1

Onderwerp: cupcakes geboorte

hoi

ik wil cupcakes maken voor de geboorte van ons derde kindje voor op school van mn zoontje en op de psz van mn dochtertje. Hoe lang van tevoren kan ik dat maken. En kan ik ook alvast de cc maken? En in zn geheel invriezen?

gr anke

2

Re: cupcakes geboorte

Hallo Anke,

Ik heb je berichtje even verplaatst omdat ik de cupcake en koekjesshow alleen foto's geshowd worden, deze rubrieken zijn voor de vragen :)

Cakejes kun je 'kaal' prima invriezen, hoewel ik niet precies weet hoe lang, maar een maandje zal zeker lukken. Alles afmaken en invriezen kan ook, hoewel ik het zelf lastig vind om ervoor te zorgen dat ze mooi blijven, ze schuiven vaak wel wat tegen elkaar als ik ze in een doos in de diepvries stop...

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik maak de cupcakes eigenlijk altijd in 't voren gezien de tijdsdruk die er vaak achter een bestelling zit. Gaan gedecoreerd en al de vriezer in, nooit een probleem met ontdooien ofzo. Met taarten wel, die vervormen op de

"Begin de dag met een dansje..."

4

en hoe doe je die dan in de vriezer? pedaalemmer zak of?

gr

5

amsluiter schreef:

en hoe doe je die dan in de vriezer? pedaalemmer zak of?

gr

Ik heb ook de geboortetraktatie inmiddels klaar en ingevroren in de vriezer gedaan. Heb ze eerst in een grote doos ingevroren en later gestapeld in een kleiner doosje. Als ik jouw was zou ik ze dus in een kartonnen doos invriezen. Hoe dan ook het gaat priam hoor! En scheelt een hoop stress!

ps ik mag nog 2 weken!

6

:lol: grappig, ik ga ook een paar geboortetaartjes maken en invriezen. Maar ik wacht nog heel even :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Hallo, ben nieuw hier en wil over een tijdje ook cupcakes maken voor de geboorte van ons derde kindje. Ik weet dat ik een keizersnede ga krijgen, dus ik heb niet de tijd/energie om de cupcakes nadien nog te moeten versieren. Ik wou ze gebruiken voor traktatie op school en voor de visite die hier komt (of ze moeten de traditionele beschuit willen  :) )
Ik was van plan om de cupcakes met botercreme af te smeren (evt vullen met aardbeikwarktaartpudding als dat lekker is?) en dan een plaatje fondant er op met een versiering (platte cakes dus).
Als ik ze invries moet ik ze dus niet apart verpakken of luchtdicht?
en als ik ze ontdooi, dan moeten ze toch heel langzaam ontdooid worden? (van diepvries, naar koelkast, naar koude ruimte?) anders gaan ze toch zweten?
Sorry voor alle vragen  :)

8

Wow... oud topic :lol:

Invriezen zonder te stapelen natuurlijk, maar in een doos naast elkaar gaat prima. Ontdooien gewoon op het aanrecht want als je cc's in de koeling bewaart worden ze gortdroog :s. Ze gaan wel zweten maar dat trekt ook vanzelf weer weg als je er gewoon niets aan doet, ik bedoel niet gaan vegen ofzo.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep