Re: Siliconen mal zelf maken?
Sorry
Zag te laat dat het al vermeld stond.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?
Sorry
Zag te laat dat het al vermeld stond.
Daar hebben wij onze siliconen vandaan (het lijkt wel of ik het heb over nep borsten
)
Ik zag op de website nog een leuke voor het maken van een honingraat mal.
ben eigenlijk wel benieuwd wat voor mallen er nog meer mee gemaakt zijn inmiddels.
Ik dus deze:
ben eigenlijk wel benieuwd wat voor mallen er nog meer mee gemaakt zijn inmiddels.
Heb nog meer voorbeelden gevonden op de site van de siliconen zelf www.siliconenculinair.com
Ik heb wel interesse in zo'n boedha mal . Heb net al mijn eigen boedha beeldjes weggeven.
Ik heb nog insecten, vlinders en een pioenroos al verlanglijstje.
Die boedha's heb ik bij de Xenos vandaan, misschien heb je daar wat aan?
gaaf! ik ga ook bestellen Kelly, ik weet niet of je mee wilt doen?
Nog een vraagje, volgens de site van sillecones moet je een border maken om je silleconenspul in te gieten, zou het ook in een plastic bakje kunnen?
Ik heb alles in een plastic bakje gedaan. Het is alleen handig om een bakje te nemen wat niet te stug is en hoog, want je krijgt de mal er dan bijna niet uit, maar evengoed is het bij mij iedere keer goed gegaan.
Ik maak een omkisting van Duplo blokken van mijn zoontje. Heeel erg handig. Een beetje klei er onder (ook van mn zoontje ) tegen het weglekken en als de 2 uur voorbij zijn 'breek' je de Duplo blokken gewoon af.
aah dat is een handige tip
bedankt voor de antwoorden
ik weet al wat voor mallen ik ga maken, in ieder geval een injectiespuit + naald (werk zelf in de verpleging ) en ik heb hier nog een londonbusje ooh kan niet wachten om zelf mallen te maken
ik heb voedselveilig kneedbaar siliconen gevonden.
is volgens mij een vrij nieuw bedrijfje, en binennkort kun je het ook in diverse winkeltjes kopen staat er op de site.
http://www.sillicreations.nl/Welkom.html
groetjes monique.
ik heb voedselveilig kneedbaar siliconen gevonden.
is volgens mij een vrij nieuw bedrijfje, en binennkort kun je het ook in diverse winkeltjes kopen staat er op de site.
http://www.sillicreations.nl/Welkom.htmlgroetjes monique.
Zo die zijn aan de prijs, heb je bij silicons and more het dubbele voor.
Is volgens mij hetzelfde spul.
( of heb ik de slaap nog niet uit? kan toch eigenlijk niet zo'n groot verschil?)
Dit is kneedbare siliconen en die van siliconeandmore is vloeibaar.
hoi iedereen, ik heb recent 2 verpakkingen van die vloeibare siliconen componenten gekocht en 'k heb er vandaag 6 mallen van gemaakt met vanallen en nog wat: knopen, lego blokjes, playmobil mannetje, auto'tje, enz....ze zijn nu nog aan het drogen dus 't is allemaal nog spannend hoe ze d'r uit zullen komen!
Morgen zal ik een foto posten met m'n creaties
mij lijkt het kneedbare spul makkelijker, geen gedoe met doosjes of iets waar je het in moet gieten zoals van siliconesandmore.
en ook makkelijker voor de kleine priegeldingetjes.
je maakt een klein beetje aan duwt het erom heen en klaar.
en het is misschien straks helemaal interessant als het in meerdere winkels te verkrijgen is.
groetjes monique.
mij lijkt het kneedbare spul makkelijker, geen gedoe met doosjes of iets waar je het in moet gieten zoals van siliconesandmore.
je maakt een klein beetje aan duwt het erom heen en klaar.en het is misschien straks helemaal interessant als het in meerdere winkels te verkrijgen is.
groetjes monique.
Ik kan me vergissen maar is dat kneedbare spul niet heel iets anders?
Volgens mij is dit wel handig voor platte voorwerpen zoals knopen of medailes. Maar ik zie dit niet zitten om bijvoorbeeld een badeendje of komputermuis in te duwen. En hoe gaat dat dan met voorwerpen die je plat duwt of misschien zelfs kapot?
Goedemorgen! Dit blijft toch mijn lievelingsforum om af en toe door te lezen
Ik ken dat kneedspul wel. Dat ben ik ook eens tegengekomen op Amerikaanse sites. Ik neem aan dat die winkel dit spul daar ook koopt vandaar dat het zo erg duur is. En ik snap niet veel van die maten maar is 1 kg van dat kneedspul maar iets meer dan een halve liter?
Het lijkt mij heel handig voor kleine dingen die heel hard zijn en niet kapot kunnen. Maar als het een beetje fragiel is (ik gebruik wel eens fondant om mee te boetseren) dan ga ik er niet iets hard tegen aandrukken.
Maar goed kerst is net geweest dus ik doe weer even rustig aan met mijn malle(n) hobby!
je maakt een klein beetje aan duwt het erom heen en klaar.en het is misschien straks helemaal interessant als het in meerdere winkels te verkrijgen is.
groetjes monique.
O.k niet wakker dus, is idd iets anders.
Als ik zie wat ik hier klaar heb staan om een mal van te maken, dan is niet alles geschikt om kneedbaar om heen te doen. Idd te fragiel.
voila, hier mijn zelfgemaakte mallen mét marsepeinen resultaat:
de auto kwam er niet helemaal glad en netjes uit, maar dit was een snel experimentje en misschien had ik de marsepein wat beter moeten doorkneden...? Ik heb er verder niks aan gedaan omdat ik deze nu niet nodig heb, maar het valt snel op te lossen door een beetje netjes af te werken met een tooltje denk ik
Wow Ineke, dat ziet er gaaf uit! Dat schatkistje en die knopen zijn super cool! Volgens mij herken ik die schroef uit de speelgoedkist van mijn zoontje
Wow Ineke, dat ziet er gaaf uit! Dat schatkistje en die knopen zijn super cool! Volgens mij herken ik die schroef uit de speelgoedkist van mijn zoontje
Dank je! Zooo leuk om te doen (de schroef is idd een speelgoedding)
Oh hebbe hebbe hebbe
IK vraag me nu af of ik ook van vloeibare rubber van dit soort dingen kan maken.
Dat heb ik ooit gekocht bij die pipoo winkel.
Maar weet dus niet of dat ook kan.
Groetjes Knollie
IK vraag me nu af of ik ook van vloeibare rubber van dit soort dingen kan maken.
Dat heb ik ooit gekocht bij die pipoo winkel.Maar weet dus niet of dat ook kan.
Groetjes Knollie
dat is absoluut niet voedsel veilig.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?