1

Onderwerp: botercreme met marsepein erop

Ik wil cupcakes voor de kerst maken en ook een paar met botercreme erop, kan ik dan ook nog iets van marsepein op de creme of kan dat niet

en hoelang is de botercreme op de cc houdbaar

2

Re: botercreme met marsepein erop

Als je botercreme 1:1 maakt dan kan het wel, met de botercrememix zou ik het niet doen. Daar zit namelijk water in en daardoor smelt je fondant/marsepein.

Volgens mij kan je het wel een paar dagen goed houden, maar je moet het wel ruim voordat je ze gaat serveren uit de koelkast halen, amders is de creme veel te hard.

3

Go4Cake schreef:

Als je botercreme 1:1 maakt dan kan het wel, met de botercrememix zou ik het niet doen. Daar zit namelijk water in en daardoor smelt je fondant/marsepein.

Volgens mij kan je het wel een paar dagen goed houden, maar je moet het wel ruim voordat je ze gaat serveren uit de koelkast halen, amders is de creme veel te hard.

misschien een beetje dom maar wat is botercreme 1:1??

4

1:1 is evenveel poedersuiker als roomboter

Als je de botercreme van de mix goed maakt is het geen probleem. Kan je er prima marsepein of fondant op leggen. Hij is ook (koel bewaard) prima te bewaren, zeker zo lang als de cake

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

5

1:1 zou ik alleen als heel dun laagje gebruiken om marsepein vast te plakken. Als toef is het echt niet aan te raden...

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Mirjam5 schreef:

1:1 zou ik alleen als heel dun laagje gebruiken om marsepein vast te plakken. Als toef is het echt niet aan te raden...

ik heb het nog nooit gegeten, maar heb je wel eens de frosting van de magnolia bakery goed bekeken?
dat is 250 gram boter en 750 gram poedersuiker plus een aroma oid :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:
Mirjam5 schreef:

ik heb het nog nooit gegeten, maar heb je wel eens de frosting van de magnolia bakery goed bekeken?

Ieew! Mijn glazuur begint bij het lezen alleen al te barsten!
Maar even over dit topic. Ik doe ook meestal een dun laagje bc op de cc voordat ik de marsepein er op plak. Maar alleen als ik bc over heb, ga het niet speciaal maken. Dan gebruik ik bv witte chocopasta

8

Esther68 schreef:
tipsytaartje schreef:
Mirjam5 schreef:

Ieew! Mijn glazuur begint bij het lezen alleen al te barsten!
Maar even over dit topic. Ik doe ook meestal een dun laagje bc op de cc voordat ik de marsepein er op plak. Maar alleen als ik bc over heb, ga het niet speciaal maken. Dan gebruik ik bv witte chocopasta

:x Mij staat eerder de hoeveelheid boter in de 1:1 tegen dan de hoeveelheid suiker......... :cool:

If life gives you lemons, make lemoncurd.

:lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs