Onderwerp: Eerste taart maken, hulp gevraagd.
Hallo dames en heren ,
Na het lezen van een hoop topics, recepten en howto's rest ik met nog enkele vragen, of eerder bevestiging dat ik het juist begrepen heb.
Ik wil een kerstboom maken voor ongeveer 34 kinderen (basisschool klas), sinds de Kerstboomvorm helaas niet op voorraad is ga ik voor 2 keer een vierkant van 28x28cm van cake waar ik de vorm uit snij.
De cake wil ik één maal door midden doen voor een enkele vulling, en dan bekleden met fondant.
Vragen:
#1a, Volgens mij klopt het dat kinderen fondant lekkerder vinden dan marsepein, ik wil voor het groen van de boom dan ook fondant gebruiken, welk merk is aan te raden FunCakes of RegalIce?
RegalIce vind ik mooier groen, is dit echter ook goed handelbaar en tevens lekker (ookal is dat persoonlijke smaak, bedoel over het algemeen gevonden hier op het forum)?
Ik ben van plan om een starterspakket te kopen, kan ik eventueel een deel van de blanke fondant mengen wanneer ik tekort kom, of gaat dat fout?
En wat is gemiddeld voor het kneden van fondant?
Hoeft niet al te dik/zoet te worden, de kinderen zijn al druk zat
#2a, Ik ga de vierkante cake in stukken snijden om de juiste vorm te krijgen.. Om de stukken weer aan elkaar te 'plakken', kan ik dan het beste Funcakes Mix voor Royal Icing of FunCakes Mix Botercrème gebruiken, of heb ik iets anders nodig?
#3, In de cake wil ik een vulling doen, echter lees ik hier en daar dat gekleurde fondant heel zoet is, welke vulling kan ik het beste gebruiken zodat de zoete fondant niet de overhand neemt?
#4 Ik wil óók nog, , een 'naaldachtig' kerstboom effect maken, zoiets als hieronder, kan ik hier de kant en klare groene Icing tubes van Wilton voor gebruiken?
Last but not least, de cake is voor een Kerstdiner op de basisschool, deze begint in de avond (+/- 1730 uur).
Ik wil hem van te voren maken (dag van te voren waarschijnlijk), echter, hoe moet ik de cake dan bewaren?
In een koelkast? Of gewoon op kamer temperatuur?
En indien het eerste, moet hij nog vooraf uit de ijskast of kan ik hem uit de ijskast direct 'serveren' als afsluiting, want dan zet ik hem de avond ervoor in de ijskast op school.
Ik heb hier en daar namelijk iets gelezen dat het gaat 'zweten', of geld dat alleen voor fondant?
Alvast bedankt!
Wouter