1 Laatst bewerkt door Judith1 (29-11-2010 13:51)

Onderwerp: wat is bruin moeilijk om te maken. Wie heeft een tip hoe het beter kan

Een grote en twee kleine taarten in het bruin/blauw gemaakt.
Wat ben ik aan het tobben geweest om een mooie kleur bruin te krijen. Eerst begonnen met bruin van wilton. Het bleef maar licht bruin. Op het forum gaan zoeken en heb er toen rood, geel en blauw bij gedaan. Toen werd het wel donkerder, maar een beetje "modderig", geen heldere kleur bedoel ik. Uiteindelijk er nog cacaopoeder door gedaan en toen was ik tevreden. En de marsepein heeft ook nog een lekker smaakje gekregen ;)
Wie heeft een tip hoe het beter kan. Het was ruim een kilo marsepein om te kleuren.

Alle drie bij elkaar:
http://api.ning.com/files/lx80fabZy-PTeNDl-WhGjU3eslMouShYfSzUJCerE8FHpXnvnfge9NmdZoBvFmYnr0ZkG8atNmyO28cckyfP4Kv9zS1dqtFK/3taartjes.jpg?width=737&height=557

De grote bruine taart:
http://api.ning.com/files/cBX7tcfJ4YWBm3t-t5Ms72RdKoHBNSEvWKFn6P1Zz3s2QcTBMTIjF90wo*mmT1fTcdOFX5GJhRcTIgpT-OyB0qze*JwIMgq4/taartgr.jpg?width=665&height=600

De kleine bruine:
http://api.ning.com/files/YsAKq0o0mlipitX245LSZZt-8QOCUAZey6hWwTzcPFV9CR2dlFVvoSaSuX-3kLi0Rgsp4x2zqE0vu9usd1rMilHCNpckwuVO/taartjebrbl.jpg?width=620&height=600

De kleine blauwe:
http://api.ning.com/files/nhVv2roiT*e2kPNn4TkcTmua3dNhClW-BZTG0uoshcRAUEr4bCzHALQBjLxMOSA2nbcmATQMmRnGbN4ox1jOjLNFbpfdPLZB/taartjeblbr.jpg?width=615&height=600

Er horen ook nog cupcakes bij die zal ik in de goede rubriek zetten.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=124837

Bedankt voor het kijken en tips zijn welkom.

Re: wat is bruin moeilijk om te maken. Wie heeft een tip hoe het beter kan

Ik denk dat het al donkerder/dieper bruin wordt als je er een drupje zwart bij doet.
Verder vind ik de kleuren wel erg heel erg mooi samen!

Groetjes Karine

heel mooi gedaan, en ik moet zeggen dat ik het nog best knap vind dat je deze kleur bruin voor elkaar hebt gekregen :Y mijn tip, gebruik chocolade fondant met marsepein, 1:1 maar je kunt ook meer chocofondant gebruiken :Y ik gebruik altijd Bakels, omdat die heel stevig is en mooi diep van kleur :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bruin rood en zwart zijn hele moelijke kleuren ikzou het gewoonkant en klaar kopen. Ik zou er zeker geen zwart door heen die dan wordt het heel lelijk

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

5 Laatst bewerkt door Judith1 (29-11-2010 12:11)

Bedankt voor de tips. Ik vind voorgekleurde marsepein (van funcake) niet fijn om mee te werken. Het scheurt heel snel en is erg "nattig". Ik gebruik altijd marsepein van Zeelandia, die is zo fijn!
Zwart heb ik ook op een klein stukje geprobeerd, maar dat vond ik niet mooi.
Uiteindelijk was ik wel tevreden over de kleur.

6

Ik had hetzelfde probleem. Mengen van bruin met zwart geeft een vreemde grijs/groene kleur, niet doen dus! Zojuist heb ik bij de C1000 de marsepein-set gekocht voor het boetseren van zwarte piet en sinterklaas. Er zitten vier kleurtjes in, nl. rood, geel, donkerbruin en blank voor zo'n 2 euro. Altijd handig om in huis te hebben!

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

7

Ik vind het een mooie kleur hoor en leuke taarten ook :).

Wat ik doe om donkerbruin te krijgen, is toch echt met zwart erbij..En ik vind dat dit erg mooie bruin wordt. Zeker geen vreemde kleur..Maar goed, smaken verschillen :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

8

Ik kleur mijn fondant altijd bruin met cacao. Als ik kleuren ging mengen kreeg ik altijd van die vieze kleurtjes,

9

Ik gebruik de kleurstof uit de flesjes van Americolor en bruin lukt daar prima mee.

