1 Laatst bewerkt door kaatje1 (09-01-2011 20:14)

Onderwerp: Mijn eerste (mislukte) topsy turvy

De bedoeling was dat ik een topsy turvy zou maken :o
Mijn man was afgelopen dinsdag jarig en ik vandaag, dus een uitstekende kans om eens iets nieuws te proberen, dus vandaar de topsy......
Volgens mij ging het bij het snijden al mis en daarna kreeg ik de bovenste taart er ook niet meer goed op :grr:  :s
Het is dus een scheve taart geworden ;) .

Hij smaakte overigens wel geweldig (een paar, waaronder ikzelf :D ) hebben zelfs nog een tweede stuk gepakt.

ik had de onderste laag gevuld met een laagje aardbeienjam en daarop aardbeienmousse.
De bovenste laag was gevuld met sinaasappel marmelade en daarop een laag met sinaasappel/limoen mousse...heerlijk :P

Dit is hem geworden

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDOHI4KG.jpg

en nog een close-up van de strik, daar ben ik wel trots op, hij leek net echt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OXRR7GSK.jpg

groetjes karin

2

Re: Mijn eerste (mislukte) topsy turvy

Ach, ja hij is wat scheef... Maar euh... Een hele bekende toren in Italie is dat ook en daar hoor je ook geen klachten over.

Ik vind de taart prachtig van kleur en heel netjes afgewerkt. Je hebt gelijk jouw strik is uitstekend gelukt! Kortom - gewoon lekker trots zijn op je werk, da's terecht.

Met zoete groet! Akire

3

Akire schreef:

Ach, ja hij is wat scheef... Maar euh... Een hele bekende toren in Italie is dat ook en daar hoor je ook geen klachten over.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: ....je hebt helemaal gelijk :thumb:

groetjes karin

4

Kniesoor die let op het scheve, dat was gewoon de bedoeling ;)
Ik vind het een hele mooie taart, prachtige kleur, hoe heb je die gemaakt?

De vullingen klinkt ook errug jummie!  :Y

Say YES with joy. Say NO without fear.

5

Probeer m eens schuin in de oven te bakken...dat kan bijna niet mis gaan!!
Ik  vind het ideaal!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=112539

6

toch vind ik hem leuk!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7

ik vind er niks mislukts aan hoor! Gewoon prachtig!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

8

Thimomam schreef:

Kniesoor die let op het scheve, dat was gewoon de bedoeling ;)
Ik vind het een hele mooie taart, prachtige kleur, hoe heb je die gemaakt?

Ik heb de kleur "electric purple"van Americolor gebruikt.

Ik toevallig laatst gelezen over het schuin bakken in de oven, dit leek goed te gaan. daarna nog geprobeerd hem een beetje bij te snijden (daar ging het volgens mij mis).
Ik had de bovenkant schuiner gebakken dan de bovenkant, was dat wel goed? :think:

groetjes karin

ik vind je taart prachtig. ik zie wel dat hij scheef is, maar dat is ie bij mij ook als ik begin met snijden. Daarom moet je ook verder gaan snijden, door de zijkanten taps toe te laten lopen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

tipsytaartje schreef:

ik vind je taart prachtig. ik zie wel dat hij scheef is, maar dat is ie bij mij ook als ik begin met snijden. Daarom moet je ook verder gaan snijden, door de zijkanten taps toe te laten lopen :Y

Snijd jij de zijkanten heel ver in, ik denk dat ik te voorzichtig ben geweest.
Ik vond het ook heel moeilijk om de positie voor de bovenste taart te bepalen, ik heb hem er wel 3 keer afgehaald en bij de vierde keer vond ik het dus nog niet helemaal goed, maar kon hem er echt niet meer afhalen, omdat de marsepein (door al dat optillen, draaien, etc.) op scheuren stond. Hoe doe je dat dan?

groetjes karin

11

Supergave kleur zeg! En ach, hij hoort toch scheef? Ik heb me nog niet gewaagd aan de topsy's, dus ik zie het niet eens!

12

kaatje1 schreef:

Ik had de bovenkant schuiner gebakken dan de bovenkant, was dat wel goed? :think:

:think: ... :think: .... :nooo ...ik snap het nie :o

Ja, het is een scheve taart, maar wel een heel mooie scheve taart :Y  'Tis dat jij weet hoe je 'm gehad had willen hebben, maar dat ziet de rest van Nl niet hoor, die zien een prachtige taart :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

hahaha :o  foutje, ik bedoelde dat ik de bovenkant schuiner had gebakken dan de onderkant, ik kan me voorstellen dat je het niet snapte Carien. :D

groetjes karin

14 Laatst bewerkt door Carien (10-01-2011 18:28)

kaatje1 schreef:

ik bedoelde dat ik de bovenkant schuiner had gebakken dan de onderkant, ik kan me voorstellen dat je het niet snapte Carien. :D

:o Sorry, ik snap het nog niet: hoe kun je nou iets schuin bakken?  :think: Of heb je zo'n speciale bakvorm

edit:
Ik heb het gevonden :o ! Ik ging ervanuit dat de hierboven genoemde link voor topsyturvybakvormen was, maar dat was voor een geniale tip :Y (niet zo snel, beter lezen! zei ze weer eens  O-) tegen zichzelf :o )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Ik vind hem gewoon ontzettend leuk, topsy of niet.