1

Onderwerp: Ik heb een vraagje......

en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik ben sinds kort bezig met deze ontzettende leuke en verslavende hobby. Nu werk ik met een handmixer.
Volgens manlief moet dat dus anders kunnen.
Jaaaa duhhhh tuurlijk kan dat maar dat kost dus even wat.

Hij zei dan ga je toch zo'n apparaat aanschaffen nadat ik zo'n mooie Kitchenaid had laten zien! Maarrrrr.. ik ben nog maar net begonnen en dan is het wel een hele investering zo'n apparaat.

Mijn vraag is nu als je nog niet zo heel veel taarten maakt (hopelijk komt daar verandering in want mijn handen jeuken om een taart te maken!) welke machine kun je dan het beste aanschaffen.

Volgens mijn man moet ik gelijk een goede mixer aanschaffen. Er rijden volgens hem ook niet voor niets mooie en dure auto's rond dus zal het in de mixerwereld ook zo zijn!
Dus als het aan hem ligt koop ik een Kitchenaid maar ben ik dat al waard???????????

Ik weet dat er vragen gesteld zijn over welke machine is nu beter maar ik zou graag willen weten ben je als beginnend bakstertje al zo'n dure machine waard of is het dan alleen puur voor de heb?

Ik vind het overigens een erg leuke serie met al die kleurtjes dus mijn voorkeur gaat sterk uit naar een exemplaar in een leuk kleurtje met als leuke bijkomstigheid dat die lekker kan mixen.
Nu weet ik dat dat geen goede keuze is dus please help me!!!!!

Waarom een Kitchenaid of waarom een Kenwood???

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: Ik heb een vraagje......

Ik HAD een kitchenaid en heb nu een kenwood en beide prima apparaten. Ik vind zelf mijn kenwood stiller en neemt echt al het beslag mee met mixen en de kitchenaid vind ik dasr ietsje minder in. Verder allebei hebben veel acc. En kitchenaid weer meerdere kleuren uitvoeringen.

Als ik nu zou moeten kiezen wordt het weer een kenwood, maar beide zijn gewoon goed.

En als je graag bak en braad ben je het sowieso waard want deze machines zijn heel erg veelzijdig. Zo kan ik ook niet meer zonder mijn blender.

N-Joy Cakes

3

Tot en met 5 eieren gebruik ik een mixercombinatie van Philips, mijn Kenwood gebruik ik vanaf 6 eieren. Prima!

Jacqueline

4

NiQ schreef:

Ik HAD een kitchenaid en heb nu een kenwood en beide prima apparaten. Ik vind zelf mijn kenwood stiller en neemt echt al het beslag mee met mixen en de kitchenaid vind ik dasr ietsje minder in. Verder allebei hebben veel acc. En kitchenaid weer meerdere kleuren uitvoeringen.

Als ik nu zou moeten kiezen wordt het weer een kenwood, maar beide zijn gewoon goed.

En als je graag bak en braad ben je het sowieso waard want deze machines zijn heel erg veelzijdig. Zo kan ik ook niet meer zonder mijn blender.

Ik ben dus absoluut geen goede kok dus daar zal ik het niet zo snel mee gebruiken denk ik. Ik zeg denk ik want ik zou nu niet weten wat zo'n apparaat allemaal kan, daar heb ik mij nog niet geheel in verdiept. :o

Mag ik vragen welke Kenwood jij hebt er zijn zoveel soorten dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet!

5

Ik heb een kitchenaid maar die is ter reparatie eventjes weg (niet heel goede reclame) en nu heb ik de kenwood van mijn moeder te leen. Zijn allebei echt heel erg goed!
Ik vind de KA alleen mooier (staat ook beter naast de blender van KA :P )

Succes met kiezen!
Els

6

Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen de chef en de major, maar het is uiteindelijk toch de kenwood chef geworden. Ik gebruik hem elke dag, niet alleen voor taarten maar voor van alles en nog wat.

Ik vind hem zelf prettiger werken dan de ka, omdat je idd bij kleinere hoebeelheden steeds met de hand door moet mixen omdat hij niet alles meeneemt en bij de kenwood is dit absoluut niet aan de orde! Zelf mijn beslag met 1ei gaat prima.

Het grootse verschil vindt ik ook echt de herrie. De ka is wel erg aanwezig...

Als je google op kenwood chef komt daar een ele mooie site uit en daar kan je alle keukenmachines vergeljken en acc bekijken die erbij te bestellen zijn.

