Onderwerp: Nigella CC met Choco bc
Net voor de eerste keer de niet-te-mislukken cupcakes van Nigella geprobeerd. Inderdaad niet mislukt, maar wel loslatende papiertjes
.

Er zat ongeveer 45 gram beslag in een papiertje, maar kwamen uiteindelijk ook niet veel omhoog waardoor er nog een flinke rand papier uitsteekt. Dit is natuurlijk niet echt mooi als ik ze met fondant had willen bekleden.
De cupcakes hebben 23 minuten op 180 graden in de oven gestaan. Uit de oven heb ik ze in de muffinpan laten afkoelen. Een stuk bakpapier en een snijplank erop gelegd voor een platte bovenkant. Ook het hele gebeuren omgekeerd zodat ze op de kop verder konden afkoelen. Maar dus alsnog loslatende papiertjes.
Ik heb al even gezocht op het forum, merk dat het een veelvoorkomend probleem is. Misschien heb ik het beslag te lang gemixt? Misschien lag het aan de papiertjes van Dr. Oetker? Te veel boter? Ik zal een volgende keer alle mogelijke oplossingen uitproberen.
Heb botercreme gemaakt met cacao erdoor. De bc zag er niet slecht uit, alleen wat kleine klontjes. Misschien omdat ik de poedersuiker niet gezeefd heb?
Mijn spuitzak komt van de IKEA (Drömmar decoratieset). Niet de beste kwaliteit, maar voor een beginner leuk om uit te proberen. Ik moet duidelijk nog heel veel oefenen met garneren
.
Al met al vond ik het wel erg leuk om te doen, en de smaak is ook goed. En dan nu het resultaat:

Dat heb ik met die van de Hema juist weer niet (worden vettig)