mar10 schreef:hoeveel tylose zou er doorheen moeten en hoelang moeten ze drogen en hoe?
Van tylose heb je maar een klein beetje nodig; de juiste verhouding staat op de verpakking. Afhankelijk van wat je maakt, moet je het enige tijd laten drogen.
Dus: kleine bloemetjes waarvan je de blaadjes wat omhoog wilt laten staan zijn in een dag of 2 wel droog en dan heb je niet zoveel tylose nodig.
Maar als je zoals ik laatst een giraffe boetseerd en je wilt dat de lange nek stevig blijft en de kop blijft dragen, heb je meer tylose nodig en duurt het drogen iets langer; in mijn geval wel 10 dagen...
Hoe te drogen: bloemetjes leg ik op een schaaltje voor gevulde eieren. Vlindertjes op een kartonnetje in V-vorm gevouwen, zodat de vleugeltjes omhoog gaan staan. Gewoon iets zoeken waardoor je boetseersels hun vorm behouden! 
(Overigens gebruik ik meestal de fondant van Funcakes en voor kleine dingen als bloemetjes en kleine vlinders gebruik ik dan geen tylose; die houden al redelijk hun vorm, mits een paar dagen gedroogd)