Onderwerp: Vogelhuisje, voetballuh, en een brownie test test test!
Gisteren een heel gezellige en leerzame workshop gehad bij Marjolein van Zoete Kunst! Wij waren testkonijnen voor de nieuwe vogelhuisjes workshop, ik vind de test geslaagd! Alleen was mijn huissie al na de eerste rotonde omgedonderd, dus toen zat er in de bovenkant een snee van links naar rechts, waar ie op de rand van de taartdoos terecht was gekomen... Boehoehoehoe!!!
Ikke thuis met water (ja echt, met WATER Marjolein! Sorry!) de boel weer een beetje zacht gemaakt en eindeloos gewreven en zitten muggeziften, en nu valt het enigzins mee. Ik vind hem iig nog steeds leuk!
Edit: loopt mijn man net langs, en vraagt, wijzend op dit topic: 'Wat is dat voor rare streep op je vogelhuisje??' Whaaaaa!

En dan ook nog een Feyenoord taart gemaakt. Vond hem niet bijzonder genoeg om een nieuw topic voor te openen, maar nu ik toch aan het posten ben:

En last but not least heb ik een experiment gedaan met de Brownie mix van Homemade. Ik had namelijk eens gelezen dat je van brownies geen taartje kon maken, en ik wilde eens zien waarom dat dan niet kon... Bleek dat het heel goed ging!
Ik vond het zonde om er nieuwe fondant aan te besteden, dus er ging een restje overheen wat eigenlijk veel te weinig was. Dus de fondant heb ik heeeeeeeeeeel dun uitgerold, en toch werd het taartje mooi strak! Nog wat sneeuwvlokken erop die ik nog over had...
Ik heb 1 doos mix gebruikt voor een 15cm vorm, de taart werd ongeveer 6 cm hoog. Een uur op 160 graden in een voorverwarmde oven, en klaar is kees! Hij was heerlijk, lekker smeuig van binnen nog, mmmm.... Volgend test: vullen! Misschien gaat het dan alsnog mis...

Die wil ik ook! Enne, goed om te horen dat een brownietaart dus ook kan, ga ik ook eens proberen...
Wat jammer dat hij omgekukeld is, maar op de foto zie je het in ieder geval niet hoor.
Ik ben dus tessa die gister ook bij de workshop was
zonde dat je taart na de eeerste bocht al om was gevallen maar op de foto ziet hij er toch nog leuk uit hoor!