Crisco gebruik ik alleen een beetje om mijn handen mee in te vetten, maar niet door de marspein heen. Wat gebruik je om uit te rollen. Je kan eventueel tafelzeil nemen dan plakt het er niet zo aan vast, eronder gebruik ik altijd bakkerssuiker (of poedersuiker) maar alleen zodat het niet vast plakt aan mijn aanrecht of tafelzeil.
Als je je marsepein klaar is met rollen en heeft de juiste dikte dan leg ik mijn roller op de lap en ''vouw'' de helften naar elkaar toe, zodat de roller als het ware ertussen ligt, dan pas rol ik de lap over de taart heen.
(hoop dat je het zo nog een beetje snapt).
Dan ipv gelijk de randen om te buigen naar de zijkanten van de taart, wacht ik heel eventjes totdat die zich een beetje gevormd heeft, en dan begin ik aan de zijkanten met bekleden. Ik begin van onderaf aan en dan langzaam naar boven toe werken. Ik heb dit zo geleerd in Wormer en werkt bij mij goed.. Ik hoop dat jehet een beetje snapt, en dat de uitleg een beetje duidelijk is. Valt niet mee om het op te schrijven , sorry.
Mocht je een houten deegroller gebruiken dan zou ik deze ook een beetje invetten met crisco of een pvc pijp, die je alleen gebruikt voor de taarten, even goed schoonmaken, en goed te verkrijgen bij de bouwmarkten.
Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)
www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl