1

Onderwerp: Wat zijn "lichte" vullingen?

Voor de juf van mijn zoontje ga ik een taart maken voor haar verjaardag. Nu heeft ze gevraagd om "lichte" vullingen, die dus zeker niet zwaar op de maag liggen. Maar tot nu toe heb ik zo goed als enkel met chocoladevullingen gewerkt, die niet bepaald licht te noemen zijn  :nooo  Welke vullingen vinden jullie lekker en licht? En welke combinaties eventueel?

Groetjes van Natascha!

Re: Wat zijn "lichte" vullingen?

ik had pas een taart met monchoubavarois en vlaaivulling..dat werd als licht ervaren...

3

banketbakkersroom met een jam..lekker fris en licht!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

4

Citroenkwark van Mona

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

Ik zou ook gaan voor de citroenkwark van Mona: altijd goed  :Y . Ik doe zelf altijd 2 lagen kwark en ertussen in 1 laagje lemoncurd. Ik smeer de lemoncurd uit als op een boterham en daaroverheen nog een heel dun laagje botercreme om 'm iets minder bitter te maken.

Groet, Jolanda

6

Hier ook citroenkwarktaartpudding van Mona met daarbij een laagje lemoncurd  :9

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

Of aardbei jam en dan aardbei of frambozen bavoirse XL van mona

Dat laaste had ik bij iemand geproefd, en was best lekker. Niet te machtig maar wel zoet. vond ik zelf athlans

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

8

het eerste wat mij te binnenschoot was ook citroenkwark met lemon curd...

Ben ik nou de enige die de citroenkwarktaart van Mona te zoet vind?

Life is what you bake it.

10

:nooo  :nooo  ik vind hem ook te zoet

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

11

(Ja, ik ook. Maar zowieso vind ik Mona-toetjes mierzoet.)

Ik had laatst bosvruchtenbavaroise gemaakt en die was ook lekker fris.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

12

Als het licht moet zijn zou ik ook voor bavarois gaan en niet voor botercrème.

13

champagnecreme (geen botercreme) met een laagje frambozenjam

groetjes Anneliek

14

Ik heb een tijdje geleden appelvlaaivulling met een laagje lemoncurd gedaan, heerlijk fris en errug lekker (als ik de reacties moet geloven, hou er zelf niet zo van ;))

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

15

hier favoriet: zwitserseroom met mandarijntjes en een jam variant

Verander wat je niet accepteren kunt. En accepteer wat je niet veranderen kunt

16

Bedankt iedereen! Dan ga ik of voor de bavarois of voor de banketbakkersroom. Nog even denken  :think:

Groetjes van Natascha!

17

persoonlijk vind ik zwitserseroom ( banketbakkersroom met slagroom) luchtiger ;)

18

persoonlijk vind ik zwitserseroom ( banketbakkersroom met slagroom) luchtiger ;)

19

Ik krijg altijd de beste reacties op onderstaande vulling:

aangevette slagroom en lemoncurd

Ik doe altijd 2 lagen waarvan 1 laag alleen slagroom en 1 laag lemoncurd met daar bovenop een laag slagroom.

Ik vind dit een lekkere frisse combinatie met het marsepein en zeker geen zware vulling.

Succes met het bedenken, vind dat vaak nog lastiger dan de taart versieren :o

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

20

Steffie70 schreef:

Ik doe altijd 2 lagen waarvan 1 laag alleen slagroom en 1 laag lemoncurd met daar bovenop een laag slagroom.

Dit lijkt me een prima, neutrale vulling, alleen... :think: zit er niet wat weinig smaak aan? Bedoel, die slagroom geeft niet echt een smaak (wel lekker hoor :Y ), dus alleen een dun laagje Lemoncurd voor de smaak?

