1

Onderwerp: Stroopwafelparfait

Voor wie van stroopwafels en ijs houdt is dit een heerlijk en heeeel makkelijk recept. Mijn kinderen zijn er ook dol op!

Voor een cakeblik:
500 ml slagroom
200 g witte basterdsuiker
500 ml milde yoghurt
beetje kaneel
1 pak stroopwafels

Cakeblik bekleden met huishoudfolie (laten overhangen, zodat je het later ook ermee kan afdekken). Slagroom in grote kom met suiker stijfkloppen, yoghurt erdoor spatelen, 6-8 stroopwafels in (niet te kleine) kleine stukjes hakken en erdoor spatelen. Beetje kaneel erdoor en in cakeblik scheppen. Paar uur in de vriezer.

Voor het snijden even een beetje zachter laten worden. Ter garnering de resterende stroopwafels even opwarmen in de oven, koekenpan of broodrooster en in 4 of 8 puntjes snijden. Nog een klein beetje kaneel erover strooien en smullen maar!!!

2

Re: Stroopwafelparfait

Oooooowwww...dat klinkt heerlijk! Ik ben stapelgek op stroopwafels!!
Als ik er weer in huis heb die ik mag eten, ga ik het zeker een keer maken :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

ga zo gelijk bootschappen halen..... :9

4

Laten jullie me weten hoe jullie het vonden?  :Y

5

Grappig want dit was een onderdeel van ons dessert met kerst. Heeeeel erg lekker, al heb ik de kaneel weggelaten omdat ik daar niet zo van hou en een romige caramelsaus toegevoegd

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

6

Jammie, jammie, jammie! Deze sla ik op :D

Groetjes Laura!

7

:9 :9 :9 Yummie!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

dat wordt dit weekend weer smullen!!

9 Laatst bewerkt door esspijk (06-01-2011 22:15)

Mirzan schreef:

Grappig want dit was een onderdeel van ons dessert met kerst. Heeeeel erg lekker, al heb ik de kaneel weggelaten omdat ik daar niet zo van hou en een romige caramelsaus toegevoegd

Zou heel goed kunnen, hoor. Ik heb dit recept een paar jaar geleden uit de Allerhande gehaald...  :D

10

grappig dat ik hem hier zie ik had dit recept van een collegaatje gekregen  maar ik had  toch het idee dat ik wat caramel miste ....
ik ben wel voor volle yochert gegaan ..
dus ik denk dat ik de volgende keer er gecondenseerde melk tot caramel laat koken en er door heen doe ....
vond ook de parfait lekkerder toen die zeker een half uur uit de vriezer was ...maar .....hij is echt heerlijk

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!