gebakkenappeltjes/dulcedeleche/speculaascreme en de... :9  O-) )

Hahaha ik las een beetje snel en las dus gebakken aardappeltjes huh da's toch geen lekkere vulling :s maar gebakken appeltjes daarentegen klinkt toch wel weer lekker :P

Misschien toch maar eens de bonbonblocmousse gaan maken, de reacties zijn hier zo positief. En dan hopen dat die niet weer mislukt! Maar eerst de dulche de leche proberen. En de ganache... Tja en ook nog willen afvallen :nooo

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

11

Leuke taart, en wat een schitterend roos!!!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

12

Wauw, ik vind 'm prachtig!!

mooi, freubelavond :D

14

Heel mooi geworden, en mooie kleuren !
Wil ook nog eens zo'n taartje proberen met die "vouwen" , zag laatst de how-to al staan, maar ja.. wil nog zoveel... :+
Of wat Assie zegt.... freubelavond.. :D  :D