N-Joy Cakes

7

ik heb mijn ka al meer dan 10 jaar en ik heb deze hobby echt zolang nog niet hoor. Ik vind het het super ding en ook gewoonweg mooi want tenslotte staat dat toch op je aanrecht 'alé bij mij toch) en het oog wil ook wat hé ;)
en voor wie problemen heeft dat de ka niet alles meeneemt ... boekje lezen je kan dat echt regelen, stel je hem goed af neemt hij echt wel alles mee ook bij mini hoeveelheden.

groetjes Carla

8

Ik heb vorig jaar met mijn verjaardag een Kenwood gekregen. Ik bakte toen ook nog maar pas, maar ik beleef er nog altijd plezier aan! Ik gebruik hem niet alleen om te bakken, maar ook om shakes te maken en dingen te versnijden. Ik ben er dus nog steeds blij mee!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

9

Clara-Mauri schreef:

ik heb mijn ka al meer dan 10 jaar en ik heb deze hobby echt zolang nog niet hoor. Ik vind het het super ding en ook gewoonweg mooi want tenslotte staat dat toch op je aanrecht 'alé bij mij toch) en het oog wil ook wat hé ;)
en voor wie problemen heeft dat de ka niet alles meeneemt ... boekje lezen je kan dat echt regelen, stel je hem goed af neemt hij echt wel alles mee ook bij mini hoeveelheden.

Ja dat mis ik heel vaak dat men het eigenlijk niet over hoe lang een mixer meegaat. Daarom spaar ik voor een KA, die gaat een levenlang mee. En over de kenwood lees ik vaak dat ie binnen een jaar al een paar keer voor reparatie is geweest, of branderig luchtje. (ten minste over die bij de makro in de aanbieding is)

Groetjes Jesni.

10

Ik bak nu sinds twee jaar, en in het begin deed ik het ook gewoon met een handmixer! Maar ja verder gebruikte ik ook niet zo vaak een mixer. Nu heb ik sinds dit jaar een andere mixer via Neckermann gekocht een CLatronic. Niet zo duur en hij doet het prima! Inderdaad beter dan 10 min. lang met zo'n handmixer je beslag kloppen ;)
Maar mijn handmixertje gebruik ik toch ook nog altijd voor slagroom ed. Hoef ik mijn clatronic niet helemaal weer schoon te maken  :lol:
En ik heb hem ook niet voor de mooi (hoewel het geen lelijke machine is hoor) want hij staat gewoon in de kast, ik heb al te veel spullen op mijn aanrecht staan.

11

Toen ik net bezig was hadden ze een aanbieding bij de Aldi. Dat is ook zo'n soort mixer alleen dan voor 150 euro! ik gebruik em dagelijks nu al ruim een jaar en zou niet meer zonder kunnen! :)

Ik heb een Kenwood en gekocht bij de Makro toen ze 'm in de aanbieding hadden, bevalt heel erg goed!Die is er dan  vaak in de kleuren beige en rood.
Ik ben er heel erg tevreden over!

Groetjes Darlene

13

Ik heb al een paar jaar een KA (al voor ik begon met bakken) en ik zou nooit weer iets anders willen!
Bijv. met dit weer: gekookte aardappelen, spekjes en boerenkool erin, kopje melk erbij en mixen maar! Zonder stampen en lamme armen zet ik de stamppot op tafel!
Ik gebruik hem buiten de taarten om zeker 1 - 2 keer per week!

Ik zou ook meteen voor een goede gaan: met een paar goedkope in een paar jaar ben je meer kwijt dan aan 1 goede voor heel lang!!!

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

14 Laatst bewerkt door Glamour (29-11-2010 16:15)

Mijn kennie is helaas van de week overleden (^%$*-ding)... :( , dus nu heb ik ouwe trouwe bossie van Pooh te logeren :D.

maar er moet weer een nieuwe komen natuurlijk! Ik ga toch weer voor een kenwood (maar nu een goeie!). Voor ka betaal je ook zoveel voor de naam. Voor die prijs kun je een betere kenwood kopen... denk ik... :think:

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

15

Glamour schreef:

Mijn kennie is helaas van de week overleden (^%$*-ding)... :( , dus nu heb ik ouwe trouwe bossie van Pooh te logeren :D.

maar er moet weer een nieuwe komen natuurlijk! Ik ga toch weer voor een kenwood (maar nu een goeie!). Voor ka betaal je ook zoveel voor de naam. Voor die prijs kun je een betere kenwood kopen... denk ik... :think:

Ongetwijfeld betaal je ook voor de naam. Maar meen hier ook op het forum wel is gelezen te hebben dat iemand een 30 jaar oude KA had.
Denk dat dat menig kenwood oid niet haalt. In die zin is hij goedkoper. En dat zit hem denk in dat het apparaat totaal anders in elkaar steekt/zit dan andere mixers.
Maar de andere kant. Volgnes  mij hadden de apparaten van vroeger een langere levensduur dan tegenwoordig. (dus alle apparaten met een stekker)

Groetjes Jesni

16

Ik krijg een bosch voor mijn verjaardag!