Groetjes,
Marianne

10

Ik vind deze bruin tint erg mooi hoor! En de taartjes ook  :9

11

Er bestaat ook dark brown van Sugar Flair. Is dat misschien wat?
Met brown van Wilton krijg ik ook geen mooi donkerbruin.

ik gebruik ook alleen cacao! en als ik lichtbruin wil doe ik er altijd een beetje wit bij...

smakelijke groetjes
patricia

Liene schreef:

Ik vind het een mooie kleur hoor en leuke taarten ook :).

Wat ik doe om donkerbruin te krijgen, is toch echt met zwart erbij..En ik vind dat dit erg mooie bruin wordt. Zeker geen vreemde kleur..Maar goed, smaken verschillen :)

Mooie taarten en ik ben het helemaal met Liene eens.
Ik kleur altijd kleine hoeveelheden marsepein, ik heb het idee dat het dan beter en sneller gaat

14

mhkriekaard schreef:

Ik gebruik de kleurstof uit de flesjes van Americolor en bruin lukt daar prima mee.

Ik gebruik ook de americolor. Wordt erg mooi vind ik.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QRGP3CNY-D.jpg

Wel mooi bruin geworden hoor!
Ik heb ook bruin van Americolor, gaat goed met marsepein.

16

Ik lees even mee, moet binnenkort een hekwerk maken om een taart.
Welke kleur hebben jullie dan van Americolor: 'warm brown' of 'chocolate brown'? Mij lijkt die laatste wat mooier voor een hek, ik weet niet of hij ook wat lichter gemaakt kan worden wanneer nodig?

17

ik heb Dark brown van Sugarflair, maar donker word het niet! Ik ben na een half uur kneden gestopt, heb het zo in de vuilnisbak gegooit.
Ik werk met MMF, maar voortaan wil ik toch marsepein gebruiken voor de taart en puzzelen en boetseren met fondant.

Groetjes Christa!

18

Lotus schreef:

Ik lees even mee, moet binnenkort een hekwerk maken om een taart.
Welke kleur hebben jullie dan van Americolor: 'warm brown' of 'chocolate brown'? Mij lijkt die laatste wat mooier voor een hek, ik weet niet of hij ook wat lichter gemaakt kan worden wanneer nodig?

Ik gebruik de chocolate brown.

19

Je kleuren en je combinatie is wel schitterend zo samen :Y
Mooi hoor!
Ik gebruik altijd Americolor. Met marsepein altijd prachtig. Sinds kort gebruik ik ook de Bakels chocolade is gewoon lekker makkelijk.

Deffie

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

20

Je krijgt bruin door oranje met blauw te mengen. Wil je het dan wat warmer bruin, doe je er wat rood bij en wil je meer naar de camelkleur dan doe je er wat geel bij.
Ik heb dit op internet gevonden en bij mij is het gelukt.

Maar vind sowieso je taarten al super en ook je kleur bruin is heel mooi dus.....weet niet of je hier nog wat aan hebt?

Groetjes Angela

Groetjes, Angela

21 Laatst bewerkt door Judith1 (29-11-2010 21:44)

Bedankt allemaal.  :thumb:
Ik ga zeker de andere kleurstof proberen. Nu was ik bezig en dan moet je doorgaan en heb je geen tijd om andere kleurstof te gaan halen. Ik wil ook een keer de chocoladefondant van backels proberen met marsepein.

Petra: Dit is een heel leuk taartje geworden. Je andere taarten die je gepost hebt zijn ook mooi!

Angela: Zeker bedankt voor je tip. Het is inderdaad nu een mooie kleur geworden, maar dat heeft wel heeeel veeeeeel moeite gekost en dan is het niet leuk meer, dus als het makkelijker kan.....
Ik vind deze combinatie ook mooi, dus ik hoop hem nog vaker te gebruiken.

22

Ook een goede tip, Angela! Dat ga ik ook even proberen.
Dank voor je antwoord, Petra. Als dat mengen niks wordt ga ik die ook aanschaffen.

23

Bruin vond ik ook altijd erg lastig.
Tegenwoordig maak ik het veel makkelijker.
http://www.webklik.nl/user_files/2009_10/73245/photos/c1deb545f994cee904307855598fada6.jpg
Zoals bij deze taart: Het hek heb ik uitgerold van wit marsepein, houtnerf erin, daarna in balken gesneden, en met een kwastje gepoederd met cacao. Zo heb je heel weinig cacao nodig, en krijg je toch een mooie kleur bruin.
Nog een voordeel: Het bruin hecht nog beter op de houtnerven, zodat je verschil van kleur krijgt.
Wil je nog donkerder bruin, dan vast beetje cacoa of bruine kleurstof gebruiken als ondergrond.
Succes.

24

Wow wat een mooie kleuren! Met die cupcakes samen echt mooi gedaan.

Mooi hoor; bruin/blauw.