1

Onderwerp: welke vulling lekkerst in cupcakes?

de topic zegt het eiugenlijk al.. heb al een beetje gezoekt hier.. maar ik heb gewoon de cupcakemix van de hebshop en wil deze spectaculairrr vullen! de versieringen zijn van fondant die heb ik al gemaakt.. dus heeft iemand tips?

ik was van plan vanille essence door het beslag te gooien en ze dan dus lekker te vullen.. maar wat past hierbij? of heb je andere ideetjes om door het beslag te gooien? let me know!

liefs,
nienke

~when you share a cake, you share love~

2

Re: welke vulling lekkerst in cupcakes?

fruit door het beslag (wel ietsjes langer bakken dan door het vocht)

Ik heb vandaag nog verse (nou ja diepvriesvers) framboosjes door beslag gedaan, echt heel lekker.
Daarna een toef vanille-frosting erop

3

Ik heb pas stukjes pure chocolade door het beslag gedaan. Was erg lekker.
Vullen met jam vinden ze hier ook erg lekker.

4

gedroogde cranberry's!

5

Ik heb vandaag van die kleine ronde tabletjes chocolade en gebroken walnoten door het cup cake beslag gedaan, om je vingers bij op te eten, zo lekker.
Willy

6

Gaan al de ingrediënten die je mee bakt (zoals fruit en stukjes choco) niet zakken in je cupcake tijdens het bakken? Zodat alles onderin gaat zitten?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

ik vul ze met bv abrikozenjam....erg lekker!

8

Ik heb gisteren voor het eerst vulling mee gebakken. Een aantal met Nutella  :9 , maar het aller, aller lekkerste vond ik die met sweet orange, een soort lemon curd, maar dan van sinasappel en dus wat zoeter van smaak. Was echt heerlijk!!!! Helaas had ik er daar maar 1 van gemaakt en daar heb ik nu al de hele dag spijt van. Kan niet wachten tot ik weer tijd heb om te bakken. Ik denk dat het qua smaak ook nog lekker is om te combineren met kleine stukjes chocola.

9

Almie schreef:

Gaan al de ingrediënten die je mee bakt (zoals fruit en stukjes choco) niet zakken in je cupcake tijdens het bakken? Zodat alles onderin gaat zitten?

Als ik het me goed herinner van toen ik nog wel eens appelcake maakte moet je fruit eerst even licht bestrooien met bloem, dat helpt tegen het zakken.

Voor jam, pasta e.d. heb ik eerst een bodempje beslag in de cupjes gedaan, vulling er op en dan weer afdekken met beslag en dat blijft dan prima op z'n plek.

10 Laatst bewerkt door wennes13 (13-01-2011 16:22)

roos schreef:

Ik heb gisteren voor het eerst vulling mee gebakken. Een aantal met Nutella  :9 , maar het aller, aller lekkerste vond ik die met sweet orange, een soort lemon curd, maar dan van sinasappel en dus wat zoeter van smaak. Was echt heerlijk!!!! Helaas had ik er daar maar 1 van gemaakt en daar heb ik nu al de hele dag spijt van. Kan niet wachten tot ik weer tijd heb om te bakken. Ik denk dat het qua smaak ook nog lekker is om te combineren met kleine stukjes chocola.

Heb je die sweet orange meegebakken ? Ik zou dat met mijn lemon curd willen doen, maar ben bang dat de boter alsnog gaat smelten ofzo ?

gr wendy

Edit : ik heb vandaag twee baksel cupcakes gemaakt.
Eerste met laagje beslag, laagje lemon curd en dan nog een laag beslag. De lemon curd werd niet mooi "opgesloten" tijdens het bakken.

Dus na het bakken lemon curd ingespoten, maar dan heb je een gaatje van boven.

Zit dus te denken dat ik eerst het beslag in de cups moet doen en dan wat lemon curd inspuiten, maar met een spuitzak zie ik weer niet hoeveel er in gaat.

Iemand suggesties om het beter of anders te doen ?

Mijn creaties zijn te zien op www.hetgoudentaartje.nl

11

dankjewel voor de tips!! :D

~when you share a cake, you share love~

12

wennes13 schreef:

Heb je die sweet orange meegebakken ? Ik zou dat met mijn lemon curd willen doen, maar ben bang dat de boter alsnog gaat smelten ofzo ?

gr wendy

Ik had de sweet orange inderdaad meegebakken en dat bleef heel mooi in het midden van het cakeje. Ik had het beslag in een spuitzak gedaan met grote spuitmond. Dun bodempje gespoten, theelepel ja in het midden gelegd en met de spuitzak eerst om de jam bijvullen en een klein beetje er overheen. Ik kan me voorstellen dat als je met lepels het beslag doet deze niet goed om de jam sluit en deze er uit gaat lopen.

Ik hoop da je iets hebt aan deze tip.

13

roos schreef:
wennes13 schreef:

gr wendy

Ik had de sweet orange inderdaad meegebakken en dat bleef heel mooi in het midden van het cakeje. Ik had het beslag in een spuitzak gedaan met grote spuitmond. Dun bodempje gespoten, theelepel ja in het midden gelegd en met de spuitzak eerst om de jam bijvullen en een klein beetje er overheen. Ik kan me voorstellen dat als je met lepels het beslag doet deze niet goed om de jam sluit en deze er uit gaat lopen.

Ik hoop da je iets hebt aan deze tip.

Ik ga het zeker eens proberen, dank je

Mijn creaties zijn te zien op www.hetgoudentaartje.nl

14

Ik heb gister cupcakes gemaakt met mix van de hebshop en heb ze gevuld met monchouvulling uit de receptenlijst van hiernaast.
Makkelijk te spuiten met een klein spuitmondje!
Was heerlijk!

15

@ Diny

Ik heb gisteren ook geprobeerd CC te vullen met de monchouvulling dmv spuiten met een spuitmondje, maar kreeg er niks in.

Wat doe ik verkeerd