Persoonlijk zou ik zo'n opdracht pas aannemen als ik zeker weet dat ik het kan en dus niet meer eerst hoef te oefenen met iets cruciaals als stapelen.
Ook zou ik een stapeltaart never nooit niet stapelen met taartkartons en al helemaal niet mer maar 1 taartkarton.
Het beste kun je cakeboards gebruiken tussen de lagen en een cakedrum onder de hele taart. De cakeboards inderdaad even groot als je taart.
Zorg ervoor dat je de dowels recht afknipt of zaagt, dat er geen splintertjes aanzitten en dat ze allemaal even lang zijn. Dus net zo lang als het midden van je taart hoog is (liefst 2 mm lager omdat je taart doorgaans in het midden iiieeeetsje hoger is.
Ik laat meestal 3 of 4 dowels wat uitsteken en daar zet ik de taart dan op. Dan met een paar vingers of een dun mes de taart omlaag laten zakken met dowels en al.
Om te zorgen dat je taart in het midden staat kun je hier en daar wat corigeren terwijl hij zakt door met een smoother licht te duwen.
Handig is om een dotje botercrème tussen de lagen te smeren zodat de taarten niet gaan schuiven, of een dotje ri op en een klein beetje rond de dowels.