1 Laatst bewerkt door Eline25 (15-01-2011 16:22)

Onderwerp: Vogelhuisje, voetballuh, en een brownie test test test!

Gisteren een heel gezellige en leerzame workshop gehad bij Marjolein van Zoete Kunst! Wij waren testkonijnen voor de nieuwe vogelhuisjes workshop, ik vind de test geslaagd! Alleen was mijn huissie al na de eerste rotonde omgedonderd, dus toen zat er in de bovenkant een snee van links naar rechts, waar ie op de rand van de taartdoos terecht was gekomen... Boehoehoehoe!!!  :grr: Ikke thuis met water (ja echt, met WATER Marjolein! Sorry!) de boel weer een beetje zacht gemaakt en eindeloos gewreven en zitten muggeziften, en nu valt het enigzins mee. Ik vind hem iig nog steeds leuk!

Edit: loopt mijn man net langs, en vraagt, wijzend op dit topic: 'Wat is dat voor rare streep op je vogelhuisje??' Whaaaaa!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CGDI4ZXF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFHBLSWU.jpg

En dan ook nog een Feyenoord taart gemaakt. Vond hem niet bijzonder genoeg om een nieuw topic voor te openen, maar nu ik toch aan het posten ben:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GC7K4BV.jpg

En last but not least heb ik een experiment gedaan met de Brownie mix van Homemade. Ik had namelijk eens gelezen dat je van brownies geen taartje kon maken, en ik wilde eens zien waarom dat dan niet kon... Bleek dat het heel goed ging! :lol: Ik vond het zonde om er nieuwe fondant aan te besteden, dus er ging een restje overheen wat eigenlijk veel te weinig was. Dus de fondant heb ik heeeeeeeeeeel dun uitgerold, en toch werd het taartje mooi strak! Nog wat sneeuwvlokken erop die ik nog over had...
Ik heb 1 doos mix gebruikt voor een 15cm vorm, de taart werd ongeveer 6 cm hoog. Een uur op 160 graden in een voorverwarmde oven, en klaar is kees! Hij was heerlijk, lekker smeuig van binnen nog, mmmm.... Volgend test: vullen! Misschien gaat het dan alsnog mis...  :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKY4UI7C.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3NLCM3F8.jpg

2

Re: Vogelhuisje, voetballuh, en een brownie test test test!

Ik vind het vogelhuisje echt hééél erg gaaf! :) Die wil ik ook! Enne, goed om te horen dat een brownietaart dus ook kan, ga ik ook eens proberen...

3

Wat is dat vogelhuisje ontzettend lief zeg! Mag ik hem opslaan voor inspiratie?

4

je vogelhuisje is echt mijn stijl!!! zo lief en leuk gemaakt!!!

5

Wat een schatje zeg je vogelhuisje! :)

Groetjes Manon

Vind je vogelhuisje ook erg leuk.

Groetjes Bianca Wolst

7

Geweldig geslaagd dat vogelhuisje!!!  :thumb:

8

Erg leuk dat vogelhuisje :thumb:  :thumb:

9

Ook ik vond de workshop erg geslaagd ! Gezellig en uiteraard goede cursisten! :Y Wat jammer dat hij omgekukeld is, maar op de foto zie je het in ieder geval niet hoor.

Heb je verder een goede reis gehad?

Iedereen die ook zo'n leuk vogelhuisje wil maken is van harte welkom op een volgende workshop!

Zoete groetjes, Marjolein

10

Mooie taarten....dat vogel huisje is echt geweldig!!!

11

Lief, lief, SUPER lief !!

12

Zijn allemaal leuk, wat is dat vogeltje ontzettend schattig om te zien, echt super.

13 Laatst bewerkt door Tessa92 (15-01-2011 20:58)

Aaahh wat een leuk vogelhuisje!
komt me toch zo bekend vooor haha. :+  Ik ben dus tessa die gister ook bij de workshop was :D zonde dat je taart na de eeerste bocht al om was gevallen maar op de foto ziet hij er toch nog leuk uit hoor!
Morgen geef ik die van mij aan m'n oma, eens kijken wat ze ervan zal gaan vinden  :P

Je brownie taart ziet er trouwens ook erg lekker uit!  :thumb:

14

supermooi vooral het vogelhuisje!!!

Wow dat vogelhuisje is supermooi !

Ook jou andere werk is goed hoor maar het huisje "springt" er uit.

16

mag ik je vogelhuisje oplaan? Ik zou graag zo'n workshop volgen maar de afstand is een beetje groot!!!

Why stop dreaming when you wake up?

17

Dat vogelhuisje is LEUK!!!!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

18

Iki geloof niet dat ik lang genoeg leef om al die leuke taarten die ik hier zie ook te maken! Nu ook weer je vogelhuisje en je brownie taart......nog meer inspiratie  :lol:  :lol:

Mooi gedaan hoor en van het huisje wordt ik zo vrolijk!!

Niet de ervaring zelf, maar het plezier eraan telt :)
http://www.mijntjestaart.mijnalbum.nl

19

Hoi Eline,

Ja de workshop was erg leuk.
Toch veel nieuwe dingen geleerd.
Ook mijn vogelhuisje heeft de autorit niet helemaal overleefd, we moesten natuurlijk ook wel een eind rijden.
Alhoewel jouw vogelhuisje bij de eerste rotonde al om ging en de mijne volgens mij al bij de eerste bocht met drempel. :)

Volgende keer leg ik zoiets moois maar plat neer.

De workshop is een echte aanrader, door file's duurde mijn reis 1.45 uur, maar dat had ik er graag voor over.

Groeten van Rianne

20

oh wat is dat een gezellig leuk vogelhuisje! Pr8ig!

21

Rianne74 schreef:

Hoi Eline,

Ja de workshop was erg leuk.
Toch veel nieuwe dingen geleerd.
Ook mijn vogelhuisje heeft de autorit niet helemaal overleefd, we moesten natuurlijk ook wel een eind rijden.
Alhoewel jouw vogelhuisje bij de eerste rotonde al om ging en de mijne volgens mij al bij de eerste bocht met drempel. :)

Volgende keer leg ik zoiets moois maar plat neer.

De workshop is een echte aanrader, door file's duurde mijn reis 1.45 uur, maar dat had ik er graag voor over.

Oh Rianne, wat zonde dat die van jou ook omgegaan is. Hoop dat hij nog wel te redden was...?
Volgende keer zullen we ze extra goed inpakken met papier...of airbag...
Zie je weer op 12 februari...

Zoete groetjes, Marjolein

22

ik maak zo vaak brownie taart (wel vers dus geen mix) en ik vind het een van de makkelijkste recepten die er bestaan! lekker met poedersuiker erover, verse frambozen saus en een toef verse slagroom erbij.....jammie!

je vogelhuisje is supergaaf!!!

N-Joy Cakes

helemaal goed, vooral het vogelhuisje

cake my day

24

Ziet er geweldig uit.
dat vogelhuisje is geweldig gedetailleerd.
En de brownietaart ziet er heerlijk uit.

25

Wat een lieffie dat vogelhuisje! Ik ben gek op alles wat maar een beetje PIPperig is :D