1 Laatst bewerkt door kel (03-01-2011 13:40)

Onderwerp: Hoe krijg je de cc niet te vet

Doordat het beslag blijkbaar te vet is. Laten mijn cups los  van het papier. Met als gevolg dat dit niet mooi uitziet.

Ik gebruik het recept van deze site .Nigella\'s cupcakes

heeft iemand mischien een beter recept waar dit niet mee gebeurt??

2

Re: Hoe krijg je de cc niet te vet

Ik gebruik zelf altijd de mix van de webshop en heb hier nooit last van, dus misschien kun je die eens proberen.Oh, ja en hij is ook erg lekker van smaak  :9

3

Ik ben uiteindelijk ook de funcakesmix gaan gebruiken, omdat de papiertjes altijd loslieten, maar ik vind Nigella's cupcakes lekkerder

Groetjes, Elly

4

Ik gebruik al ruim twee jaar Nigella's recept en kwam er bij toeval achter dat als je de melk NIET toevoegd de papiertjes blijven zitten. Dus voor mij Nigella's recept maar ZONDER melk.

Volg je hart...want dat klopt!

5

je kunt ook varieren met je merk papiertjes! Met Wilton heb ik altijd mot, Dr Oetker en House of Marie gaan altijd goed :Y

Ik vind nigella nl ook te lekker om er vanaf te stappen :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Ik heb altijd problemen met de Dr. Oetker papiertjes. Nu las is laats in de Mjam dat je bij deze papiertjes geen blik hoeft te gebruiken en dat ze daardoor dus niet loslaten. heb het zelf nooit geprobeerd, ik begin niet meer aan die dingen.

Zelf gebruik ik altijd roomboter en dan minder dan op de verpakking van de mix staat. Sindsdien geen problemen meer. Zorg er wel voor dat je cups vol genoeg zitten. Dat wil ook nog wel eens schelen.

En ik smelt de boter altijd voordat ik het door de mix doe. Daardoor verspreid de boter zich optimaal door het meel en de eieren.

7

Ik gebruik gewoon cakemix voor cake ipv cake maak ik CC ermee en dat gaat heel goed.

Ik spray mij bakplaat altijd met bakspray en daarna doe ik cc papier erin en dan vulling erin en hup oven in...5 min langer dan op pakje staat en graad lager dan op pak staat en tot nu toe geen probleem mee gehad. Krijg tot nu toe stevige CC ermee

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

8

Cupla schreef:

Ik spray mij bakplaat altijd met bakspray en daarna doe ik cc papier erin en dan vulling erin

Doe jij bakspray en papiertjes? Dat hoor ik voor het eerst :think; Dat is toch helemaal niet nodig?

Groetjes, Adrienne

9

Ik had keertje zonder papier gedaan en dat was ramp om uit vorm te krijgen....dus ik doe maar zo en dat gaat tot nu toe goed uit vorm

misschien lag dat ook aan mij omdat ik niet veel tijd had toen ivm verjaardag

Zal volgende x weer zonder papier proberen...kijken hoe het dan is

10

Gewoon in papier in de vorm doen en dan hoef je geen spray te gebruiken. Als je ze zonder papier bakt dan wel de vorm invetten hoor!

11

Go4Cake schreef:

Gewoon in papier in de vorm doen en dan hoef je geen spray te gebruiken. Als je ze zonder papier bakt dan wel de vorm invetten hoor!

Precies! :Y

Groetjes, Adrienne

12

Ik gebruik ook de mix van funcakes maar dan ipv 250 gram roomboter, 200 gram roomboter en 50 gram margarine. Ik vind ze heel lekker en niet te vet.  Maar ik heb nigella's recept nog niet geprobeerd  ;)

Groetjes Eline

13

Yep, scheelt bij mij ook; roomboter (deels) vervangen door margarine  :Y

14

Go4Cake schreef:

Ok weer een les geleerd,  :lol:  nooit oud voor om bij te leren.

Ik doe deze hobby sinds 2 maandjes dus heb nog hoop t leren als ik zie wat hier voorbij komen  :Y