1

Onderwerp: Kun je een biscuit repareren?

Mijn biscuit liet niet goed los van het blik en is gescheurd. Ik kan hem zo niet in lagen zagen zonder dat het uit elkaar valt vrees ik.

Zijn er hier misschien hele slimme bakkers die daar een oplossing hebben, of is de prullenbak enige oplossing? Ik heb namelijk niet zoveel tijd meer voor de taart klaar moet zijn, dus wil liever niet een nieuwe bakken. Het is overigens voor een traktatie van mijn zoontje, dus hoeft echt niet super strak te zijn.

Re: Kun je een biscuit repareren?

creatieve lagen maken waar ie gescheurd is en de buitenkant plamuren met botercreme? maar meestal ben ik door een gescheurd biscuit zo gefrustreerd dat ik gewoon een nieuwe maak  :grr:

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Aaahhh :mad: 

Ik denk niet dat die creatieve lagen de taart steviger maakt. Ik kan hem echt niet in lagen snijden...

Nou ja, ben blij te lezen dat ik niet de enig ben waarbij dit eens gebeurd is. Ik ga snel aan het bakken, want om 15 uur moet de taart afgeleverd zijn.

Bedankt voor je antwoord in elk geval.

4

In de vriezer stoppen en over een uurtje proberen om er toch lagen in te snijden (dan valt het minder uit elkaar)?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Of...

Als het écht niet lukt, misschien verticaal vullen? Met een appelboor zoals je cupcakes vult? En dan strak afsmeren langs de buitenkant met 1:1 en in de koelkast goed hard laten worden voor het bekleden.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Hé, dat kon natuurlijk ook! Uiteindelijk heb ik het er toch op gewaagd en door de taart met mijn handen af te smeren is het gelukt. De scheuren heb ik dicht geplakt met banketbakkersroom.

De taart stond uiteindelijk iets scheef, maar verder is hij voor mij doen heel goed gelukt. Bedankt voor het meedenken dames.