76

Re: my Royal Winter Queen

smollebulle schreef:

Begrijp ik je nou goed: dust/verf je de parelrandjes met een dusterkwast?

Ik ben aan het klooien met rum :P en poeder maar het resultaat vind ik niet super.

ik dust het idd met een kwast. verven wordt bij mij ook niet mooi. dan krijg ik altijd starters te zien en strepen. en dat vind ik zo lelijk. dus dan kies ik liever een alternatiefje en ga aan het dusten ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

77

Jeetje Bren, hoe krijg jij dit toch voor elkaar met biscuit??? Ik ben al een aantal keer begonnen aan het wavy snijden van een biscuit (ingevroren en wel) maar ik ben nog nooit tevreden genoeg geweest dat ik ook bekleding omheen wilde gooien :s
Ben nu aan het experimenteren met cake (eigenlijk voor DCE) en meerdere dunne lagen maken werkt idd een stuk beter dan een cake van 8cm dik proberen te bakken.

Maar dan nog... dit is toch niet normaal meer! Het lijkt wel een beeldhouwwerk, zo strak!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

78

wauw wauw wauw wauw. Werkelijk prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

79

Zijn net juwelen, dus dat koninklijke vind ik ook wel toepasselijk.
Heel chic

80

Wauw, wat een plaatje, prachtig!

81

echt een kwebbeltjes taart pracjtig ik sla em op hoor!!!

82

Wow!!!!!!! M'n kin hangt nu op m'n knieen,haha.Wat is ie mooi zeg, jemig!!!!!!

Wish it...... Dream it..... Do it.......

83

Werkelijk weer prachtig !!

84

Prachtig!!!!!!

:thumb: GEWELDIG!! Alweer! Super zeg, wat een talent heb jij. (ja, ik val in herhaling O-)  maar ja, dat is niet te voorkomen :lol: )

Waar haal je de tijd ook vandaan om al die fantastische dingen te maken?

Ik heb nog zoveel ideeen, maar de tijd ontbreekt....gewoon te weinig uren in de dag... ;)

I never met a calorie I didn't like....

86 Laatst bewerkt door Heidietjuh (02-01-2011 20:50)

Geweldig weer! Ik ben echt wel fan van je hoor!  :D
Enne... nu ga ik het toch ff vragen... jij gebruikt altijd van die mooie ornamenten, waar haal je die in vredesnaam vandaan?? Hebbe, hebbe...  :lol:

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

87

WAUW!!!!!!!! het lijkt wel een neptaart :Y
ECHT SUPER MOOI!!

88

Verbazingwekkend mooi!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

89

geweldig....hoe krijg je de MMF zo strak??? als ik een taart met MMF maak, zitten er allemaal gaatjes in, omdat het dan gerekt is.

ik ben van ellende over gestapt op marsepein. Ik kreeg het niet strak.

maar dit is mooi!!!!!

Groetjes Christa!

90

@ Heidietjuh... deze ornamenten zijn van alphabethmoulds. o.a. verkrijgbaar bij ellens creative cakes
@christa163. ik werk altijd met de mmf van regal ice in de verpakking van 2,5 kilo. perfect spul het gaat prima, goed kneden en wel redelijk snel werken, gelijk sealen op plaatsen waar het snel zou kunnen scheuren dus bijv. de randen van een wavy en bekleden niet van boven naar beneden maar van beneden naar boven.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

91

oh... ik maakte het zelf en ik denk steeds dat het door het vele rollen en heel zacht elastisch, dat het daarom steeds scheurt of gaatjes krijg.

nogmaals, hele mooie taart!

Groetjes Christa!

92

kwebbeltje schreef:

....., gelijk sealen op plaatsen waar het snel zou kunnen scheuren dus bijv. de randen van een wavy en bekleden niet van boven naar beneden maar van beneden naar boven.

? :think: , ik neem aan dat je wel de lap er in z'n geheel overheen doet, dan de randen vast'plakt' en dan van onderen naar boven werkt :think: ...toch? Anders hou je toch MMF over?
Hij is superprachtig overigens, maar dat wist je al ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

93

ja. ik bekleed meestal alles uit 1 lap. die leg ik er overheen en seal gelijk de hoeken tegen de taart aan. dan werk ik per "gevulde taart laag" van boven naar beneden maar dan wel uiteindelijk van beneden naar boven whahaha. dat klinkt raar en tegenstrijdig, maar dat zou je dus ff moeten zien om eht te snappen. maar ik ga het nog een keertje proberen...
ik vul meestal mijn biscuit 2x, dus heb 3 taartlagen. de lap doe ik er overheen. dan seal ik gelijk de bovenste laag als eerste. dan werk ik de lagen naar onder toe af. maar bij elke laag werk ik net van beden naar boven (het z.g.n. cuppen zoals je bij een 4kanten taart doe hoeken het eerst doet....) dan heb  je het minste kans op scheuren omdat je de fondant naar boven toe wrijft. maar je kunt natuurlijk ook de zijkanten en de boven kanten apart bekleden. zeker met zeer scherpe hoeken en randen werkt dit makkelijker vind ik persoonlijk. ik hoop dat ik het zo iets duidelijker beschreven heb?
;)

94

:think:.... ik ben erg van het zelf eerst uitproberen, dus dat ga ik zeker doen; denk wel dat ik nu snap wat je bedoelt. Denk ook dat ik dan in het midden plooien krijg, maar wie weet, met wat beleid..... O-)
Dank voor je antwoord, we (ik dan hè?) kunnen nog erg veel van je leren :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

95

graag gedaan en daar is dit forum toch voor? ik heb hier ook bijna alles geleerd wat ik kan/weet. voor en door elkaar noem ik dat ;)

96

Wat een plaatje Bren.Kunstig hoor  :thumb:

97

OMG! Waanzinnig mooi zeg, echt een plaaaaatje!
Royal is het goede woord!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

98

Oeioeioeioeioei......Brenda......
Het lukt je elke keer weer.....een stapje verder. :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

99

Ongelooflijk prachtig!!

100 Laatst bewerkt door kwebbeltje (03-01-2011 21:05)

Annelies schreef:

Oeioeioeioeioei......Brenda......
Het lukt je elke keer weer.....een stapje verder. :thumb:

ja Annelies, stil staan is achteruit gaan he ;)
dat kunnen we toch niet hebben ??? :lol:
heb nog wel meer ideetjes, maar moet nog ff gelegenheid/tijd  vinden om te kunnen maken... morgen eerst samen met mijn collega gezellig een 3 laags stapel maken voor het 12,5 jaar huwelijk van haar ouders.... dus dat wordt waarschijnlijk niet zo als jullie van mij gewend zijn omdat het haar eerste keer is... maar de gezelligheid vind ik toch wel leuk ;) en ze betaalt alleen materiaal kosten  :Y ben benieuwd wat het gaat worden. ik heb nu alleen de kapsels klaar liggen in diverse vormen en voor de rest zien we wel...het moest een lieve taart worden...