1

Onderwerp: Een vraag over versheid

Morgen ga ik de taart maken voor mijn achternichtje die zaterdag 1 wordt. Maar vrijdag heb ik daar absoluut geen tijd voor vandaar dat ik hem morgen maak. Wat volgens mij makkelijk kan.

Alleen nu vroeg ik me af of ik de kapsels vanavond al kan bakken. Morgenmiddag heb ik een crematie en 's avonds moet ik weer werken, dus het komt me eigenlijk beter uit.

Zou dit kunnen? Of is hij dan zaterdag niet meer lekker?

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

Re: Een vraag over versheid

Hoi,

Het kan wel, maar om ze lekker vers te houden  zou ik ze dan na het bakken en afkoelen in de diepvries stoppen en er die op vrijdagavond weer uit halen. Iets meer werk, maar dan heb je wel een verse taart.

3

dat kan niet... ik moet hem morgen maken, vrijdag heb ik geen tijd

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

4

Je kunt het kapsel vanavond al bakken hoor. Na het afkoelen in de vriezer en morgenochtend er weer uithalen, na een uurtje in de koelkast kun je hem weer snijden. En als je morgenochtend gelijk aan de slag wilt, moet je het kapsel goed luchtdicht buiten de koelkast bewaren. Net als bij brood zeg maar.

(die zakjes van de Ikea zijn daar ideaal voor)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

5

willemz schreef:

na een uurtje in de koelkast kun je hem weer snijden.

Je hoeft je biscuit toch niet in de koelkast te laten ontdooien???

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

Ik moet een bestelling maken voor zondag, dus wil ik vrijdagavond al de kapsels en cupcakes gaan bakken zodat ik ze zaterdag kan vullen en bekleden en 's avonds kan wegbrengen. Dan zijn ze zondag toch nog wel vers???

7

Je kunt het beste je kapsel zo geleidelijk mogelijk laten ontdooien, om uitdroging te voorkomen.

En Mamamoon, dat kan hoor, bekleed kun je een taart makkelijk 3 dagen bewaren. Daar worden ze vaak zelfs lekkerder van, al zijn er mensen die het niet zo' fris idee vinden.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

8

willemz schreef:

Je kunt het beste je kapsel zo geleidelijk mogelijk laten ontdooien, om uitdroging te voorkomen

Maar als je hem ingepakt in de huishoudfolie op kamer temperatuur laat ontdooien is ie toch met een half uurtje ontdooit? Vocht kan er niet snel uitgaan vanwege de folie en als je hem na dat half uurtje vult en bekleed enzo, dan droogt ie niet uit hoor. Hier in ieder geval niet (en ik houd echt niet van droge biscuit).
Heb je hier een slechte ervaring mee dan?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Ja, hier heb ik slechte ervaringen mee. Sowieso met zelfgebakken cakes, als je die meteen vanuit de vriezer op kamertemperatuur laat ontdooien worden ze eerst lekker klef, maar na een dag zijn ze kurkdroog. Laat je ze eerst in de koelkast, dan is de kans groter dat je ze een paar dagen kunt bewaren. Ik heb één keer hetzelfde meegemaakt met een kapsel, vandaar dat ik iedereen adviseer ze geleidelijk aan te ontdooien.