Oké, in ruil voor de tip van de Xenos taartenbox in je andere post, wil ik proberen je te helpen met je vragen, maar ik ben zelf nog maar beginner, dus heb wel aanvullingen nodig van de ervaren baksters...
Je idee is superleuk maar roept bij mij even wat vragen op, want persoonlijk vind ik je ambitie nogal hoog voor een eerste taart, ik ben volledig met je eens dat de taart geweldig is, maar volgens mij niet bepaald het makkelijkste project om mee te beginnen.
Wat de taart betreft: ik weet niet welke maat dummy Lilo voor deze taarten heeft gebruikt, maar realiseer je dat je bij een taart van 20 cm doorsnede en een hoogte van 7,5 cm per stuk + wat vulling (dus enkele cm hoogte erbij) dus laten wet zeggen een totale hoogte bereikt van ongeveer 18 cm, dat betekent dat je taart dus minder hoog is dan de doorsnede dus dat je een andere vorm krijgt dan de taarten uit je voorbeeld (deze zijn in verhouding hoger, maar kleiner in doorsnede). Als dat je bedoeling is, prima natuurlijk!
Als je 2 taarten op elkaar wilt zetten, ben je dus een stapeltaart aan het maken en die zal je dus moeten stutten. Nu weet ik niet wat je bedoeling is met het aansnijden en hoeveel stukjes je eruit wilt halen, maar bij een stapeltaart laat je bij de bovenste taart in principe ook het taartkarton ertussen (zodat je goed kan stutten) wat betekent dat je de taarten apart kan aansnijden (eerst de bovenste, dan kartonnetje eruit en dan de onderste). Dat betekent dus dat je tussen de 2 taarten geen vulling doet. Zelf vul ik een taart van ong. 7 cm hoogte altijd met 2 lagen vulling. Je zou er wel voor kunnen kiezen om de 2 taarten allebei verschillend te vullen. Maar je kan ze ook hetzelfde houden, dit bepaalt dan natuurlijk het aantal verschillende vullingen wat je nodig hebt. En doordat je de taarten apart aansnijdt, hoef je zo niet bang te zijn voor verkeerde combinaties. Dit zegt dus iemand die het zelf nog niet heeft aangedurfd
een stapeltaart te maken maar zich inmiddels helemaal sufgelezen heeft op dit forum, dus als er ervaren baksters zijn die me willen aanvullen of corrigeren: be my guest!
Trouwens, bij de receptenrubriek tref je een handig topic aan voor het maken van smaakcombinaties van vullingen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883
Dan nog even over de ambitie. Omdat ik zelf nog beginner ben, weet ik ook hoe lastig het is in het begin om de lap marsepein (of fondant) goed over de taart te krijgen. Realiseer je goed, dat hoe hoger je taart is, hoe moeilijker dit is (tenminste dat is mijn ervaring inmiddels). Persoonlijk zou ik het geloof ik nog niet aandurven. Wat je natuurlijk zou kunnen doen is alvast even "droog" oefenen, dus bijv. je bakvorm een keer bekleden met marsepein, dan krijg je alvast een beetje feeling ermee. Maar misschien ben jij gewoon een natuurtalent en lukt het jou probleemloos!
Enfin, nu maar zien dat ik die taartbox bij onze Xenos kan scoren volgende week, heb in ieder geval mijn best gedaan voor de tegenprestatie. Weet alleen niet of je er blij mee bent... 
Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"