Onderwerp: Ingezakte basisbiscuit
Hallo iedereen,
Koud vijf minuten lid, maar toch al een vraag! Ik heb me al wel netjes voorgesteld hoor.
Goed, na gisteravond een hele leuke workshop te hebben gevolgd waarbij de taart al kant en klaar op mijn bordje stond, ben ik enthousiast geworden en wilde ik vandaag meteen een eigen taart maken. Ik heb a.s. zaterdag namelijk een verjaardag bij iemand waarbij de gasten juist dingen meenemen (gróte verjaardag) en ik was al van plan twee (gewone) taarten mee te nemen. Na gisteren had ik echter zoiets van: "Oeh, nu wil ik ook meteen een mooie marsepeinen taart meenemen!"
So far, so good. Vanmiddag in de stad wat basics gekocht en vanavond de taart geprobeerd te maken. Mijn vriend en ik hebben dit recept exact gevolgd: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2/Basisbiscuit/
Resultaat: een ingezakte taart met een maanlandschap bovenop. Wat hebben we fout gedaan? We hebben de eieren niet in warm water gedaan omdat er in het recept stond dat dit niet nodig was bij handmatig kloppen en we hebben de temperatuur van de oven geleidelijk hoger gezet. Toch is het een dikke, platte taart geworden zonder mooie egale laag.
Help?