Soezen, 10 grote, 20-25 kleine
1 dl water
1 theelepel zout
50 gr boter of margarine
60 gr bloem
2 middelgrote eieren
-Water met zout en boter aan de kook brengen.
-in één keer de bloem erbij, tegelijk goed roeren en net zolang roeren tot je een stevige deegbal hebt.
-haal de pan van het vuur, en laat het deeg iets afkoelen
-klop de eieren los en voeg telkens kleine hoeveelheden ei, onder goed roeren toe. Net zolang roeren tot alle ei opgenomen is, dan pas weer nieuw.
-Roer het deeg net zolang tot het in stukken van de lepel valt.
-leg met twee lepels gladde bergjes op je bakplaat, op enige afstand van elkaar (een volle theelepel moet het wel doen voor een soesje, volgende keer gebruik ik denk ik de slagroomspuit) Ik had nu 20 soesje, maar wel grotere dan je ze in de winkel koopt.
Schuif de bakplaat middenin een voorverwarmde oven temp 220 graden (hetelucht 200). laat de soesje zo 10 minuten rijzen. Na die 10 min NIET openmaken, anders is je project totaal kansloos. Dus na die 10 minuten de temperatuur van de oven temperen naar 200 graden (hetelucht 180).
laat ze nu in 10 minuten gaar en lichtbruin worden. Als ze na die 10 minuten licht aanvoelen zijn ze klaar.
Zet de ovendeur iets open en laat de soesjes in de oven afkoelen.
Bij soesjes is het dus wel belangrijk dat je het recept goed opvolgt en dus NOOOOOIT de ovendeur openmaakt tijdens het bakken.
Groetjes Karine