Carien schreef:Steffie70 schreef:aangevette slagroom en lemoncurd
Ik doe altijd 2 lagen waarvan 1 laag alleen slagroom en 1 laag lemoncurd met daar bovenop een laag slagroom.
Dit lijkt me een prima, neutrale vulling, alleen...
zit er niet wat weinig smaak aan? Bedoel, die slagroom geeft niet echt een smaak (wel lekker hoor
), dus alleen een dun laagje Lemoncurd voor de smaak?
Ik vroeg me af,
4 vruchtensaus (zelfgemaakt, best zurig fris) icm aangevette slagroom en lemoncurd, zou dat kunnen of is dat weer teveel van het goede?
Ik wil graag met lemoncurd een taart maken, maar heb dat nog nooit eerder gedaan, vandaar
Ik doe nooit een heel dun laagje mag best een goed gevulde laag zijn en dan is het zeker niet zo dat er weinig smaak aan zit. De combinatie van citroen, slagroom en marsepein is heerlijk. En dat vinden degenen waar ik deze taart voor gemaakt heb ook allemaal, dus nooit een berichtje gehad dat er te weinig smaak aan zou zitten. Je kan natuurlijk ook 2 laagjes lemoncurd met slagroom doen. Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat deze vulling luchtig en lekker is
Of de combinatie van 4 vruchtensaus en lemoncurd lekker is durf ik geen oordeel over te geven. Ikzelf ben niet zo'n wonder met vullingen. Eenmaal een goede vulling gevonden ben ik snel geneigd deze nogmaals te maken
.
Zo wilde ik ook eens een bonbonblocvulling maken. Tijdens het maken is dit mislukt, net te ver doorgeslagen waardoor de slagroom is geschift, maar ik denk dat het maar goed was ook want was het machtig. En dan had ik alleen nog maar geproefd tijdens het maken dus niet in combinatie met biscuit en marsepein.