1

Onderwerp: Bestelling rondom 31 dec, help!

Hallo! :)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vraag.
Een klant wil een taart & meptaartje die 2 dec. aangesneden worden. De bisquit wordt gevuld met slagroom en aardbeienmousse en afgesmeerd met 1:1 bbc en bekleed met marsepein.

Nu heb ik een probleempje.. Ze mailt net en ze wilt de taartjes het liefst vóór 31 dec. ophalen (het liefst al 30 december of eerder :think: )

Ik had gezegd dat ik nog op terugkom, want ik weet het even niet.
Ben een beginner en dit is een van mn eerste klanten, dus ik wil niet dat ze een droge bisquit krijgt!

Zou dit kunnen:
29 dec en daarvoor: Alle decoraties al gemaak
                               's avonds bisquit uit vriezer
30 dec: vullen, afsmeren, bekleden en meegeven
31 dec: koelkast
1 jan: koelkast
2 jan: aansnijden

zelf vind ik NETaan kunnen, want ze wilt 'm zo vroeg mogelijk hebben..

Zat ookal te denken dat ze 'm zelf kan invriezen (gevuld, afgesmeerd en bekleed etc. dus al helemaal klaar) en dan zelf uit de vriezer halen, maar heb zelf nog nooit een bisquit ingevroren en had gelezen dat marsepein erg gaat zweten..
Heb het zelf nog nooit ingevroren en ik wil niet dat mn klant met een bezweette, uitgelopen, smerige taart zit op 2 dec :P

wie o wie heeft de oplossing? :)

Groetjes Chernique!

2

Re: Bestelling rondom 31 dec, help!

Ik zou me niet zo druk mAken over het biscuit maar over de slagroom. Slagroom is echt niet lang houdbaar en staat tijdens decoreren vaak al te lang uit de koeling. Ik zou dat niet doen dus. Ik zou het vers maken en haar de keus geven om in te vriezen maar ik zou het zeker niet zelf ongevraagd invriezen.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

3

maris18+ schreef:

Ik zou me niet zo druk mAken over het biscuit maar over de slagroom. Slagroom is echt niet lang houdbaar en staat tijdens decoreren vaak al te lang uit de koeling. Ik zou dat niet doen dus. Ik zou het vers maken en haar de keus geven om in te vriezen maar ik zou het zeker niet zelf ongevraagd invriezen.

Ja dat is zo.. maarja ze wilde per se slagroom :think:
Wat bedoel je precies met: ''Ik zou het zeker niet zelf ongevraagd invriezen?''
Natuurlijk vraag ik eerst aan haar of ze hem zelf wilt invriezen en ontdooien :) maar ik weet niet of dit wel lekker is en of de kleuren niet teveel gaan uitlopen etc..

4

Ik zou de klant ook vertellen dat het op die manier niet kan met slagroom, en een andere vulling voorstellen. Ik zou erbij zeggen dat je geen conserveringsmiddelen gebruikt, dus dat de slagroom echt gaat terug lopen en gewoon niet goed meer is na zoveel dagen.

Met een andere houdbare vulling kan het op zich best, wel maar ik zou er voor de zekerheid bij zeggen dat de taart en niet verser van wordt. En ik zou ze gewoon vertellen over de risico's van het invriezen en dat jij het nog not hebt gedaan.

Ik zou dus open en eerlijk zijn en dan de klant het laatste woord geven. Maar ik zou ook zeker eerst in mijn eigen agenda kijken of het me uit komt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ottolien schreef:

Ik zou de klant ook vertellen dat het op die manier niet kan met slagroom, en een andere vulling voorstellen. Ik zou erbij zeggen dat je geen conserveringsmiddelen gebruikt, dus dat de slagroom echt gaat terug lopen en gewoon niet goed meer is na zoveel dagen.

Met een andere houdbare vulling kan het op zich best, wel maar ik zou er voor de zekerheid bij zeggen dat de taart en niet verser van wordt. En ik zou ze gewoon vertellen over de risico's van het invriezen en dat jij het nog not hebt gedaan.

Ik zou dus open en eerlijk zijn en dan de klant het laatste woord geven. Maar ik zou ook zeker eerst in mijn eigen agenda kijken of het me uit komt.

Bedankt voor je antwoord :)
Zal haar vragen of de slagroom vervangen kan worden want de aardbeienmousse die ze zo lekker vind maak ik ook met slagroom..

Kan deze planning wel met een laagje (aardbeien) botercreme dan met verse aardbeien?

Ook had ik al verteld dat de taart er idd droger van wordt hoe langer ik 'm van tevoren maak :)
Ik zal haar mailen met de vraag over de vulling!

6

kun je ook botercreme maken met patidess slagroom? heb je wel het smaakje en is goed houdbaar. Ja, als je zoveel wensen hebt dan kan het zijn dat je andere keuzes moet maken.

7

Alles waar slagroom inzit zou ik niet gebruiken  :nooo
dus ook de mousse niet..

8

Dankjulliewel! :)
Heb haar idd net gemaild met de opties (andere vulling etc) en risico's met het invriezen (omdat ik hier zelf geen ervaring mee heb)

Het wordt wel een erg drukke periode.. maarja ik wil haar niet teleurstellen.

Ik laat jullie nog wel weten wat het uiteindelijk gaat worden :D

9

Sorry ha het verkeerd gelezen dacht dat je schreef dat jij het het ging invriezen maar je bedoelde dat je haar het vroeg in te vriezen. Patisess kan prima ik gebruik het altijd door de bc zalige smaakjes

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage