26

Re: Kruidige kerststerren, kerstboomkoekjes, speculaas mannetjes, koekhuis

smarianne schreef:

Het is gewoon suiker Peet. Nadat je de lijnen gezet hebt meteen suiker erover strooien. Zo ook met de kerstboompjes alleen dat is een groene lijn met groene suiker.

Annemiek->de 10e..............a.s. vrijdag dus en moet nog zoveel......

bedankt...
maar blijft het suiker er dan wel op? je hebt toch alleen streepje? of heb je het hele koekje eerst ingesmeerd?

27

tuurlijk korrelt het er wel wat af maar als je het voorzichtig behandelt valt het reuze mee en blijft het merendeel wel zitten.  'k heb ze zelfs in zakje gestopt en zit nog flink suiker op hoor.

Wat mooi!! En wat een werk moet dit geweest zijn.

Groetjes van Nicole!!

29

Wat schattig Marianne!
Die koekjes, de Pietjes, het huisje.......geweldig!!! :Y  :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

30

Alles is leuk en snoezig. Super.

Ik heb eindelijk mijn icing spullen besteld en binnen. Dus ik hoop deze week ook aan de slag te kunnen gaan. Moet eerst 2 dagen werken.  Succes.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

31

leuke koekjes
zou je het recept willen delen??of staat het bij recepten???

32

Helemaal leuk! Geeft mij weer inspiratie voor de aankomende weken  :9

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

33

Wat leuk en lekker allemaal! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

34

Heel leuk gemaakt allemaal, wat vraag je hier nou voor?
Ik heb een setje van Wilton besteld hier op de site, ga hem vanmiddag uitproberen
Groetjes Lizzie

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

35

:9 ziet er goed uit!

Liefs, Zanoni

36

ooo wat een mooi resultaat. En wat leuk al die verschillende smaken!
Dat werkt aanstekelijk, dus heb wat te doen deze week :lol:  :lol:

Even een vraagje: welk basis recept heb je gebruikt voor de kruidige koekjes, ook Peggy Porschen of wat anders?
En welk recept heb je gebruikt voor de speculaaskoekjes?
En die 5 gram bakpoeder, kan dat vor alle koekrecepten?

Oeps...iets meer dan 1 vraagje  :o  :)

37

Als ik het goed heb begrepen  :think:  is de kerstmarkt gisteren geweest?
En????? Alles kwijt?? Leuke reactie's??
Had je nog meer leuks gemaakt?

38

k heb voor 101 eurie verkocht - 15 eurie stand geld komt het bedrag op 86 eurie...en daar de ingredienten e.d. nog vanaf.....blijft er dus niets over  :s
was weinig opkomst en bij uit tips in de kranten was het mis gegaan. De tijd van de fair was van 16.00 uur tot 21.00 uur en volgens mij is dat het euvel. Had beter van 14.00 uur tot 18.00 uur gekunt ofzo. Of s ochtends al beginnen. Maar na zessen kwam er weinig tot niets meer en dat was vorig jaar ook zo, toen had ik veel taarten mee wat niet liep zodoende kleine prijsjes produkten bedacht. En dan kan je wel veel verkopen maar dat smijt niet op.

Bv. speculaas mannetjes heb ik 1,25 voor gevraagd
kerstboomkoekjes 5 in zak 2,25 net zoals de kruidige kerststerren 2,25, 3 in zak en 4 kleine 1,75.
Brownies, 4 in blokzakje 2,95 en ik had nog de mjam bitterkoekjes 12 in doos 2,75 geloof ik.
cc's heb ik 12 in doos op 15 eurie gezet en 6 in doos 8 euro.

Al met al weer een teleurstellende ervaring erbij. Foto's staan op mijn hyves. smarianne69@hyves.nl

k weet niet of je 5 gr. bakpoeder in elk koekjerecept kan doen maar je kan het allicht proberen. Deze koekjes zijn allemaal met peggy porschen recept gebakken en Jel van de koekenbakkers gebruikt ander soort recept maar zijn wel dezelfde ingredienten alleen mixt zij het heel kort, terwijl je bij peggy heel lang moet mixen. Jel gebruikt dus die 5 gr. bakpoeder zodat het koekje luchtiger wordt en zodoende heb ik het dit x ook gebruikt in het peggy porschen recept en heb het idee dat het idd luchtiger wordt en brosser.
Verhipte pittig Desirée dat gemberkoekje, had ook op kaartje erbij te staan met een pittige bite  :D Sis vind ze al zo lekker en vooral bij beker warme chocolademelk.
jammer dat ik al met al maar pakjes koekjes heb verkocht.....
en het koekhuis heb ik idd verloot. Mocht ik weer zoiets doen dan ga ik toch weer voor raad de parels ofzo met euro inleg. Want dan pak je daar ook nog een paar van mee.