Ik vroeg me af,  :think: 4 vruchtensaus (zelfgemaakt, best zurig fris) icm aangevette slagroom en lemoncurd, zou dat kunnen of is dat weer teveel van het goede?
Ik wil graag met lemoncurd een taart maken, maar heb dat nog nooit eerder gedaan, vandaar

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

21

Carien schreef:
Steffie70 schreef:

Dit lijkt me een prima, neutrale vulling, alleen... :think: zit er niet wat weinig smaak aan? Bedoel, die slagroom geeft niet echt een smaak (wel lekker hoor :Y ), dus alleen een dun laagje Lemoncurd voor de smaak?

Ik vroeg me af,  :think: 4 vruchtensaus (zelfgemaakt, best zurig fris) icm aangevette slagroom en lemoncurd, zou dat kunnen of is dat weer teveel van het goede?
Ik wil graag met lemoncurd een taart maken, maar heb dat nog nooit eerder gedaan, vandaar

Ik doe nooit een heel dun laagje mag best een goed gevulde laag zijn en dan is het zeker niet zo dat er weinig smaak aan zit. De combinatie van citroen, slagroom en marsepein is heerlijk. En dat vinden degenen waar ik deze taart voor gemaakt heb ook allemaal, dus nooit een berichtje gehad dat er te weinig smaak aan zou zitten. Je kan natuurlijk ook 2 laagjes lemoncurd met slagroom doen. Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat deze vulling luchtig en lekker is :Y

Of de combinatie van 4 vruchtensaus en lemoncurd lekker is durf ik geen oordeel over te geven. Ikzelf ben niet zo'n wonder met vullingen. Eenmaal een goede vulling gevonden ben ik snel geneigd deze nogmaals te maken :o .

Zo wilde ik ook eens een bonbonblocvulling maken. Tijdens het maken is dit mislukt, net te ver doorgeslagen waardoor de slagroom is geschift, maar ik denk dat het maar goed was ook want was het machtig. En dan had ik alleen nog maar geproefd tijdens het maken dus niet in combinatie met biscuit en marsepein.

22

Hoi, dank voor je snelle antwoord! :thumb:
Ik heb wel een BBBroom gemaakt en echt, je likt je vingers erbij af, in combi met dulce de leche. Zeker geen lichte vullingen, maar de taart is zo op, echt :Y

Omdat ik geen idee heb van de smaak voor degene die deze taart krijgt (wat een rare zin :s ), ga ik voor jouw vulling :Y ; ben benieuwd

23

Carien schreef:

Hoi, dank voor je snelle antwoord! :thumb:
Ik heb wel een BBBroom gemaakt en echt, je likt je vingers erbij af, in combi met dulce de leche. Zeker geen lichte vullingen, maar de taart is zo op, echt :Y

Omdat ik geen idee heb van de smaak voor degene die deze taart krijgt (wat een rare zin :s ), ga ik voor jouw vulling :Y ; ben benieuwd

Ik ben nu al benieuwd naar de reactie.
Maar echt ze zullen het wel lekker vinden :Y .
Ik doe wel altijd 2 zakjes vanillesuiker en een 1/2 zakje klopfix door de slagroom!

Bbbroom vinden ze hier niet lekker, en de volgende dag is de biscuit dan een beetje droog, maar ik zou dat dulche de leche ook graag eens proberen. Is dat machtig en kan je dat ook combineren met slagroom of heb je dan juist een steen op je maag liggen?

Misschien binnenkort maar zo'n blikje halen en klaarmaken en dan even proeven voordat ik een taart verknoei met een verkeerde vulling.

24

met bbbroom bedoelde ik de bonbonblocroom ;)

Ik vind dulce niet machtig, maar lekker :9  Nou ben ik niet zo van hele dikke lagen hoor. Gewoon proberen, al doende ...... :Y

25

Carien schreef:

met bbbroom bedoelde ik de bonbonblocroom ;)

Ik vind dulce niet machtig, maar lekker :9  Nou ben ik niet zo van hele dikke lagen hoor. Gewoon proberen, al doende ...... :Y

hahaha ja een b meer en je hebt meteen een andere vulling :o
Die vonden wij wel heel machtig maar ik ga zeker eens de dulche de leche proberen! Niet geschoten altijd mis!