Annelies, nogmaals heel erg bedankt voor je gastvrijheid. Ik heb heel veel geleerd en veel lol gehad. Dames bedankt voor een hele gezellige dag. Ik zal straks de foto's van de koekjes plaatsen. Ik moest gisteravond nog een bestelling Dora cupcakes maken .
Hieronder het recept van de cinnamon rolls
Deeg:
1 pakje gist
½ cup warm water
½ cup (houdbare) melk
¼ cup suiker
75 gr. boter
1 tl zout
1 ei
3½ tot 4 cups gezeefd bloem
vanille-extract
Vulling:
60 gr. gesmolten boter
¾ cup poedersuiker
1 el. kaneel
¾ cup rozijnen, walnoten of pecannoten
Glazuur:
4 el. boter
1 cup poedersuiker
1 tl. vanille extract
3 tot 6 el. warm water
Smelt de boter. Mix met deeghaken in een grote kom de melk, suiker, gesmolten boter, zout, vanille-extract en ei. Voeg 2 cups bloem toe en mix dit totdat het glad is. ½ cup warm water met het gist mengen. Voeg het gist aan het deeg toe en mix de resterende bloem totdat het deeg makkelijk hanteerbaar is. Kneed het deeg 10 minuten op een licht bebloemd oppervlak. Leg het deeg in een ingevette kom bedek dit en laat het rijzen totdat het in formaat verdubbeld is. 1 tot 1½ uur.
Smelt de boter. Als het deeg in formaat verdubbeld is stomp je het in. Rol het uit op een bebloemd oppervlak tot een rechthoek van 40 x 25 cm. Verspreid de gesmolten boter over het deeg. Meng de poedersuiker en kaneel en besprenkel dat over het deeg. Besprenkel eventueel met rozijnen, walnoten of pecannoten. Rol het deeg op en knijp de rand samen om het af te sluiten. Snij dit in 12 tot 15 stukjes.
Vet de bodem van de bakplaat in en besprenkel dit met poedersuiker. Leg hierop de cinnamon rolletjes dicht tegen elkaar. Laat dit rijzen totdat het deeg in formaat verdubbeld is, ongeveer 45 minuten. Verwarm de oven (hetelucht) op 150C. Bak de cinnamon rolls ongeveer 30 minuten.
Ondertussen mix je de boter, poedersuiker en vanille. Voeg daar elke keer 1 el. warm water aan toe totdat het glazuur de gewenste consistentie heeft. Smeer dit over de afgekoelde rolletjes.
"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."