Leuk alternatief van 100-200 euro van een kwaliteitsmerk.

Misschien is dat wat? ook niet goedkoop maar wel een andere categorie dan een kennie of KA.

Bij de megapool hebben ze veel modellen.

succes :)

17

Als je lief zegt 'Meid, koop een goede mixer', METEEN DOEN! Ik heb vorig jaar een Kitchenaid voor mijn verjaardag gekregen en hij staat pontificaal op het aanrecht. Ik gebruik hem onwijs veel en zelfs mijn man is er blij mee. Hij heeft een gehaktmolen erbij gekocht, dus hij draait er gehakt mee. Ook hebben we een ijsbak, maar die hebben we nog niet zo vaak gebruikt. Of je het waard bent, NATUURLIJK!
En het is echt heel fijn om die mixer niet zelf vast te hoeven houden, geloof mij!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

18

Ik heb een kenwood major. Heel blij mee. Draadklopper is al eens stuk geweest maar is gratis vervangen.
Ik heb er ook een blender bij (veel gebruikt) en zo'n ding om groenten te raspen of in schijfjes te snijden (weinig gebruikt want veel afwas).

19

Ik ben in het gelukkige bezit van een Kenwood en een KA. De Kenwood Major heb ik al zo'n 10 jaar en werd veel gebruikt in mijn gezin met opgroeiende kinderen. Ik gebruikte hem overal voor en nog doet hij het erg goed. Hij had één  nadeel, kleine porties kan hij niet zo goed aan. (maar daar heb ik hem toen ook niet voor gekocht, met een zespersoonshuishouden moet alles groot zijn) Daarom heb ik mezelf dus vorig jaar een kleinere KA cadeau gedaan en die bevalt ook erg goed. Kennie maakt iets meer herrie.
Kortom, ze bevallen allebei erg goed, maar het zal wel afhankelijk zijn welke Kenwood je koopt en van de KA hoor ik eigenlijk nooit klachten.

20

Ik zou voor een Kitchen Aid gaan! Ik heb er ook over getwijfeld, maar mocht je het niks(meer) vinden dan kun je 'm voor een prima prijs ooit  op marktplaats weer verkopen, dus je bent er niet snel aan bekocht. Niet dat je 'm waarschijnlijk weer kwijt zal willen hoor :P Het is echt een fantastisch ding en ook nog eens erg mooi. Ik heb sinds kort zelfs een tweede  :o aangeschaft en wil Kaatje en Kitty nooit meer kwijt :lol: Vind wel dat er een enorm prijsverschil is in de winkels. Ik heb 'm gekocht voor € 364,- maar zag dezelfde voor 540€ staan, dus ff goed kijken is 't wel waard. Succes met je keuze!

21

Beetje laat, maar dit soort vragen is al heelllll vaak gesteld en hoort in Bakken en Vullen.... Gaat ie naar toe!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

22

Jozien schreef:

Beetje laat, maar dit soort vragen is al heelllll vaak gesteld en hoort in Bakken en Vullen.... Gaat ie naar toe!

Excuses hiervoor!
Ik zal voortaan beter kijken voordat ik iets te enthousiast mijn vraag wil stellen!

23

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!

Ik weet dat het niet helemaal goed met elkaar te vergelijken is en dat er zeker verschillen zijn wat betreft deze machines en had gehoopt dat ik een eenluidend antwoord zou krijgen.
Helaas voor mij is zowel de Kenwood als de Kitchenaid even populair bij jullie als ik de reacties zo zie dus ga ik nog maar eens goed kijken naar de vergelijkingssites en hopen er dan wijs uit te worden.

Had gehoopt door mijn vraag hier te stellen de knoop doorgehakt te kunnen krijgen maar helaas zit dus nog steeds in dubio.

Heb wel tips langs zien komen waar je het apparaat nog meer voor kunt gebruiken dus dat is dan weer mooi meegenomen!!

er zijn wel erug veel verschillende soorten Kennies...
ik zit te denken aan patissier, maar ik weet niet of dit een goeie is... :think:

Ik zing mijn eigen wijsje!

25

Ik denk ook aan een kenwood patissier, maar hij is bijna nergens te krijgen.
Ik koop hem het liefst in een winkel ivm de garantie. Weet niet goed hoe dat werkt als ik via internet bestel.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591