101

Re: Siliconen mal zelf maken?

Sorry

Zag te laat dat het al vermeld stond.

groetjes elfje elly

102 Laatst bewerkt door G.I. Jane (27-11-2010 00:55)

Daar hebben wij onze siliconen vandaan  :D (het lijkt wel of ik het heb over nep borsten :lol: )

Ik zag op de website nog een leuke voor het maken van een honingraat mal.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

103

ben eigenlijk wel benieuwd wat voor mallen er nog meer mee gemaakt zijn inmiddels.

104

Ik dus deze:
http://94.100.123.135/1168850001-1168900000/1168885501-1168885600/1168885524_6_e7aj.jpeg

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

105

jolanda80 schreef:

ben eigenlijk wel benieuwd wat voor mallen er nog meer mee gemaakt zijn inmiddels.

Heb nog meer voorbeelden gevonden op de site van de siliconen zelf www.siliconenculinair.com  :)

106

Ik heb wel interesse in zo'n boedha mal  :o . Heb net al mijn eigen boedha beeldjes weggeven.

Ik heb nog insecten, vlinders en een pioenroos al verlanglijstje.

Hobby's: bloemschikken~zeep + zeepkettingen ~creatief met servies~ enz enz.

107

Die boedha's heb ik bij de Xenos vandaan, misschien heb je daar wat aan?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

108

gaaf! ik ga ook bestellen :thumb:  Kelly, ik weet niet of je mee wilt doen?

Nog een vraagje, volgens de site van sillecones moet je een border maken om je silleconenspul in te gieten, zou het ook in een plastic bakje kunnen?

groetjes, Diana

109

Ik heb alles in een plastic bakje gedaan. Het is alleen handig om een bakje te nemen wat niet te stug is en hoog, want je krijgt de mal er dan bijna niet uit, maar evengoed is het bij mij iedere keer goed gegaan.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

110

Ik maak een omkisting van Duplo blokken van mijn zoontje. Heeel erg handig. Een beetje klei er onder (ook van mn zoontje  ;) ) tegen het weglekken en als de 2 uur voorbij zijn 'breek' je de Duplo blokken gewoon af.

Life is what you bake it.

111

aah dat is een handige tip :thumb:

bedankt voor de antwoorden ;)

ik weet al wat voor mallen ik ga maken, in ieder geval een injectiespuit + naald (werk zelf in de verpleging ;) ) en ik heb hier nog een londonbusje ooh kan niet wachten om zelf mallen te maken :Y

groetjes, Diana

ik heb voedselveilig kneedbaar siliconen gevonden.
is volgens mij een vrij nieuw bedrijfje, en binennkort kun je het ook in diverse winkeltjes kopen staat er op de site.
http://www.sillicreations.nl/Welkom.html

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

113

monique mv sjors schreef:

ik heb voedselveilig kneedbaar siliconen gevonden.
is volgens mij een vrij nieuw bedrijfje, en binennkort kun je het ook in diverse winkeltjes kopen staat er op de site.
http://www.sillicreations.nl/Welkom.html

groetjes monique.

Zo die zijn aan de prijs, heb je bij silicons and more het dubbele voor.
Is volgens mij hetzelfde spul.
( of heb ik de slaap nog niet uit? kan toch eigenlijk niet zo'n groot verschil?)

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

114

Dit is kneedbare siliconen en die van siliconeandmore is vloeibaar.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

115

hoi iedereen, ik heb recent 2 verpakkingen van die vloeibare siliconen componenten gekocht en 'k heb er vandaag 6 mallen van gemaakt met vanallen en nog wat: knopen, lego blokjes, playmobil mannetje, auto'tje, enz....ze zijn nu nog aan het drogen dus 't is allemaal nog spannend hoe ze d'r uit zullen komen!
Morgen zal ik een foto posten met m'n creaties  :D

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

mij lijkt het kneedbare spul makkelijker, geen gedoe met doosjes of iets waar je het in moet gieten zoals van siliconesandmore.
en ook makkelijker voor de kleine priegeldingetjes.
je maakt een klein beetje aan duwt het erom heen en klaar.

en het is misschien straks helemaal interessant als het in meerdere winkels te verkrijgen is.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

117

mij lijkt het kneedbare spul makkelijker, geen gedoe met doosjes of iets waar je het in moet gieten zoals van siliconesandmore.

en het is misschien straks helemaal interessant als het in meerdere winkels te verkrijgen is.

groetjes monique.

Ik kan me vergissen maar is dat kneedbare spul niet heel iets anders?
Volgens mij is dit wel handig voor platte voorwerpen zoals knopen of medailes. Maar ik zie dit niet zitten om bijvoorbeeld een badeendje of komputermuis in te duwen. En hoe gaat dat dan met voorwerpen die je plat duwt of misschien zelfs kapot?

Goedemorgen! Dit blijft toch mijn lievelingsforum om af en toe door te lezen  :D

Ik ken dat kneedspul wel. Dat ben ik ook eens tegengekomen  op Amerikaanse sites. Ik neem aan dat die winkel dit spul daar ook koopt vandaar dat het zo erg duur is. En ik snap niet veel van die maten maar is 1 kg van dat kneedspul maar iets meer dan een halve liter?

Het lijkt mij heel handig voor kleine dingen die heel hard zijn en niet kapot kunnen. Maar als het een beetje fragiel is (ik gebruik wel eens fondant om mee te boetseren) dan ga ik er niet iets hard tegen aandrukken.

Maar goed kerst is net geweest dus ik doe weer even rustig aan met mijn malle(n) hobby!  :+

119

groetjes monique.

O.k niet wakker dus, is idd iets anders. :o

Als ik zie wat ik hier klaar heb staan om een mal van te maken, dan is niet alles geschikt om kneedbaar om heen te doen. Idd te fragiel.

120

voila, hier mijn zelfgemaakte mallen mét marsepeinen resultaat:
de auto kwam er niet helemaal glad en netjes uit, maar dit was een snel experimentje en misschien had ik de marsepein wat beter moeten doorkneden...? Ik heb er verder niks aan gedaan omdat ik deze nu niet nodig heb, maar het valt snel op te lossen door een beetje netjes af te werken met een tooltje denk ik
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LETAK8X4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SMHGZQEC.jpg

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

121

Wow Ineke, dat ziet er gaaf uit! Dat schatkistje en die knopen zijn super cool! Volgens mij herken ik die schroef uit de speelgoedkist van mijn zoontje :)

122

sannepan schreef:

Wow Ineke, dat ziet er gaaf uit! Dat schatkistje en die knopen zijn super cool! Volgens mij herken ik die schroef uit de speelgoedkist van mijn zoontje :)

Dank je! Zooo leuk om te doen  :Y   (de schroef is idd een speelgoedding)

123

Oh hebbe hebbe hebbe  :D

124

IK vraag me nu af of ik ook van vloeibare rubber van dit soort dingen kan maken.
Dat heb ik ooit gekocht bij die pipoo winkel.

Maar weet dus niet of dat ook kan.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

125

Knollie schreef:

IK vraag me nu af of ik ook van vloeibare rubber van dit soort dingen kan maken.
Dat heb ik ooit gekocht bij die pipoo winkel.

Maar weet dus niet of dat ook kan.

Groetjes Knollie

dat is absoluut niet voedsel veilig.