Marjolein78 schreef:Glamour schreef:Marjolein78 schreef:bij de sligro hebben ze er ook in verschillende maten.
ik heb ook weleens een chocoladebakje met eenn ballon gemaakt. ballon opblazen tot de maat die je wil.
chocolade smelten en onderkant ballon in chocolade dopen en op bakpapier zetten. wanneer chocolade op de ballon al wat uitgehard is dan nog een keer herhalen. chocolade helemaal laten stollen en dan voorzichtig tuitje van ballon eraf knippen en de lege ballon voorzichtig van de chocolade halen. afhankelijk van de grootte van je ballon kun je het bakje zo groot of zo klein als je wilt maken. (k heb een wat grotere gemaakt als bonbon schaaltje)
succes ermee
gr marjolein
Wel je chocolade goed temperen! Anders knapt je ballon en zit je heeeele huis onder de choco spetters (zei de ervaringsdeskundige
)
o sorry, dat is natuurlijk niet leuk voor jou, maar ik heb nogal snel het plaatje voor ogen 
Nou, dat plaatje klopt wel aardig hoor, wat jij voor je ziet! Toen was ik nog niet aan de taarten, en ik had met sinterklaas op tv Rudolf van Veen een zwarte pietje van chocolade zien maken door een ballon door de chocolade te halen, die te laten drogen en er snoepjes voor de ogen en mond op te plakken. Leek met zo leuk! Maar de chocolade was inderdaad te warm (en de ballon te groot). Mijn hele huis zat vol met choco spetters, echt alles!
I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me