1

Onderwerp: chocoladebiscuit bikkelhard?

Hallo,

Gisteren een biscuit gebakken met chocolade stukjes erin. na afkoelen opengesneden en in de oven gezet, zodat we 'm vandaag konden vullen met kersenslagroom.

echter...vandaag was de biscuit bikkelhard. wat is er fout gegaan?
(hadden we misschien de biscuit in 'n plastic zak moeten doen?)

groetjes, Cat

bakthuys.blogspot.com

2

Re: chocoladebiscuit bikkelhard?

ik doe het kapsel inderdaad altijd in een plastic zak inpakken, zodat hij niet uitdroogt. Denk inderdaad dat het daar mis is gegaan. Verder moet je bij chocoladebiscuit volgens mij ook altijd een extra ei toevoegen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dat zou je even moeten nakijken, daar kan het biscuit volgens mij ook droger van worden.

Veel liefs Rafaëla

3

zucht....dan de volgende keer maar netjes een zakkie eromheen doen :D

thnx!!

bakthuys.blogspot.com

4

Kan ook zijn dat de chocolade die je erin hebt gedaan zo is gesmolten dat het een geheel heeft gevormd met de biscuit en hard is geworden, ipv kleine stukjes.

Ik zou in een chocoladebiscuit althans geen chocolade gebruiken, enkel cacao. Is ie ook luchtiger.

5 Laatst bewerkt door Gwenneke (25-12-2010 23:57)

Had ik laatst ook, denk toch dat het idd aan de droge lucht ligt van de verwarming en dergelijke

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

6

Het je kant en klare chocolade biscuit gebruikt? Of zelf cacao toegevoegd?

Als het kant en klare choco biscuit is, die verhoudingen ei-water-mix zijn heel anders dan bij gewoon biscuit, heb je per ongeluk de verkeerde verhouding gebruikt?

Bij toevoegen van cacao moet je inderdaad een ei toevoegen, anders wordt hij heel droog.

Ik pak biscuits wel altijd even in als ze afgekoeld zijn. (gewoon huishoudfolie)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Glamour schreef:

Het je kant en klare chocolade biscuit gebruikt? Of zelf cacao toegevoegd?

Als het kant en klare choco biscuit is, die verhoudingen ei-water-mix zijn heel anders dan bij gewoon biscuit, heb je per ongeluk de verkeerde verhouding gebruikt?

Bij toevoegen van cacao moet je inderdaad een ei toevoegen, anders wordt hij heel droog.

Ik pak biscuits wel altijd even in als ze afgekoeld zijn. (gewoon huishoudfolie)

uhm, nou, toen 't ding uit de oven kwam, even gevoeld, en toen was hij gewoon luchtig en zacht. de stukjes chocola waren er gewoon 'heel' in gebleven en zaten her en der verdeeld. (voornamelijk ondering ;) maar oké) en ik heb de verhouding gebruikt op de verpakking. dat waren 150 gr ei, (3 eitjes) en dan de poeder en water 55 ml...(meen ik uit m'n hoofd) .... dus...

bakthuys.blogspot.com

8

komt omdat hij niet was ingepakt. dan droogt hij gewoon uit.
altijd in folie of een zakje doen dus!