Waar zou dit nou aan liggen? Misschien aan het feit dat mensen gewoon geen etenswaren kopen op een fair of beurs? Aan de prijsjes kan het niet gelegen hebben. Lijkt me zo stug

39

Dat ziet er super leuk uit. :thumb:

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

40

He, jammer dat het een teleurstellende ervaring voor je was!!
Aan je prijzen zal het zeker niet hebben gelegen, want dat zijn echt super schappelijke prijsjes!! En die kleine bedragen worden normaal best wel makkelijk uit gegeven...
En het zag er allemaal super uit! :Y
Omdat je kleine prijsjes hebt gehouden moet je natuurlijk al wel aardig wat verkopen voor je aan die 100 euro zit, dat is dan weer het nadeel...

En als er weinig mensen komen, tja dan word het helemaal moeilijk.
Ik heb zelf vroeger veel op rommelmarkten gestaan, gewoon met oude spulletjes. En dan kwam ik ook de ene keer thuis met 700 euro en een andere keer haalde ik de 100 nog niet... :s  En aan de handel lag het niet...

Stond je er puur om te verkopen, of heb je bijv. wel veel reklame kunnen maken zodat je er later misschien nog wat aan hebt?

41

al met al zijn dr stuk of 7 visitekaartjes mee genomen en vraag naar taart volgende week maar volgende week zit ik vol.
Het heeft me de hele dag vandaag dwars gezeten en ik moest vandaag ook een taart die morgenochtend wordt gehaald. Ik kon me er gewoon niet tot zetten. Was helemaal leeg. Ik heb de taart net klaar en het lijkt dat ik het nu allemaal ook wat kwijt begin te raken. Ik was er ook wel op voorbereid dat ik waarschijnlijk weer met veel terug zou komen. Maar toch hoop je ergens dat het storm gaat lopen. Volgens mij is het ook zo zeer mijn schuld niet maar de schuld van degene die het organiseerd. Had al eerder gevraagd of ze ook flyers e.d. zou doen maar daar bleef ze ook maar wat vaag over. Tjah zij heeft hele andere soort handel, bloemstukken en dat smijt wel op vanzelf. En kan je ook redelijk van te voren al maken, vooral die kerststukken. Maar wij moeten de verse produkten ook nog kort van te voren. Daarom vond ik het zelf zo'n goed idee om er koekjes bij te gaan verkopen voor luttele bedragjes. Als ik alles had verkocht dan had ik denk ik iets van 200/250 misschien de 300 euro gehad ofzo....

Ach daar ga ik weerrrrr..............

We houden er over op hoor. Ik zeg gewoon nee volgend jaar!
Karla (missbaksel) had ook zo'n soort gebeuren bij haar werk in de praxis, nou als je die foto bekijkt.........die heeft er wel wat meer van gemaakt dan ikke. Ontiegelijk veel taarten had die er ook bij staan en ze heeft voor 120 eurie verkocht.........

Dat soort fairs en beurzen denk ik dat het geschikst is voor mensen die bv van die naaiseltjes en kaarten verkopen, sieraden e.d. Die stoppen het allemaal in bakken en nemen het de volgende x gewoon weer mee.

'k heb gewoon een kerstfairkater  :(

42

Hoi Marianne,
Wat jammer om te lezen dat je zo'n rot gevoel hebt over gehouden aan gisteren. Ik heb helemaal geen ervaring met de verkoop van koekjes en taart maar ik wilde je toch even een hart onder de riem steken en laten weten dat ik je koekjes en koekhuisje echt geweldig vind :thumb:  :Y !! Ze zien er hartstikke mooi uit!! Dus daar kan het echt niet aan gelegen hebben. Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor :nooo .
Hopelijk kan je het vandaag een beetje van je af zetten!!

43

dat zier er echt allemaal heel leuk uit

je koekhuis is supers

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

Marianne, lees net je bericht. Niet te geloven. Wat onzettend sneu voor je!!!. Je koekjes en je huisje, het zag er allemaal zo vreselijk mooi uit. Je hebt er hard aan gewerkt.
Was er werkelijk zo weinig belangstelling? Wat zul je balen zeg.

Groet,
Annemieke

45

hoe ist met jou verkoop gegaan Annemieke?

46

Hè balen Marianne...en dat na al dat werk! Maar wat je zegt...gewoon snel vergeten en volgend jaar nee zeggen.
Positieve is misschien wel dat je een paar leuke tips voor koekjes bakken aan hebt overgehouden en daarmee wij natuurlijk ook  ;). Dus in ieder geval dank daarvoor  :thumb:

smarianne schreef:

hoe ist met jou verkoop gegaan Annemieke?

Kom je volgend jaar naar Arnhem??? Succes verzekerd, supersfeervolle markt, enthousiaste mensen en veel reacties.
Weet niet wat ik met al die reacties aanmoet.

Groet,
Annemieke

48 Laatst bewerkt door smarianne (12-12-2010 21:34)

maar voor hoeveel heb je verkocht Annemieke? En wat zoal allemaal?

'k heb ook wel leuke reacties gekregen alleen weinig opkomst en mensen hielden beurzen in de zakken.........

Van de 170cc, zijn er 150 verkocht, 200 koekjes.

Groet,
Annemieke

50

wauw! kijk daar doe je het voor. zoiets gaat hier nooit lukken........stugge friezen  :mad: